bölümünde kapana kısılmışlar ve havaalanı ile belediye yangın servislerinin sağladığı hava araçları yardımıyla tahliye edilmeleri gerekmiştir. Parlamanın ve alevin ortaya çıktığı anda bu kalabalık terminalde yaklaşık 2500 kişi bulunuyordu ve bu da yalnızca hem yangınla mücadeleyi hem de kurtarma çalışmalarını aynı anda koordine etmeye çalışmakla kalmayıp aynı zamanda Acil Tıbbi Servis ekibi olay mahaline gelene kadar yaralananlara yardım etmek durumunda olan itfaiyeciler için önemli bir engel oluşturuyordu. Terminali tamamen boşaltmak yaklaşık 30 dakika, yangını kontrol altına almak ise yaklaşık üç buçuk saat sürdü (22.00). Alevlerle savaşmak için 50 bölgeden gelen 800'ün üzerinde itfaiyeci görev yaptı. Meydana gelen önemii hasar ve toksik kirlenme ( 1 2 3 ug oranında Dioksin ölçülmüştü) nedeniyle bütün terminal tehlikeli bölge haline geldi. Zehirli maddeler uzaklaştırılana kadar kapalı kalmak zorunda kaldı. Binada meydana gelen zararın maliyeti 100 milyon Mark düzeyindeydi (50 milyon Sterlin veya 75 milyon Dolar). FACİAYI ÖNLEME: Bugüne kadar bulunan en mükemmel korunma bütün binaya yerleştirilen otomatik püskürtme sistemidir. Düzenli bakım ve denetim bunun gerektiğinde çalışmasını sağlayacaktır. Otomatik bir alarm sistemi sadece koruduğu alanla orantılı olarak iyidir. Düsseldorf vakasında, tavandaki boşluk bölmesinde meydana gelen yangın, dumanın ve alevlerin tavan seviyesindeki dedektörlere inmesine kadar teşhis edilemeden gelişmiştir. * Bütün boşluklara dedektörler yerleştirilmeli ve yangın durdurucu ve/veya yangına karşı dayanıklı izolasyon yapılmalıdır. * Bütün ısıtma sistemleri düzenli olarak denetlenmeli ve temizlenmelidir. * Bütün havaalanı görevlileri taşınabilir yangın söndürücüleri ve yangın bölümünün ihbar yöntemleri konusunda yıllık tatbikatlara tabi tutulmalı ve yangın esnasında ne yapmaları gerektiği konusunda genel eğitim görmelidirler. * Bütün terminal güvenlik personeli, tahliye yöntemlerini planlamalı ve üzerinde çalışmalı, devam eden veya planlanan terminal inşası veya tadilatları esnasında bu planın güncelleştirilmesi için havaalanı ve belediye yangın servisiyle yakın bir çalışma içersinde bulunmalıdır. Bütün çıkışlar serbest ve işaretlenmiş olarak tutulmalıdır. Halkı Uyarma Sistemi birkaç dilde önceden hazırlanmış talimatları içermelidir. Bunlar örneğin "Asansörleri kullanmayın" , "Binayı en yakın çıkıştan terkedin" veya "Güvenlik/yangın personelinin talimatlarına uyun" gibi cümleler olmalıdır. * Her türlü kaynak işlemi veya zararlı gazların ve maddelerin depolanması ve/veya kullanımı yakından gözlemlenmeli ve yangın söndürücüleri çalışma noktasına yakın yerleştirilmelidir. İşin tamamlanmasından önce tamamlanması esnasında uygun belgeler ve uyarılar hazırlanmalıdır. * Eğer Havaalanı Yangın Servisi yapı ile ilgili yangına müdahale edecek şekilde eğitilmemiş veya donatılmamış ise ya da belediye yangın servislerinin yetkisi varsa, herhangi bir yangın şüphesi durumunda HEMEN kendilerini uyarın. Durumu kendiniz kontrol ederek veya Yangın Bölümünü çağırmak için çok meşgul olduğunuzu düşünerek zaman kaybetmeyin. * Bir yangın alarm püskürtücüsü harekete geçtiğinde air-condition, ısıtma ve havalandırma sistemlerinin otomatik olarak kapanmasını sağlayacak bir düzeni harekete geçirmelidir. Aynı şekilde, bütün asansörler otomatik olarak zemin kata indirilmeli ve sadece yangın ekiplerinin kullanımı için acil durum konumuna getirilmelidir. DÜSSELDORF YANGINLA MÜCADELE EKİPLERİNE TAKDİR: DüsseldorfHavaalanı Yangın Servisi hem yapılarda hem de uçaklarda meydana gelen yangınlara karşı koyma konusunda son derece eğitimli ve donanımlıdır ve havaalanındaki bu her iki görevde de öncelikli sorumluluğa sahiptir. Bu ekibin itfaiyecileri, belediye itfaiye servislerinin gelmesinden önce yüzlerce kişiyi tahliye ettikleri ve kurtardıkları için takdir edilmelidirler. İtfaiyeciler olarak bizler biliriz ki , hiçbir yangın diğerine benzemez. Hiç kimse çok olağan dışı bir yangın olan Düsseldorf Havaalanı yangınında yapılan veya yapılmayan hiçbir hareketi önceden tahmin edemezdi. Her kazadan sonra alınması gereken dersler vardır. Yangın servisi yetkilisi olarak sizin bu tür felaketlere hazırlanmanızın en iyi yolu sizin ve ekibinizin havaalanı terminal imkanlarını incelemeler ve tatbikatlar yapma yoluyla yakından tanınması ve Havaalanı Yangın Servisi ve güvenlik personeliyle yakın işbirliği içinde çalışmasıdır. Böyle bir hazırlanma ileride son derece büyük yararlar sağlayabilir. ------------ YANGIN VE GÜVENLİK (;4·, SAY! 27 - - -- ------------
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=