Yangın ve Güvenlik Dergisi 211. Sayı (Kasım-Aralık 2019)
yanginguvenlik.com.tr 42 Yangın ve Güvenlik / Kasım - Aralık 2019 A+A 2019 DUSSELDORF A+A 2019 İş Güvenliği ve Sağlığı Fuarı 5-8 Kasım tarihleri arasında 137 farklı ülkeden 73 binden fazla ziyaretçinin katılımıyla Duesseldorf’ta düzenlendi. Toplamda 63 farklı ülkeden 2.121 katılımcının yer aldığı fuar birçok etkinliğe de ev sahipliği yaptı. A +A 2019 İş Güvenliği ve Sağlığı Fuarı 5-8 Kasım tarihleri ara- sında Duesseldorf’ta düzen- lendi. Toplamda 63 farklı ülkeden 2.121 katılımcı fuarda yer alırken, etkinlik on sergi salonunda, 78.000 metrekareden fazla bir alanda düzenlendi. Fuara 73 binden fazla ziyaretçi ilgi gösterirken, her iki ziyaretçiden biri yurt dışından katıldı. Bu yıl 137 farlı ülkeden çok sayıda kişi A+A Fuarı’nı ziyaret etti. Tüm fuar ziyaretçileri arasında uluslararası katılım- cıların yüksek payı, iş güvenliği ve sağ- lığı konusundaki küresel ilgiyi yansıttı. A+A katılımcısının % 70’i Avustralya, Çin, Rusya, Tayland ve Hindistan'dan Avrupa ve Güney Afrika'ya Brezilya ve ABD ağırlıklı olmak üzere yurt dışından gelen ziyaretçilerden oluştu. TÜRK FIRMALARI FUARDAN MEMNUN AYRILDI A+A 2019 Fuarı’nda Türkiye’den yak- laşık 40’a yakın firma katılım gösterdi. A+A 2019, Türk firmaları için önemli etkinlikler arasında bulunuyor. Fuarda yer alan firmaların çoğunluğunun önceki senelerde düzenlenen fuarlarda da yer almış oldukları düşünüldüğünde, işlet- melerin bu etkinliğe verdiği önem anla- şılabiliyor. Türkiye’den katılım gösteren firmalar geçmişte edindikleri tecrübeler doğrultusunda düzenli bir şekilde katıl- maya devam edecekleri, fuar aracılığıyla uluslararası birçok bağlantının sağlana- bildiği görüşündeler. Fuara bu yıl ilk kez katılan firmalar ise fuarla ilgili olumlu izlenimler edindiklerini dile getirdiler. Türkiye’den katılım gösteren firma yetkilileriyle yaptığımız görüşmelerde ediğimiz izlenimlerde, bazı firmalara özellikle Avusturya ve Yeni Zelanda gibi ülkelerden gelen ziyaretçilerin stantlara ilgi göstermesi, dikkatimizi çeken bir gelişme oldu. Bu ülke firmalarının Çin’den yaptık- ları ithalatta ürün kalitesinde istenilen sürekliliği sağlayamamaları, Türk firma- larına yönelmelerinde etkili olmuş gibi görünüyor. Türkiye’deki ürün standart- larının AB’ye göre düzenlenmiş olması, Avustralya ve Yeni Zelanda ülkelerinde ise bu standartların farklı olması bir handikap gibi görünse de üretimde gerekli düzenlemeler yapılmasıyla bir- likte gelecekte okyanus ötesi pazarlarda firmalarımız daha fazla iş hacmine sahip olabilirler. FUAR
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=