Yangın ve Güvenlik Dergisi 207. Sayı (Mayıs-Haziran 2019)

60 Yangın ve Güvenlik / Mayıs - Haziran 2019 yanginguvenlik.com.tr suçu azaltmak için herhangi bir sokak aydınlatmasının geliş- tirilmesi projesi mali kaynağının merkezi hükümet tarafından fonlanması çok daha uygun olacaktır. Bu sonuçlar Glasgow’da elde edilmiştir ancak hücresel otomasyon diğer yerlerde de suç önleme önlemlerinin en uygun duruma getirilmesinde kullanmak için adapte edile- bilir. Bu çalışma giriş verilerini yerel suç oranları, CCTV ve aydınlatma parametrelerinin için değiştirmektir. Buna rağ- men, yapılan bir müdahalenin tepkisi olarak meydana gelen suçta marjinal bir değişme ve suçun maliyeti ulusal verilere dayandığından, model diğer Birleşik Krallık şehirlerine de ayni derecede uygulanabilir. 6. SONUÇLAR Hâlâ suç önleme önlemi olarak CCTV ve geliştirilmiş sokak aydınlatması çevresinde önemli derecede belirsizlik olmasına rağmen burada belirtilen Monte Carlo modelle- mesi bu teknolojilerin maliyet etkinliği üzerindeki tartışma- lara katkı yapmakta, suç azaltma projelerinin verimli olarak uygulanması için genel prensipleri sağlamakta ve yapılacak müdahalenin tasarımına yardımcı olacak potansiyeli olan bir modelleme aracı sunmaktadır. Önceki literatür CCTV veya geliştirilmiş sokak aydınlatmasından birinin suçu düşürme- deki derecesi üzerine odaklanmışlardı. Bu makale tartışmayı, verimliliği bir fayda maliyet çer- çevesi içinde ele alarak, iki yaklaşım arasında başa baş bir mukayesenin yapıldığı bir platforma taşıdı. Elde edilen esas sonuç suçu önlemek için CCTV’nin, mevcut aydınlatma alt- yapısı üzerine geliştirilmesi koşuluyla, geliştirilmiş sokak aydınlatmasına göre daha uygun maliyetli olduğu az sayıda durum olduğudur. Tek olarak suç önlenmesi maksadıyla CCTV izlemesi için yaygın olarak yararlanılan bir vaka yoktur. İkinci sonuç ise her birim maliyet için maksimum fayda ilk olarak müdaha- lenin en yüksek suç oranı olan mahalle yapılmasından elde edilebileceği, müdahalenin daha sonra ardından gelen daha düşük suç mahallerine yönelmesidir. Model, Welsh ve Farrington’un (2008a, 2008b) çalış- masında belirtilen projelerin suç üzerine ortalama etkilerine dayanmaktadır. Pratikte gerçek bir suç azaltma projesinin etkisi modelimizde yar almayan birçok etmenle ilişkilidir, bu nedenle etkilerinin bu öngörü çerçevesi etrafında dağıtılması beklenmelidir - belli bir projenin beklenildiği gibi performans göstereceği veya CCTV ve aydınlatmanın verimliliklerinin geçmişte olduğu gibi devam edeceğinin bir garantisi yoktur. Bununla birlikte kullanılan en iyi araştırma üzerine dayanma politikasının suçu uygun maliyetli bir yöntemle azaltmak için en büyük fırsatı sunacağına inanıyoruz KAYNAKLAR - Cohen, L., & Felson, M. (1979). Social change ve crime rate trends: A routine activity approach. American Sociological Review, 44, 588–608. - Commission for Dark Skies (2015). http://www.britastro . org/dark-skies/index.php. - Community Safety Glasgow (2015). CCTV Location for Community Safety Glasgow. https://data.glasgow.gov.uk/ dataset/cctv-location-for-community-safety-glasgow. - Cozens, P., & Love, T. (2015). A review ve current status of crime prevention design (CPTED). Journal of Planning Literature, 30(4), 393–412 November 2015. - Davies, S. (1997). 10 reasons why public CCTV schemes are bad. Privacy International. 28/4/97 http://www.1in12. com/publications/cctv/tenreasons.html. - Dee, M. (2000). The Use Of CCTV To Police Young People In Public Spaces - A Case Of Big Brother Or Big Friend? Paper presented at the 27th International Conference on Making Cities Livable, Vienna, Austria. Leicester, LE7 9SU, U.K.: De Montfrot University, Youth ve Community Division, Scraptoft Campus. - Ditton, J. (1999). The effect of Closed Circuit Television on recorded crime rates ve public concern about crime rates in Glasgow. Scottish Office/HMSO. - Dubourg, R., Hamed, J., & Thorns, J. (2005). The economic ve social costs of crime against individuals ve households 2003/04. Home office online report 30/05 (June 2005). - Eck, J. E., Clarke, R. V., & Guerette, R. T. (2007). Risky facilities: Crime concentration in homogenous sets of establishments ve facilities. Crime Prevention Studies, 21(2007),225–264. - Gilbert, N., & Troitzsch, K. (2005). Simulation for the social scientist – Second edition. England: Open University Press. - Gill, M., & Spriggs, A. (2005). Assessing the impact of CCTV, home office research study 292. - Home Office Research, Development and Statistics Directorate (February 2005). - HMIC (2014). Crime recording – Making the victim count. The final report of an inspection of crime data integrity in police forces in England and WalesHMIC (November 2014, ISBN: 978-1-78246-660-4). - Home Office (2011). Revisions made to the multipliers and unit costs of crime used in the integrated Offender Management Value for Money Toolkit. https://www.gov . uk/government/uploads/system/uploads/attachment_ data/file/97813/IOM-phase2-costs-multipliers.pdf. - Hood, J. (2003) {published and unpublished data} in Welsh and Farrington (2008a) MAKALE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=