Yangın ve Güvenlik Dergisi 233. Sayı (Eylül 2022)
32 YANGIN ve GÜVENLİK • Eylül / 2022 yönünde kaydedilen sıcaklık farkı ile duman yayılım mesafesi, en iyi duman havalandırma senaryosunda önemli değildi. (4) Bitişik duman bölgesine ya da yangının başlangıç noktası bölgesine duman yayılımını önlemede duman perdesi olumlu bir etkiye sahiptir. (5) Trafik akışının yukarı giden yönünü içeren durumlarda, duman yayılımını kontrol altına almak için yangın kaynağının bulunduğu duman bölgesindeki duman ile bitişikteki aşağı yönlü duman bölgesindeki duma- nın çıkarılması için duman havalandırma modunun kullanılması ve dumanı dışarı atma bölgelerinin iki yanındaki bölgelerdeki dumanın tedarik edilmesi tav- siye edilir. Bu araştırma çalışmasında, yangının ana tünelin alt tünel ya da yan hata bağlandığı birleşme yerinde gerçek- leşen yangının söz konusu olduğu durum ele alınmamıştır. Bu senaryo için en iyi havalandırma stratejisini belirlemek için ek çalışmalara ihtiyaç vardır. [1] Colella F, Rein G, Borchiellini R, Torero JL., 2011. A Novel Multiscale Methodology for Simulating Tunnel Ventilation Flows During Fires. Fire Technology 10, p.1007. [2] Gehandler J.,2015, Road tunnel fire safety and risk: a review. Fire Sci Rev 10, p.1186. [3] Kashef A, Saber HH, Gao L.,2011, Optimization of Emergency Ventilation Strategies in a Roadway Tunnel. Fire Technology 47, p.1019. [4] Street M., 2010, “The Critical Velocity and the Fire Development,” Fourth International Symposium on Tunnel Safety and Security Frankfurt Conference Proceedings pp. 519-530. [5] Ingason, Haukur, Ying Zhen Li, and Anders Lönnermark. 2014, Tunnel fire dynamics, Springer. [6] Blanchard E, Boulet P, Fromy P, et al (2013) Experimental and Numerical Study of the Interaction Between Water Mist and Fire in an Intermediate Test Tunnel. Fire Technology 10, p.1007. [7] M.X. Li, etc, Report of Research on Emergency Transverse Ventilation of Complex Tunnel, SCFRI, Sept. 2015. [8] Carvel RO, Beard AN, Jowitt PW, Drysdale DD (2004) The influence of tunnel geometry and ventilation on the heat release rate of a fire. Fire Technology 10, p.1023. [9] Standard for Road Tunnels, Bridges, and Other Limited Access Highways, NFPA 502, National Fire Protection Association, Quincy, MA, 2016. [10] Cooper LY, Harkleroad M, Quintiere J, Rinkinen W., 1982, An Experimental Study of Upper Hot Layer Stratification in Full-scale Multi-room Fire Scenarios. Journal of Heat Transfer 104, p.74. KAYNAKLAR ÇEVİRİ MAKALE EN GÜNCEL HABERLERE HIZLI ULAŞIN www.yanginguvenlik.com.tr
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=