Yangın ve Güvenlik Dergisi 39. Sayı (Temmuz-Ağustos 1998)

detaylı bir çalışmayı ve kalabalık bir kadroyu gerektiriyor. Öncelikle verilmek istenen eğitimin niteliğini ve içeriği tasarlayacak bir ekip şaı1. Daha sonra bu bilginin multimedya oı1amına aktarılabilmesi için interaktif tasarım gerekiyor. Bu aşamada, bilgisayar programcıları ve bu konuda deneyimli insanların çalışması söz konusu. Ardından amaç, eğlenceli bir şekilde öğretmek olduğu için, heatiftasarımı üstlenecek bir ekip -ki bu ekipte grafik konusunda uzman kişileıiıı de yer alması gerekiyor-olmalı. İşin içinde video varsa, ayrıca bir de çekim ekibi gerekiyor. Ti.im bu ekiplerin birbirleriyle uyun1 içinde çalışabilecek nitelikte olması da şart. Kısacası bu işin arkasında, çok kalabalık bir ekip desteği ve bilgi birikimi yatıyor. Teknoloji her derde deva olabiliyor mu? Türkiye'de yaygın olarak düşülen hata, yeni olan her teknolojiye sarılmak. Kurumlarımız bu konuda çok aceleci davranıyor. Normal koşullarda, eğitimiıı yararlılığmı denetleyecek bir test süreci yaşanması lazım, ancak şirketlerimiz genellikle 'bu yeni bir şey, hele bir başlayalım da sonuçlarım sonra görürüz' yaklaşımında tıkanıyorlar. Burada unutulmaması gereken temel nokta şu: Teknolojinin yeni olmasının değil, "işe yarar" olmasının önemi... Örneğin bazı şirketlerin aradığı çözüm, kalem-kağıtla eğitim olabilir, bunun farkına vannak gerek. Dr. Mehmet İnhan: Boğaziçi Üniversitesi Elektronik Mühendisliği bölümündü lisans ve Ekonomi bölümünde yüksek lisans yaptıktan sonra, Viyana Teknik Üniversitesi, Ekonometri ve Yöneylem Araştımıası Enstitüsü'nde doktora çalışmalarını tamamladı. Daha sonra sırasıyla OPEC Uluslararası Kalkınma Fonu'nda istatistik uzmanı, STFA Holdiııg'de yatırımlar müdürü, Helicopter Multiınedia kurucu rnmm�rnrnrn� 1 oıtağı olarak interaktifmultimedya eğitiın ve tanıtım programları tasarımcısı, Boğaziçi Üniversitesi Eğitiııı Teknolojisi Merkezi 'nde öğretiı11 üyesi, İltek İletişiın Hizmetleri A.Ş. 'de ınultimedya grup müdürü olarak görev yaptı. Halen Lonclon School ofPuplic Relations'da eğitim ve iletişim teknolojileri üzeıiııe ders veren Mehmet İnhan, İnhan/Öden Darnşrnanl ık ve Eğitim şirketinin kurucu ortağı. Yüksel Öden: Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü Muhasebe ve Finans anabilim dalında lisans önreniminin ardından dünyanın en büyük altı muhasebe firmasından biri olan Coofers&Lybracl'de 10 yıl görev yaptı. Bu süre içinde denetim ve yönetim danışmanlığı görevlerinin yanı sıra, firma içi yerel uluslararası eğitim programlarında ve firma müşterilerine verilen eğitim seminerlerinde eğitmen olarak görev yaptı. Halen kurucu oıtağı olduğu İnhan/Öden Danışmanlık ve Eğitiııı şirketinde muhasebe ve finans alanlarındaki eğitim programlarını yürütmektedir. ■ Halkla ilişkiler Derneği "ili/işim Tiirkiye "den alıııııııştıı: -----------------Yangın ve Güvenlik mı Sayı 39 Temmuz-Ağustos'98

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=