Yangın ve Güvenlik Dergisi 36. Sayı (Mart-Nisan 1998)

... I İtfaiye teşkilatının sorunlarını araştırmak amacıyla kurulan Meclis Komisyonu, raporunu hazırlayarak TBMM Başkanlığı'na verdi. Raporda, İstanbul için iki önemli tehlikeye işaret edildi. İlk olarak, İstanbul İtfaiye Teşkilatı'nın düşündürücü bir yokluk içinde bulunduğu, ikinci olarak da Boğazlar'dan gemi ve tanker geçişlerinin İstanbul için büyük tehlike oluşturduğuna dikkat çekildi. Gelişmiş ülkelerde ortalama her l 00 bin kişiye l itfaiye istasyonu, 1 1 itfaiye aracı, l 00 itfaiye personeli düştüğü kaydedilen raporda, İstanbul'da 130 itfaiye istasyonu, 13 bin itfaiye personeli ve 1320 itfaiye arası olması gerekirken şu anda 32 itfaiye istasyonu, 1800 itfaiye personeli, 200 itfaiye aracı olduğu belirtildi. TBMM Komisyonu raporunda; hızır acil servislerin itfaiye bünyesine alınması, itfaiyeye kaynak temini için zorunlu sigorta sisteminin geliştirilmesi, emlak vergisine itfaiye payı konulması, belediye bütçelerinin en az yüzde 3'ünün itfaiyeye ayrılması, gönüllü itfaiyeciliğin getirilmesi, itfaiye teknik kadrosuna liselerinin açılmasını önerdi. Ayrıca, üniversitelere yangın mühendisliği branşının ilave edilmesi, nüfusu 500 binden fazla olan şehirlerdeki itfaiye kadrosuna tanı teşekküllü kurtarma ekibi kurulması, TV'lerde yangından korunma yöntemleriyle ilgili programlar yayınlaması, itfaiye personelinin emeklilik süresinin 20 yıla indirilmesi ve bu personele fiili hizmet zammı verilmesi, büyük sanayi kuruluşlarının bulunduğu illerde sadece iş kazaları ve yanıkGod Save lstanbul lor için bir sağlık kliniğinin kurulması gibi talepler de yer aldı. Raporda, Boğazlar'dan gemi ve tanker geçişlerinin de İstanbul için büyük tehlike oluşturduğuna dikkat çekildi ve şu değerlendirme yapıldı: • Türk denizciliğinin en büyük problemi olan yetki kargaşasına son verilmeli, tüm yetkiler kurulacak Denizcilik Bakanlığı bünyesinde toplanmalıdır. • Boğazlar bölgesindeki deniz trafiğini girişlerden itibaren bir bütün olarak güvenlik içinde organize edecek, zararsız geçişin hızlı ve güvenli akışını sağlayacak ve denetleyebilecek radar kontrollü, bilgisayar destekli ve kılavuz kaptanlarca kullanılacak bir sistem çok acil olarak kurulmalıdır. • Deniz trafiği güvenliğinin sağlanmasında en önemli unsur kılavuzluk hizmetleridir. Boğazlardan geçecek tüm gemilerin kılavuz kaptan almalarını özendirici birtakım düzenlemeler yapılmalıdır. Boğazlarda görev yapacak kılavuz kaptan sayısı yeterli hale getirilmel idir. • Boğazlardan geçecek gemilerin can, mal, çevre güvenliği ve kirliliği yönünden doğurabilecekleri zararlara karşı tedbir olarak en yüksek sigorta garantisi istenmelidir. • Türkiye bütün uluslararası platformlarda Boğazlar'da bugüne kadar olan kazaları anlatmalı ve bunlara karşı alınması gereken tedbirleri ortaya koyarak yardım istemelidir. ... - 1 \. ISJANBUL: ALLAH1A EMANET ...

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=