ip bir konu... bir konuk... �� ,. Gloria & Kalafatoğlu Yönetim Kurulu Ba§kanı Orhm_KALAFATOĞLU: "Tüketici yangın söndürme malzemesi alırken ara§tırma yapmalı ve malzemeyi çok iyi tanımalıdır. 11 Yangınlara ilk müdahalede bulunmak açısından son derece önemli olan yangın söndürme dhazlan, tüketicinin bilinçsizliğı; standartların yetersizliği, denetimsizlik gibi nedenlerden dolayı olması gerektiği gibi kullanılamam.aktadır. Bu konuda vatandaşın, üreticilerin ve devle{jn yapması gerekenler konusunda görüşlerini almak üzere Gloıia & Kalalatoğlu Yangm Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Orhan KALA FA TOĞLU ıle görüştük. YANGIN YE GÜVENLİK: Söndürme cih;ızlc?n hem kolay kulla111labilir olması hem de ilk müdt1haledeki önemi ,ıçısmdan büyük rol oynuyor Bu ciht1zlt1r özellıkle ülkemizde çok t?Z kullanılıyor. Vatt1ndaşların kullanım konusund,?ki bakış açılarını ve taleplerini değerlendiıir misiniz? O. KALAFATOĞLU: Tüketicileri 3 gruba ayırabiliriz. İlki yangın söndürme tüpünün ne işe yarayabileceğinin farkında olan bilinçli tüketicidir. Bu müşteri ucuz mal almayı yeğlemez ve kolay kolay aldanmaz. Çünkü araştırır ve en iyisini almaya gayret eder. İkinci tip müşteri bilinçsiz müşteridir. Herhangi bir malzemeyi, alabileceği fiyatın 1 /5 fiyatına almayı kar sayıp kendini güçlü sanan müşteri tipidir. Bu tüketici kolaylıkla aldanabilir. Bir de kötü niyetli tüketici var. Herhangi bir yangın malzemesinin en ucuzunu alıp, teftişten geçtikten sonra sigortaya güvenen tüketicidir. Bu bilinçteki bir müşterinin sigortalı olmaması lazım. Sigorta şirketlerinin öncelikle yangın güvenlik önlemlerini inceleyip, daha sonra sigorta yapması lazım. Güvensiz bir önlem için de sigorta yapılmaması gerekir. YANGIN VE GÜVENLİK: Bu konudt1 devlet, vatandaşın eğitimi ve özellikle ıkinci kişilere kc?rşı korunması bakıın111dan görevini yeterince yapabiliyor mu? ----------- - YANGIN VE GÜVENLİK 23 SAYI 25 ------ - ---------
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=