Yangın ve Güvenlik Dergisi 31. Sayı (Mayıs-Haziran 1997)

rlaıii Hilpilcr eniz ulaşımı hemen hemen insanlık tarihinin başlangıcına kadar gerilere gitmektedir. O tarihten bu yana insanoğlu deniz ulaşım araçlarını hem kendi imkanları, hem de yaratıcı düşüncesine uygun dizayn etmiştir. Başlangıçta yelken ve kürekle kullanılan bu araçlar zamanla odun, kömür ve petrolün de kullanılmasıyla büyük aşamalar kaydederek günümüze kadar gelmişlerdir. Globalleşen dünyamızda deniz ulaşım araçları da teknolojik gelişmelerden paylarını almış ve artan ticari önemleri sayesinde önemli bir finansal yatırım alanı olmuştur. BSB Ticaret Ltd. / Bekir Sıtkı BORUCU ViDEO OVERLAY SWITCH VISUAL CAMERA LENS THERMAL CAMERA LENS Seyir hulinde, limandu veyu bakım esnusında çıkan yangınların ana sebepleri; elektrik kontakları, motor yakıt sistemlerindeki arızalar veyahut personelin dikkatsizliğidir. Tüm deniz araçları yangınları halen gemilerimizde uygulanan teorik ve pratik eğitimlerle minimuma indirilme ğe çalışılmaktadır. Alınan bunca önleme rağmen maalesef seyir halinde, limanda bağlı iken veya bakım esnasında önlenemeyen sistem veya personel hatalarından ötürü küçük veya büyük çapta yangınlar çıkmaktadır. Tesbit edilen yangının büyümesini önlemek amacıyla ilgili bölmenin elektrik irtibatı kesildikten sonra izole edilmektedir. Yangın esnasında o bölmede bulunan yaralı veya oluşan zehirli gazdan etkilenerek baygın vaziyette bulunan personelin ışıksız ve duman dolu bir bölmeden sağ olarak çıkarılması hemen hemen imkansızdır. Bu durumda olan personelin/ yolcunun kurtarılması için dizayn edilen ikinci nesil ISG TALISMNAN Termal Kamerası ile başına gaz maskesi takan bir görevli tamamen karanlık ve yoğun dumanlı bir ortamda yaralı ve baygın kişileri tesbit ederek kurtarabilecektir. YANGIN VE GÜVENLİK ~ . i MAYIS-HAZIRAN SAYI 31

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=