Yangın ve Güvenlik Dergisi 24. Sayı (Mart-Nisan 1996)

f teknik bilgiler .. ~ 1 . , , ,. ~ Selçuk GÖKÇE Arsis - Teknik Müdür \J il il MAGAZALARDA URUN KAYBI VE 11 11 ÇOZUM 11 1 1 YONETIMLERI Ülkemizde her sene trilyonlarca ürün kontrolsüz bir şekilde mağazalardan kaybolmaktadır. Bu kayıpların yüzde olarak en çok olduğu yerler marketler (süper, hiper v.b.), butikler ve müzik marketlerdir. Özellikle son yıllarda mağaza hırsızlığı gittikçe yükselen bir ivmeyle artmış ve mağaza yöneticileri tarafından kabul edilmeyecek boyutlara ulaşmıştır. Bu artışların sebebi üç ana başlıkta toplanabilir: a ) Sosyal değerlerİn değİşİmİ:Sosyal yaşam . olağanüstü bir hızla değişmekte, bununla beraber ---------- --YANGINVE GÜVENLİK sınıflar arası fark ise giderek açılmaktadır. Ekonomideki dalgalanmalar ise bazı kişiler için hırsızlığı bir yaşam tarzı şekline getirebilmektedir. b) Pazarlama yöntemleri-Yapılan araştırmalara göre çoğu kişi satın alma kararını ihtiyaçlarını gözeterek değil, ürünün albenisine kanarak vermektedir. Gelişen pazarlama teknikleri ile beraber self servis mağazacılık ilkesi de, birçok kişi için ürünlerin bedelsiz alınabilmesi için yaratılmış dahice bir buluş olarak algılanmaktadır. 78 SAYl24 --------- - ------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=