bir yangının ardından... FiRE & RESCUE / Municipal'in Temmuz 1996 sayısından alınmıştır. ■ HAVAALANI FACIASI: ■■ DUSSELDORF 1996 Çavuş William Mulcahey I 1 Nisan 1996 tarihinde Almanya'nın DüsseldorfHavaalanında meydana gelen ve 17 kişinin öldüğü, 67'sinin de yaralandığı trajik yangının seyrinin eşsiz bir analizini sunuyor. Havaalanı terminallerinde meydana gelen önemli yangınların yeni olan hiçbir tarafı yoktur. Bir tanesi, 25 Ocak 1989 tarihinde New York'un John F. Kennedy Uluslararası Havaalanı'nda meydana gelmiştir. Üç görevlinin öldüğü bir başkası ise 1993 yılının Nisan ayında Kuala Lumpur'da meydana gelmiştir. Kuala Lumpur'daki yangında püskürtme sisteminde bir arıza sözkonusuydu. Ancak, 1 1 Nisan l 996'da Düsseldorf Uluslararası Havaalanındaki yangının sonucunda hangi aksaklıklar farkedilmiş ve hangi dersler alınmıştı? Düsseldorf Havaalanı Terminali'ndeki yangının bazı yönlerini inceleyelim. Düsseldorf Almanya'nın ikinci en işlek havaalanıdır ve Avrupa'nın en yoğun nüfuslu bölgelerinin merkezinde bulunur. Havaalanı 613 dekar alanı kapsar, yılda 15.2 milyonun üzerinde yolcuya hizmet verir ve Almanya'nın turizm amaçlı uçuşlarının birçoğu için en önemli giriş ve çıkış limanı olarak görev yapar. Aynı zamanda, bölgenin ekonomik istikrarına katkıda bulunan bölgesel kargo servisleri için de önemli bir merkezdir. NE OLMUŞTUR? 1 1 Nisan 1996 günü saat S 15.31 sularında bir taksi soförü Düsseldorf Havaalanı Yangın Servisine haber vererek taksi durağının yanındaki çiçekçi dükkanının baş hizasının üzerindeki bir noktasından kıvılcımlar çıktığını bildirmişti. Havaalanı Yangın Servisi olayı araştırmak üzere bir yangın söndürme aracıyla birlikte bir yetkili ve bir itfaiyeci gönderdi. Saat 1 5.33 'de yetkili, çiçekçi dükkanının dış cephesinden sadece her 1 O ila 20 saniyede bir aralıklı olarak kıvılcımlar düştüğünü ve kuvvetli bir elektrik kablosu kokusundan dolayı bir elektrik arızasından şüphelendiğini bildirdi ve bina bakım ekibini çağırdı. Bina bakım ekibi çabuk cevap verdi (1 5.36) ve görünür bir arıza olmadığını belirledi, ancak en yakındaki otomatik kapıların açılmaması nedeniyle araştırmaya devam etmeye karar verdi. Yangınla mücadele ekipleri bölgeyi terminal dışından kontrol etmeye başladı. Düşen kıvılcımların ihbar edildiği yerin üst kısmında bulunan bir yol görevlisinin, çiçekçi dükkanının yukarı ve yan tarafına gelen bir noktadaki yola kaynak yapmakta olduğunu gördüler. Dolayısıyla bunun büyük bir olasılıkla düşen kıvılcımların kaynağı olduğu düşünüldü ve bu şekildeki bir rapor 1 5.S0'de verildi. Saat 15 .56'da --- - -- ------ YANGIN VE GÜVENLİK 5 2 SAYI 27 -- ---- ----------
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=