ticaret gemilerinde taşınacak kargonun kimyası iyi bil ee l e mi namn lealriı n ıvne m ka taerrgy oa l i kt roar onzsyfoenra , bo ok sr iud a sdyeovnraevsei lektrolize karşı dayanıklı olmalıdır. Örneğin; asit tdaeşvı yr ealcearki i lbei rb ug edme vi nr ei nl e radsei t k sual lrannı ıçl laacraı kveel etmr aannslfaerr, at aşşı ınyma caasğıın aas i t ni leed reena k s ioyl oanc aa kg i r emr eakl zme ma tee rdyeanl seçilmemelidir. SB E. BME BALTEERREY KA AL R ŞYI OARLGI NUANCLAUKĞ UT ENDDBAİ RN L DE RO Ğ A N EÜ lzeekrt lrei kr , i na kdaerky ia kdı tevver em aekl ienme sa ins tl ea mr ı lnedr iai l embautne lrayr ıanl yorgunluğu tesbit edildiğinde muhakkak onarım veya değiştirme işlemi yapılmalıdır. Elde olmayan nedenler ile onarım veya değiştirme işlemi yapılamıyorsa yangın tehdidine karşı ilave tedbirler alınmalıdır. C. DENİZ KAZALARINA KARŞI ALINACAK TEDBİRLER Gemiler donatılırken olabilecek çatışmalar ve diğer d( Re onli ez kvaez avl aarrı dhi yu sau ss ui snt de ambi i) r yp ae pr sı ol anreal ko rpgearnsi oz anseyl o bn uu kp oe nr suodnaedl ienvya amplaı coal ağrı a ikş ieçğoi tki limy iebl ii,l mk aezsai es as nğ al asnı nmd aa ltı üd mı r . Sa ez ya mi r ei çt iı tkimz l ai kd ga nö sötne cr ei l mg eeml i idni irn. Öd er nn iezğe i hn a; zkıar yl aannmbai rs ı yn üd ka pbairreçlaektrik devresini koparmak ve bir yakıt devresini lamak suretiyle yangına sebep olabilir. Seyir ek sonnaussıunnddaa i saez asme yi itri tei zml i nk i yg eötsit evrei l mk aeildi deilre. r i n e u y m a D. SAVAŞ HASARLARINA KARŞIALINACAK TEDBİRLER çSııkcaank ysaanvgaışnesnasında alınan isabetler neticesinde lara karşı personelin yangınla mücadele konusundaki bilgisi çok önemlidir. Sulh şartlarında personele iyi bir yangınla mücadele eğitimi verildiğinde savaş esnasında meydana gelen yangınların büyümesine engel olunarak geminin kaybı önlenebilir. EK.AORNŞAI RAILMI NAE KCSAİKKLTEERDİ NBDİ RELNE RD O Ğ A N S E B E B L E R E Sd iosğt ue rma nv ea rcı izhaal az lra, redna kt ıes sapzi ta me dai nl edna vvee yuayngguı nn tş ee hk di l iddei m o o n n a a a rr ıı lmmı na ldı da ı rg. eÖr er knlei ğöizne; ns ıgzödsı rt ae nr i lbmi reyz as ek ıitydi ebvi rrye sainnıicnı lzeme ortamı hazırlanmış olur. Stim devreleri, m o n a a k r i ı n m e l l e a r r i d n a e i g z z o o l a s t s y d o e n v r m e l a e l r z i e ü m z e e r l e i n r d i n e i n y a e p k ı l s a i n k bırakılması yangın için hazır bir ısı kaynağı teşkil eevdsearf. taElveektarmikpedredverelerindeki sigortalarda uygun ğerinde sigorta kullanılmaması, od leuvpr eyl earni ng ıanş ı rçıı kymü kalseınnma essei nb ee pv eoılsaı nb ai lri ra.k Oknı saardı me v r e lar yy aepdı el akm ımy oarlszaeyma neg ı ne