Yangın ve Güvenlik: Peki /CAO, tavsiyelerine uyulup uyulmadığına dair denetlemeler yapıyor mu? Memduh Öztürk: Zaten siz meydamnızla ilgili birtakım bilgileri yine Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı'11111, uluslararası sivil uçaklaım kullandığı bilgi leri içeren, AIP denen bültenine yolluyorsunuz. Sizin rneydanınızla ilgili biıtakım bilgiler bu AIP'de yayınlanıyor. Siz diyorsunuz ki mesela benim meydanımm kategoıisi 9. Örneğin bir Boeing 747 geliyorsa, buranın meydan kategorisiııin 9 olduğımu bilerek geliyor. Raşit Ayvaz: (Bize AIP bülteııleriı1de11 biıini göstererek) İşte o sayfalardan bir örnek. Bu belge başka biı· havaalanına ait. Bu belgeııin söylediğine göre söz konusu meydaıun kategorisi 4. Hastane, medikal servis, uçakların alacağı yakıt ve en başta o havaalanı hangi şehirde, nerde, bütün bunlar bu bültende yayınlanmıştır. Havacılık sektöründe olan herkes bunları bilir. Memduh Öztürk: Buranın meydan kategorisi 9 olarak yayınlanmışsa ve meydanınızda kategori 9'un gerektirdiği araç-gereç yoksa, pilot insiyatifıni kullanarak buraya sefer yapmayabilir. Yangın ve Güvenl i k: Peki meydanın, kategorisinin gerektirdiği araç-gerece sahip olup olmadığı nasıl anlaşılıyor? Memduh Öztürk: Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı kontrol ediyor. Yangın ve Güvenl i k: Satın aldığınız araçların eğitimi yurt dışında mı veriliyor yoksa buraya gelip mi veriyorlar? Gerektiği takdirde personelinizi eğitim aldırmak için yurt dışına gönderebiliyor musunuz? Raşit Bey ve Havaalanı İtfaiye Amiri Gazi Bey Tatbikat Öncesinde Yangın ve Güvenlik &J ■ Sayı 34 ----------------------••• Kasım -Aralık'97 Memduh Öztürk: Yurt dışına da gider personelimiz, yurt içinde de eğitim verilir. Araç alımlarında eğer idareye yeni bir araç giriyorsa mutlaka onun eğitimi önceden yaptırılır. Yoksa aracın kabulü yapılmaz. Yangın ve Güvenlik: Yaptığınız tatbikatın hava trafiğine engel olmamasını nasıl sağladınız? Raşit Ayvaz: Yoğun bir hava trafiği olduğu için tatbikatımızı kısa tutmak zorunda kaldık. Köpüklemeyi ana pistte yapamadık sizin de gördüğünüz gibi. Memduh Öztürk: Bu köpükleme işlemi de ayrı bir teknik konu. Mutlaka pist köpüklemesi yapılacak diye bir kural yok. Yani bazı ülkeler köpüklemeyi kabul ediyor, bazıları etmiyor. Köpükleme işlemi pilotun isteğine bağlıdır. Pist eğer köpüklemeye müsait ise pist köpüklemesi yapılır. Raşit Bey de bahsetti uçak kazasıyla ilgili teçhizat ve pist köpüklerinin AtatürkHavalimanın'nda bulunduğunu AIP ilan ediyor. Atatürk Havalimanı dışrnda Türkiye'deki herhangi bir havalimanına gidip de "Ben pist köpüklemesi istiyorum" diyen bir pilotun isteğini karşı taraf yerine getirmek zorunda değil. Çünkü köpük için ekstradan bir aracınızın olması lazım. Köpüklemenin bir dezavantajı da pist köpükleme işleminden sonra bir müdahale daJ1a gerekiı-se, araçlaıuuzdayeterli malzeme kalmaması gibi biı· problemle karşılaşıyorsunuz. Biz genel müdürlük politikasıolarakpistköpüklemesiııiAtatürk Havalin1aıuharicınde tercil1 etmiyornz.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=