Yangın ve Güvenlik Dergisi 202. Sayı (Ekim 2018)

32 Yangın ve Güvenlik / Ekim 2018 yanginguvenlik.com.tr inanıyoruz. Biz konsantrasyonumuzu bu noktaya yoğunlaştırmış durumdayız. Yurtdışında 100 yıldan uzun bir süre aynı sektörde faaliyet gösteren aile şir- ketleriyle karşılaşıyoruz ve bu şirketlerin dünya genelinde rakiplerine kıyasla nere- lere geldiklerini görüyoruz. Bugün yaşa- dığımız bir sorunu, bir önceki nesil çözme ulaştırmış ve kalıcı şekilde firmaya yer- leştirmiş durumda. Şu anda yönetimde bulunan torunları çok daha farklı konulara odaklanabilme olanağı yakalamış. Açık- çası bu gibi örneklere imreniyoruz. Tek amacı para kazanmak olmayan FETAŞ’ın bugün ikinci kuşaklarla sürdürdüğü faali- yetlerin ileride üçüncü ve sonraki kuşaklar tarafından gelişerek devamedebilmesi en büyük hedefimiz. Bunun yanı sıra çok önem verdiği- miz bazı kavramlar var. Bunlar; verim, kalite, markalaşma, eğitim, kurumsal hafıza, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme. Bu konuların her biri bizim için altı dol- durulması gereken başlıklar ve hedefimiz bu başlıkları altı dolu şekilde şirketimizde yaşatmak. FIRMA OLARAK YANGIN SEKTÖRÜNDE GÖRMÜŞ OLDUĞUNUZ SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERILERINIZ NELERDIR? Yangın sektöründe karşılaştığımız sorunları yazmaya başlasak derginizin sayfaları yetmez sanırım. Fakat bize en çok dokunan sorunu paylaşacak olursak, piyasanın her geçen gün daha ucuz ürün talebine olumlu cevap veren firmaların, geçici kazançlar uğruna ülkemizi vasıfsız, kalitesiz, hatta işlevsiz yangın söndürme ekipmanları çöplüğüne dönüştürmüş olması diyebiliriz. Bu konuda gelişmiş ülkelerle kıyas yaptığımız zaman görü- yoruz ki; toplum olarak yangın konu- sunda bilinç yetersizliği, denetim ve standardizasyon kurumlarımızın yeter- sizliği, farkında olduğu halde; problemli ürün veya hizmeti veren insanımızın ahlak yetersizliği söz konusu. Her sorunda olduğu gibi bunda da en doğru çözümün çok klişe olsa da eği- tim olduğu bir gerçek. Ülke genelinde sadece yangın sektörünü projesinden ürününe, hizmetinden standartlarına ve diğer tüm konularda kontrol edecek bir kurumun varlığı çözüm olabilir. Biz kendi bünyemizde bu gibi durumların ne bugün ne de ileride yaşanmaması için güçlü bir kalite kontrol mekanizması geliştirdik, bu sayede siz isteseniz de bizim kapımızdan kalitesiz ürünün çıkma şansı yok. YANGIN SEKTÖRÜNDE ÇOK SAYIDA FIRMA BULUNUYOR. FETAŞ’I DIĞER FIRMALARDAN AYIRAN ÖZELLIKLERI NELERDIR? Dediğiniz gibi, piyasadaki taleple kıyaslandığında olması gerektiğinden çok daha fazla firmayla karşılaşıyoruz. Yakın gelecekte bu dengesizliğin sistem tarafından doğal olarak dengeleneceğini düşünüyoruz. FETAŞ; bugünü düşün- düğü gibi, hedefleri doğrultusunda yarını da düşünen bir yapıya sahip olmasıyla diğer firmalardan çok net ayrışıyor diye düşünüyoruz. Biz bu yaklaşımı çok uzun zamandır uyguluyoruz ve sürdürmek istiyoruz. Nasıl ki; bir araba motoruna dair bütün bilgiler gün gibi önünüzde olmasına rağmen o yüz yıllık tecrübeniz, kurumsal hafızanız ve geçmişiniz olma- dığı için sizin üretiminiz verimli olamaya- caksa, orta vadede bizim ürünlerimizde bu özelliklere sahip olsun diye çalışıyo- ruz. Veri çağına doğru ilerlediğimiz şu günlerde, 37 yıllık kayıtlı geçmişimizin bize sunduğu bilgi ve tecrübeyle ayrı- şıyoruz diğer firmalardan. Özetleyecek olursak, herkes kaliteden bahsederken FETAŞ’la kaliteyi yaşıyorsunuz. SON OLARAK EKLEMEK ISTEDIKLERINIZ NELERDIR? Sektör sorunları ve çözümleri konu- sunda, sizin gibi sektörel dergi ve yayın- ların çok faydalı etkilerinin olduğuna inanıyoruz, bu nedenle başarılarınızın devamını diliyoruz. n SÖYLEŞİ Her sorunda olduğu gibi bunda da en doğru çözümün çok klişe olsa da eğitim olduğu bir gerçek. Ülke genelinde sadece yangın sektörünü projesinden ürününe, hizmetinden standartlarına ve diğer tüm konularda kontrol edecek bir kurumun varlığı çözüm olabilir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=