Yangın ve Güvenlik Dergisi 39. Sayı (Temmuz-Ağustos 1998)

70 üyesi bulunmaktadır. Şimdiye kadar "yangın güvenliği bilinci"ni artırmak ıçın sempozyumlar ve toplantılar düzenledik. Yayınlar yaptık. TSE, Sivil Savunma Genel Müdürlüğü ve üniversitelerle ortak çalışmalar yapıldı. Önemli bir konu da Türkiye'de yangından korunma konusunda şimdiye dek, ülke genelinde bir politika oluşturulamamasıdır. Halen ülke genelinde uygulanan "Yangından Korunma Yönetmeliği" yoktur. Sadece "Devlet tarafından kullanılan binalarda alınacak yangın güvenlik önlemlerine alt yönetmelik" bulunmaktadır. Bütün yapıları kapsayan ve ülke genelinde uygulanacak bir"Yangından Koruma Yönetmeliği" çıkarılması konusunda Sivil Savunma Genel Müdürlüğü ile çalışmalarımız devam etmektedir. Ayrı ayrı olan yangın birimlerini bir başlık altında toplamak faydalı olacaktır. Bu gelişmiş ülkelerde bir bütün halindedir. Standartın yükseltilmesi sağlanacak ve araç gereçten tasarruf edilmiş olacaktır. Yeniden yapılanmaya büyük bölümde ihtiyaç duyulmaktadır. Hizmet bütünlüğü için gelişmiş ülkelerde olduğu gibi, hızır acil servisi, sivil savunma ve İtfaiye aynı çatı altına alınarak birleştirilmelidir. Ülkemizde itfaiyeye ayrı bina, sivil savunmaya ayrı bina, hızır acile ayrı bina, herbirine ayrı nöbetciler, ayrı telsizler, ayrı araçlar, ayrı elemanlar sağlanmaktadır. Bu üç kuruluş aynı çatı altında alındığında hizmetler sağlanacak ve hizmetler daha koordineli olarak yürüyecektir. Kuşkusuz birleştirmenin birinci düzgün yapılmasının sağlanmasıdır. Bu sistem tüm dünya ülkelerinde uygulanan ve bilinen bir sistemdir. Birçok ülkede olduğu gibi İtfaiye ve Sivil Savunma Genel Müdürlüğü kurulmalıdır. Yangın önlemi dendiğinde ilk akla gelen yangın sigortası da önemli bir faktördür. Çıkarılacak bir kanunla,-zorunlu yangın sigortası sistemi getirilmeli, hem devlete gelir kaynağı temin edilmeli hem de vatandaşlar yangınlara karşı korunmalıdır. Çalışmalar devam etmektedir. Diğer bir husus da, deniz, orman ve kara yangınlarıdır. Deniz, orman ve kara itfaiyeleri bir merkezden yönetilmelidir. Yasal olarak denizde çıkan ve karaya sirayet edecek yangın1ardan liman işletmeleri, orman yangınlarından orman işletmesi sorumlu tutulmuştur. Deniz, orman ve kara itfaiyeleri aynı çatı altında olmalıdır. Telsiz sistemi ayrı ise ve haberleşme imkanı yoksa, araç standartı farklı ise yardımlaşma olamaz. Üstelik aynı amaç için farklı yerlerde eleman bulundurulması da önlenmiş olacaktır. Bu çalışamalara ek olarak gönüllü itfaiyeciliği sayabiliriz. Gönüllü itfaiyecilik gelişmiş bütün ülkelerde mevcut şu nedeni tasarruf değil, hizmetin daha Cumhurbtışkanı Süleyman DEMİREL:e TÜYAKVakfı tarafından fil. Murat Fermanı sunulurken. ---------------- Yangın ve Güvenlik m Sayı 39 Temmuz - Ağustos '98 ---------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=