kt es hi kdli di ği ni i mn ei ndiemnui my lae i nadni rıencdeak ek önlemler alınmalıdır. SF .E BBEABKL IEMR -ET KUATRUŞMI AE LKISN Aİ KCLAEKR İ TNEDDEBNİ R L EDRO Ğ A N 1) Özellikle yangına sebep olabilecek nitelikte sistem vZeamcaihnaınzdabaykapımılalamraı ypaenrbiyaokdımik olarak yapılmalıdır. lar sonucunda bir arıza meydana gel diğinde özellikle yangına karşı k2o) rYuankmıt avdeayçaoğkdgeve çrekbaolırnumfılşanoşlavbeilfirit. tinglerinde sık s g ı e k r e k k o i n y t o r r o s l a y g a a p s ı l k a e r t a , k c s o ı n z t ı n a t ı v y s a . e g n i b g i e l s e o a l u l e n n m tl a e l r ı (3S)ızEdlıerkmtraizklıkdeevlerme anlar) zamanında yenilenmelidir. leri özel bir itina ile ve ehliyetli G psp e e a r m r s k o il n l e a e r r l ı d n e i ı l n e ç ı n k d e a e d n v e a n y m a o nl ı g kı nolna trrao lb üayl tüı nk doar at nu dt ual me l ea kl ıtdrıirk. lduğu unutulmamalıdır. 4g e) rGeekrseek gyeamn gi dı ne amkeavrcşuı t ks iosşt ue lml al ne rdi nı r ıkl mu l lı aş noı ltmo kaos nı ntdr ao ,l saikstseammlelarir vedabiumnlaarıfnaakumanda ettikleri mekanik l , bakımlı ve enerjili bsiustleumndleurriutelmstaeldıdi ır. Peryodik olarak otokontrol lerek faal ve toleranslar dahilinde çalıştığı görülmelidir. o5l)aGreamk ibsuinltuinnedluerrui daima yağ ve yakıttan arındırılmış lmalıdır. Bu amaçla kullanılan yt aanr kd lı amr cı , ı t rs ai snt sefme rl et ru l (uSmi nbt ai nl aer ıs) edpaeirma taöbr al ekrıim, kl ı i vr lei y aağl f a t6u)tGulemmaillıedrıdr.e kullanılan boyalar özel maksatlı olup gb eüryeükk böonyeams etçai mş ı ri . gGe reemk is eb os eyçaillaernı ba onyt ia nkıonr otzaitfb ivkei kkuullllaannıımm ıyemraintee rgyöarlei nyaknomr oazzyöozneal l iuk t e d i r . Yan l ı ş boya ğraması yanında ybaonygaınnlıanrakneenddeins iodlaebiyliar.nKmulalanö ız e l l i ğ i n d e n d o l ayı lmadan önce her tür ub no uytaunl mı na mç oa lkı d ıiryvi ebmi ra kys aa dn aı cuı y gmuanl kz ue lml a en ı loml adluı dğı ru. KAHVERENGİ MAVİ YEŞİL VAKiT TATLI SU DENİZ SUYU AÇIKSARI BASINÇLI HAVA TURUNCU YAĞ SİYAH STİM am) aBkoiynaet aatkb si keastuı na dr ıa, bıosyı atnrma nasyfaecra keyl eemr l earn( lHa ar rı egkiebtil )i kbe) sDinelvikrleelebroiynankmolaaymlaıklıldaırt.anınması ve takibinde kolualrlaankıylaanpımarkalamada boyalar doğru ve itinalı lmalıdır. Hatalı markalandığı için yanlış teşhis ve müdahalenin daha geniş çapta yangınlara s7 i)ss eAt bekmespel esourl aia brvihel ea cts aee lğyaii rrhı ; ahgtueı rsndueaslnd eç ıgkeamr ı il mt aahmr i ak l ıgdüı cr . ü t a k a t ları ile doğrudan ilişkili olmayan, ancak personel materyal ve yangın emniyeti YANGIN VE GÜVENLiK \ �� SAYI 30 -
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=