----t-ttetıtte·--•---- araç şu anda yalnız IVECO MAGJRUS kendi üretir. Ayrıca yıne diğer büyük ve burunlu araçları sokmak tarafından yapılıyor. Yangın ve Güvenlik: Iveco firmalardan farklı olarak kendi üretim hattından gelen ve İtfaiye amaçlı olarak üretilmiş şasi leri kullanırlar. Yani hemen hemen imkansız olduğundan bu standardlara uygun üretilen araçlar Türkiye'de pek rağbet görmez İtfaiye Magirus'la çalışmanızın getirdiği başka herhangi bir kamyon şasesini çeşitli aracı üreticileri de günümüzde kı.ıllanım avantajlar var mı? düzeltmelerle itfaiye aracı şasisine kolaylığını düşünerek artık mümkün dönüştürme, Iveco şase kullanımında olduğunca küçük, alçak ve dar araç Ma nfred Hertenberger/Zeynep gerekli değildir. üretmek istiyorlar. Bener: Satışlarda müşterilere uzun vadeli ve iyi koşullarda kredi ler Yangın ve Güvenlik: Türkiye'de YangınveGüvenlik: Fiyatlarbakkında getirebiliyoruz. Özellikle Türkiye'ele kullanı lan standartlar hakkında bilgi bilgi verir misiniz? Belediyelerin alım güçleri sı nır! ı verir misiniz? olduğundan alışılagelmiş kredileri n Manfred Hertenberger/Zeynep dışında daha kolay, daha elveri şli krediler sunmak bazen şart oluyor. Bu a a ç ra ıs d ı a Türkiye'cle üretim ve servis ndan biraz daha uzmanlaşmış bir kadro gerekli. Bu malzemeler herkesin her zaman alabileceği bir şeyler değil. O yüzden İtfiaye Araçları için bir bilgisayar şirketinin teknik servisi olması mümkün değil. Bu durumlarda yurt dışmdan bir teknik eleman getirilir. Biz bunu kırmak istedik. Türkiye'de üretime başl ayıp, aynı zamanda üretimin içinde teknisyenleri eğitip hali hazırda çalışan İtfaiye Araçlarımızı Türkiye'de oluşmuş iyi bir servis organizasyonu ile güçlendi rmek istiyoruz. Iveco'nun en önemli özelliği, logosunda da belirtildiği gibi "her şey tek elden" sloganına göre çalışmasıdır. Uygulamak b is ü te y d ü iğimiz sistem bu. Bizim haricimizde n itfiaye araçları üretici leri, üretimde kullanacakları çeşitli ekipmanları başka üreticilerden alırlar. Iveco Magirus ise pompasından, merdiven setine, monitörürie kadar araç üzerinde kullantlan ana parçaların hepsini Bu malzemeler lıerkesiıı /ıer zaman alabileceği bir şeyler değil. O yüzdeıı İifiaye Araçları içiıı bir bilgisayar şirketinin teknik servisi olması ıııümküıı değil. Bu durumlarda yurt dışından bir teknik eleıııaıı getirilir. Biz bunu kırmak istedik. Türkiye'de üretime başlayıp, aynı zamanda üretimin içiıule teknisyenleri eğiti phali hazırda çalışan İtfaiye Araçlarımızı Tiirkiye'de oluşmuş iyi bi r servis organizasyonu ile güçlendirmek istiyoruz. Manfred Hertenberger/Zeynep Bener: Türkiye'de genelde Alman Standartlarına uygun üretilmiş araçlar kullanılıyor. Amerikan standartlarının kullamlmasının bir nedeni Amerika'daki yol koşullarının farklı olması. Yani Amerika standartlarına uygun araçlar Avrupa'da üretilenlere göre çok daha büyüktür. Görünüm itibariyle geleneksel araçlardır. Bizim dar sokaklarımıza -----------------Yangın ve Güvenlik il Sayı 38 Mayıs - Haziran'98 Bener: Fiyatlar aracın özelliğine göre değişir. Örneğin tanklı bir söndürme aracının üzerinde bir hidrolik pltaform bulunması aracın fiyatını ikiye katlayabilir. Yangın ve Güvenlik: Avrupa'daki firmalar fabrikalarını genel doğu'ya götürüyorlar. Amdea Uszizakin çalıştığmız grubun fabrikalarınm hepsi Avrupa'da. Manfred Hertenberger/Zeynep Bener: Almanya'da çok güçlü sendikalar var. İşçilik çok pahalı, sendikalar çok kuvvetli. Ama bu koşullara rağmen Iveco Magirus'un Almanya'da kalması lazım. Çünkü Magirus Almanya'dadoğmuş ve büyük kapsamlı bir ağır endüstri fabrikası. Başka bir ülkeye taşınması çok kolay olan bir şey değil. O bakımdan merdiven fabrikasmı başka bir yere taşıyacaklarını sanmıyorum. Yangın ve Güvenlik: Teşekkür ediyorum.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=