30 Ekim 1996: İtfaiye ve kurtarma personeli, çift motorlu GULFSTREAM tipi bir uçağın ABD'nin Wheeling kentindeki Falwandree Havaalanı'ndan kalktıktan sonra düşmesiyle, korkunç bir manzarayla karşılaştılar. Havaalanının yakınında bulunan evlerin ve apartmanların çok yakınından geçtikten sonra, uçak, etrafı ağaçlarla çevrili dar ve derin bir derenin içine düştü. Uçakta bulunan dört kişinin hepsi hayatını kaybetti. açılmasına yarayabilir. Ateş alma tehlikesi nedeniyle çoğunlukla pek dikkate alınmayan başka bir alet de kesme meşalesidir ve bu alet, hava taşıtına mecburi girişte kullanılan mükemmel bir araçtır. Tabii ki, çalışma alanında alev alabilecek buharlar bulunabilir ve kesme alanının her iki tarafına köpük uygulanmalı ve de işlem izlenmelidir. Bütün elektrikli aletleri birer yangın başlatma kaynağı olarak düşünün ve sık sık köpük uygulanmasını ve operasyon alanlarında çok sayıda hortumun hazır bulunmasını sağlayın. Buhar izleme ekipmanının kullanılması ve güvenlik görevlilerinin atanmış olması gerekir. Planlamada, aletlerin kullanılması gereken yüksekteki alanlarda çalışma platformlarının sağlanabilmesi için forkliftlerin, iskelelerin ve kesici kaldıraçlı kamyonların kullanılması da yer almalıdır. GÖRSEL KAYITLAR - Bütün mecburi giriş operasyonlarmm, incelemede kullanılmak amacıyla, fotoğrafla yada video kamerayla görsel kayıtları yapılmalı ve kaldırılması gereken cesetlerin yerleri hakkmda not alınmalıdır. Enkaz ve kalıntılar, kesinlikle gerekli olmadığı sürece kaldırılmamalı ve kaldırılması gerekiyorsa da yerleri not edilmelidir. Çıkarılması yada kesilmesi gereken uçuş kontrol anahtarları yada denetimleri olursa, bunlarm da not edilmesi gerekir. KAZAZEDELERİN KURTARILMASI - Yaralılarm hava taşıtı enkazmdan derhal kurtarılmaları ve dikkatlice dışarı çıkarılmaları çoğunlukla itfaiyeciler tarafından, yaralıları sabitleştirecek araçların yardımı olmadan gerçekleştirilir; bu araçlar daha sonra tedavi alan111da kullanılabilir. Uçak gövdesinin ve enkazının yakınına, yalnızca bütünüyle koruyucu elbiseler giymiş (kask, eldiven, bütün vücudu koruyan bir elbise) personelin girmesine izin verilmelidir. Tehlikeli maddeler, duman ve diğer toksik maddelerin bulunması, SCBA kullanılması gerektiği anlamına gelir. Arka tahtası, yanık sargıları, tek kullanımlık battaniyeler, ceset örtüleri ve torbaları gibi kitlesel kazalarda kullanılan öğelerin ve diğer öğelerin bulunması gerekir. Olay komuta yerindeki EMS koordinatörünün gereken ekipmanı sağlamak için mevcutbütün kaynakları kullanmaya hazır olması gerekir ve burada da işin anahtarı önceden planlamadır. Genel bir kural olarak, ilk başta yangmla mücadele eden, yaralılarm tedavisinde ve kurtarılmasmda görev alan kurtarma personeli, operasyondan alınarak bir rehabilitasyon alanına aktarılmalıdır ve diğerlerine de kurtarılanların hayata döndürülmesi/kaldırılması görevi verilmelidir. Bütün yangm o.........D:, ENDONEzyA Uçağı Gaz Fabrikasına Çarptı BANJARMASIN - 8 Kasım 1996 Banjarmasin'deki Syamsudin Noer Havaalanı'ndan havalandıktan kısa bir süre sonra, 16 yolcu, bir pilot ve bir yardımcı pilot taşıyan iki motorlu bir Caso-212 tipi uçak, lombar motoru alev aldıktan ve parçalara ayrıldıktan sonra, hava alanından yaklaşık 2 mil (3 km) uzaklıktaki bir gaz fabrikasına düştü. Kurtarma görevlileri, kazada pilot, yardımcı pilot ve fabrikadan bir kişi olmak üzere yalnızca üç kişinin öldüğünü ve üç fabrika işçisi dahil dört kişinin de yaralandığını bildirdiler. ve kurtarma personeli Kritik Durum Stresine (CIS) maruz kalır. Olay yerinden uzakta kurulacak ve içinde kuru giysiler, duş ve diğer gerekli rahatlıklar bulunacak rehabilitasyon alanlarında tıbbi tarama personeli ve dini görevliler de bulunmalıdır. Bütün kurbanların ve/yada vücut parçalarının ve dokuların, kaldırılmadan önce bulundukları yerde etiketlenmesi, numaralandırılması ve fotoğratlarınm çekilmesi (en az dört taraftan) gerekir. Bu işlem kazayı araştıranlar, adli tıp görevlileri ve tıbbi araştırmacılar için çok önemlidir. Uçakta kapalı kalanlara yada yaralılara erişmek için hareket ettirilen cesetler varsa bunlarm da belirtilmesi ve konumlarının not edilmesi gerekir. Biyolojik tehlike önlemlerinin, operasyonun ilk saföalarında almması ve kuıiarma operasyonuna katılan bütün insanların (çoğunlukla dolan) deri iş eldivenlerinin altına lastik eldiven takması ve mümkünsebütün vücutlarını kaplayan emici olmayan iş tulumu ve bot koruyucuları da kullanması gerekir. ■ Doğru ve yanlış öznel bakış açısıdır. Bu yüzden, nesnel güvenlik arayışlarınızda #Yangın ve Güvenlik Dergisi'ne" danışın ! YANGIN VEGÜVENLİK \8\5. . 1 EYLÜL- EKİM SAYI 33
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=