Yangın ve Güvenlik Dergisi 39. Sayı (Temmuz-Ağustos 1998)

Resim 3 Resim 4 Resim 5 .□r.ı. � -�··" .,�'\._.... �\, ..,, �, il -�--"""'."" �Pf[IFI[ fiPPLI [fiTl□n 1 Bu süper sistemden başka dakikada 9000 Litre basma kapasiteli bir pompa daha ilave edilmiştir. (Resim 4) Bu pompanın görevi diğer ana pompalardan birinin devreye girmediği durumlarda 3. pompa olarak devreye girmektir. Bu yöntemle yedek motor (Stepne) gibi düşünülmektedir. (Resim 4.) Ayrıca Göteborg limanında 1 1 adet kadar iyi kapasitede tabir edilen söndürme botunun olduğunu da yetkililerden öğrenmiş bulunuyorum. An!atmaya çalıştığım yangınla mücadele tedbiri 500.000 nüfuslu ve kalkınması Volvo otomobil fabrika-sının satış potansiyeli ile orantılı olan bu Kuzey Denizi'nin liman şehrinden 2-3 mi1 dışındaki bir Jetty'de doğabilecek yangın riski için alınmış bir tedbirdir. Oysa ben doğma büyüme bir İstanbul'lu olarak Türkiye'nin kalbi 1 5.000.000'a yakın nüfusu ile İstanbul Boğazları ve civarını düşündüğüm zaman, çocukluğumdaki Beykoz önlerinde aylarca yanan tanker, Haydarpaşa açıklarında yanan Indepententa tankeri, Altın Kum'da yanan NASIA tankeri ve TPAO'ya ait Tuzla tersanesindeki faciayı düşündükçe acaba bu kadar hassas bir bölgede (Boğazlar ve civarında) yangın riski için ne gibi tedbirler alınmış diye düşünüyorum? Hep gazete manşetlerindeki gibi "İstanbul 'u Allah korudu", "Rüzgar yardım etti de kurtulduk", "İstanbul faciadan döndü" gibi lafların hala ardına mı sığınmaktayız. Yoksa Allah saklasın böyle bir facia durumunda yangınla mücadele edebilecek güçte miyiz? 2000 yılına yaklaştığımız şu günlerde çağın teknolojisini yakalamaya çalışıyor muyuz? sorularını sonnakta ve cevabını ümitle aramaktayım. Yangınsız yaşam dileklerimle. ■ ----------------Yangın ve Güvenlik m Sayı 39 Temmuz-Ağustos'98 --------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=