Yangın ve Güvenlik Dergisi 33. Sayı (Eylül-Ekim 1997)

kd aö rnmmaükş a or ıl şaıbki l iorl, ukr .a yBaöbliml i re, l eyru vt earrs ul aynga ub li lai rnya abdi laeyceerki n dheenr hoaynnga yi abbiirl i rt vü er ksaubrtiatlremnameişlleermi ginedreenkirö. nce yerlerine YAPI - Büyük ticari hava tbaaşğı tl al anrmı ı yş adt iakye yk i çr ui şbl ue kr ll ea r bd ai rnb iyrai nd ea kd ıaşbaur rı dgaanl a rbdi ra nö rot lüuyşl ue r .k aÜpzl ae nr lme rıiş tdı re. Db i ırş töürrt üiyz loel apsl aysot ni k bi çu lkuı ns ıumr . aYr aaspı nı sdaal parçalar, yukarıdaki tavan alanı ve ha rn y avnag ıtnaışnı tyı naıtna ykave dı iakreays ıyn da ya kı liı ma lıa ni çdi na birçok gizli boşluk bulunur. İtfaiyecilerin hava taşıtının yapısı ve yapı malzemeleri hakkında LONDRA-HEATHROW - 8 Aralık: KLM Hollanda Kraliyet Havayol/arı'na ait NV Fokker 50 tipi uçağın lombar tarafındaki iniş donanımı uçak yere temas ettiği sırada kırılınca, uçaktaki 41 yolcu ve 4 mürettebat ciddi bir tehlike atlattı. Sözcü Peter Wellhunor, "uçak yaklaşık saatte 100 kilometre (60 mil) hızla yerde giderken, lombardaki (sol) iniş donanımı kırıldı" dedi. Rotterdam'dan gelen KLA83 sayılı uçuşun pilotu daha önce kontrol kulesine sol iniş donanımının çalışmadığını bildirmişti; fakat, bir kaç manevradan sonra ve yerden yapılan görsel incelemenin ardından, kendisine inişe geçmesi talimatı verildi. Heathrow Havaalanı'ndaki itfaiyeciler uçak inişe geçmeden önce olay yerine çağırılmıştı ve güney pistte yayılan yakıtın alev almasını önlemek için derhal bir Petroseal FFFP köpüğü tabakası hazırlamışlardı. bg öi lrgüil e eb di l ei nn mi kei lsi iy aö dn ae mü çl liüd pi re. r çGi nöl evrd, ei ç bö ör ltmü seül enrüyna dda ı gş üı nvde ratne Mg i ba ni idvaehl aay lbaü ayçümk ay ya pa dı saa lk eösğme lee roi pn e rkaosnyuomn l ua rnıun sgıör satseı nr edba i lbi ru. galüaçnlelanrddiarinlmkiaşçtiırn. ılmalıdır; çünkü, buraları yüksek düzeyde HAVA TAŞITININ SİSTEMLERi - Yakıt, hidrolik ve oksijen bböolrüumlalerrı ingdiebni k( maçiılnlıelmr avleıdıer.leEkntrbiküytüeklleri ele d a h i l ) s i s t e m hava taşıtlarında, uçak g dg e ü ö s v v t e e d r k e t l s e ei n r n ii v n n a r ü k d ç a ı r ç i v l ı a n e ı dl ç m ö o r k a t s s ı f a iy g t e ı a d r l a e t ıkdeı nr . bBöul üaml al en rdi an dgeünç lbe inr di i re liel mailşt hava taşıtı sistemi bulunur. Sistemlerin bulunmadığı bir alan, büyük hava taşıtlarında k d a a pılardan ve pencerelerden 20" (50.8 cm) uzaklığa kadar olan, h b ö l üamkdüü rç. üBku hkauvr aa l ıtnabş iı rt liasrt iısnndaasyı ,ssaı k1ı ş2t "ı r ı lumz aı şkgl ıağzay akdaad aerl e kotlraink yardımlı kapıları olan geniş gövdeli hava taşıtlarıdır. Askeri hava taşıtlarında kesilecek noktalar çoğunlukla "BURADAN KESİN" VENÜS, FLORİDA - 22 Ekim 1996: İtfaiye teşkilatı personeli, Publix Yiyecek Mağazası'nın çatısına acil durum inişi yapan bir Cosana'nın kaldırılması işlemlerini yürüttü. Aracın pilotu Ray McCielland (USAF), kazayı küçük sıyrıklarla atlattı. COMMERCIAL TOWNSHIP (TİCARİ KASABA), NJ - 8 Aralık: Tek motorlu bir uçağın Norris Limanı'ndaki Newcomb Mark�ti'nin çatısına çarpmasıyla uçağın pilotu öldü. Norris Limanı itfaiye Teşkilatı'ndan Ken Reed: "Enkazdan yakıt sızıyordu, fakat enkaz alev almadı'� dedi. yaraaznıılra.rak işaretlenmiştir ve fırlatma koltuğu uyarı işaretleri Mürettebatın koltuklarını yada sarı-siyah boyanmış denetimlerden herhangi birini kaldırmayın, kurcalamayın ve hg ae rçei rkier t. eGt tei rnme le ybiinr ; kç uü rnakl üo, bl aurnalka,r yfıar kl aı ttmçao kğou lnt ul ukkl al ar ı nkıahnaart el akredt ae be du il lumn ui şr , mf aokt oa tr bl aarzı eonl aunç ahka vg aö vt adşeı tsli anrdı en md e yoal na bdi ul i vr . aAr lrakr ad ya an mg eoçnet ne yKal kRıMt bI Zo rl 'udlı ar rvı eb u" yl ua kn ıat b" i yl i ar .z ıYl aar ka kı t ibş aorreutll ae rnımn ıi şnt i rr .e nOkk ski oj ednu, hd ied rr eonl ikk ,keol de kl atrrıi kv,ayr adğı rl avme at avneı ns mo ya gl aarzı l iaçri ng iebtii kd ei ğt leerns i isrtiel mm ilşetri irn cl . MECBURİ GİRİŞ - Her zaman en son uygulanan bir emtükminkliükntiro. ldUuçğaukncgaövkduellsainnıdne. Tkaaza nedeniyle açılan yarıkları hliye kanalları varsa, bunların devreye girebileceğini aklınızda bulundurarak, her zaman ilk öDnecnee ybi mü tl eürn, knaoprıml a raıl yeardi şa i mm esnitsetşeeml e lrei rmi nain iavçeml aayyl aa aççaml ıaşnı ınn. çyoa kp ıgl aünç oi şled du ğe ğu mn ue, dziağmi nai ngkö as tyebr ımn ai şyt ior .l Ba çut nı ğuı nn ıyveer içnoeğkuanpl uı nkılna ve lea ççıekraçremvaeknidnatümünü yada pencerenin bir kısmını yerinden ha kolaydır ve daha çabuk yapılabiIir. ARAÇ KAYNAK HAVUZU - Olay Komuta Sisteminin Lb iorj iys et irke lBe ökl üu ırnuül 'mn ea lbı a vğ el ı ob lüatrüa nk kaur ratçalramr ayoapn egrı ans yvoen uknuar tyaar kmı na a k a r r u a a r c ç ta ı l a r a m r r ı a n a m d o a a p n k e l ç r a a ı k z s a y a m r o t n ı a l u n a n r k d a a a k y ç b b a i e r l t ı m ş n a o e n k s i h t a ö e d r n h a le a tn n o m g p i i l ş a b n i o r m l u k a r i . l ş ı idnı irn; bb eö lyl il ebci er Personel tarafından, kimin elektrikli araçların ve bekelipirmleannirı.nTyeakkbıtiırnaırdaoçldhuerracağı servisini ve bakımını yapacağı işi yapamaz. Aslında, bir hava taşıtı akraazçal as ırnı nd ab,i roçloağyu ydear ienl edket rbi kü ltiüanraaçrlaaçrdl aırr. k u l l a n ı l a b i l i r v e b u Bu araçlardan en etkilileri, hidrolik serpiciler, kesiciler, su mengeneleri, hava torbaları ve karşılıklı hareket eden kd eu ğr ti aş er mn ao r taensl taerrdeal ei şr iec lyi ra. r aHdaı ğvıagl ıö rçüelkü irç. lBe ra ilnt a vvee kb ea lsykoi lze gr iinb i deel ka leestillemr ie si ilnedseeyrpaidcai İaçleertilseirni ni gköur ml l aenkı l m a s ı el a u ç a k ö r t ü s ü n ü n için İnceleme deliklerinin YANGIN VE GÜVENLiK <���J EYLÜL- EKiM SAYI 33

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=