Yangın ve Güvenlik Dergisi 40. Sayı (Eylül-Ekim 1998)

''Ancak bilineceği üzere ISO belgelendirmesi bir amaç olmamalıdır, öncelikle amaç kalite yönetiminin kurulması, yönetim, hizmet ve üretim standartlarının yükseltilmesi olmalı ve alınan belge bu çalışına/arın ve başarının bir simgesi olarak kabul edilmeli ve benimsenmelidir ki gerçekten işleyen ve rekabet edebilen bir işletme yapısına ulaşılabilsin! ' ' ile rekabet edebilecek ve hayatta kalma üstünlüğünü elde edebileceklerdir. Toplam Kalite Yönetimini hedefleyen ve bu amaçla yapılarını yenileyen şirketler, kalitede mükemmelliğe ulaşmak için sürekli iyileştirme ve geliştirme politikaları ile sürekli kalite ve müşteri memnuniyetini sağlayarak başarının anahtarını elde etmiş olacaklardır. Şirketlerimiz gelişim aşamalarında öncelikle Toplam Kalite Yönetimini hedefledikleri ve bu konuda yapılanmak üzere katlanacakları maliyetleri ise bir yatırım gözü ile gördükleri taktirde başarıya ulaşacaklardır. Toplam Kalite Yönetimine geçişte, bu yönetim biçiminin bir aşaması olan ISO 9000 Kalite Yönetimi modeli ise gün geçtikçe işletmelerin ürün ve hizmetlerinin kabulünde gerekli bir standart haline gelmekte ve gerek iç ve dış müşterinin memnuniyeti ve gerekse de ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası arenada kabulu ile rekabet üstünlüğünü yakalamalarında yardımcı olmaktadır. Ancak bilineceği üzere ISO belgelendirmesi bir amaç olmamalıdır, öncelikle amaç kalite yönetiminin kurulması, yönetim, hizmet ve üretim standartlarının yükseltilmesi olmalı ve alınan belge bu çalışmaların ve başarının bir simgesi olarak kabul edilmeli ve benimsenmelidir ki gerçekten işleyen ve rekabet edebilen bir işletme yapısına ulaşılabilsin! İşletmelerimizin, gerek iş süreçlerinin iyileştirilmesinde ve gerekse kalite sistemlerinin kurulması ve kalite yönetimine geçilmesi aşamasında en büyük yardımcıları ve rehberleri uygulamaları bilen ve işletmelere yön verecek olan danışmanlar olacaktır. İşletmelerimizin, uluslararası rekabete hazırlanmasında, dünya kalite standartlarını yakalamalarına yardımcı olmak, vizyon ve misyon kazandmnak, Avrupa tek pazarı ile bütünleşmeleri aşamasında gelişim süreçlerini hızlandırmak amacı ile organize olan ICC; -İşletmeleriq yeniden yapılanmalarına rehberlik etmek, -Nasıl yönetilecekleri ve büyüyecekleri konusu11da çözüm ortağı olarak projeler hazırlamak ve tatbiki esnasında rehberlik yapmak, -Toplam Kalite Sisteminin bir aşaması olan ISO Kalite Güvence sistemlerinin kurulmasına yardımcı olmak, -Kalite ve yöneticilik bilincini yükseltecek eğitimler organize etmek, -TÜV Rheinland TÜV-CERT belgelendirme temsilcisi olarak; ISO 9000 (Kalite Yönetimi), ISO 14000 (Çevre Yönetimi) vb. gibi belgelendirme hizmetleri vermek ve kalite güvence sistemleri kurnlmuş firmalarda sistemin işlerliğini denetlemek gibi faaliyetler göstermektedir. ■ 150 9000 STANDARTLARI NİÇİN GEREKLİDİR? 1.Faaliyetlerin daha iyi planlanması, prç,blemlerin daha hızlı çözülmesiyle etkin bir yönetim sağlanır. 2.Rekabet gücünün artırılmasını sağlar. 3.Hizmetlerde ve üretimde toplam kalite yönetimine doğru bir basamaktır. 4.Sağlıklı iletişim kurulmasını sağlar. 5.Bütün faaliyetlerde şeffaflık, izleme ve denetim sağlanır. 6.İç ve dış müşteri memnuniyetini sağlar. 7.Sağlıklı, zamanında ve doğru kararlar alınmasını sağlar. 8.Maliyetlerin azaltılması vetasarrufedilmesini sağlar. 9.Kaynakların daha etkin ve verimli kullanılması ile hizmet kalitesini ve verimliliğini artırır. !O.Daha hızlı ve hatasız hizmet sunulmasını sağlar. 11.Bilgiye erişim kolaylaşır. 12.Müşteri güven duygusunu artırır. 13.Uluslararası seviyede kabul edilen ve uygulanan bir model olması nedeni ile hizmetlerin ve üretimlerin uluslararası arenada bilinmesini, kabul edilmesini, tercih edilmesini sağlayarak dünya ve Avrupa pazarlarına girişi kolaylaştırır. 14.Kalite sisteminin belgelendirilmesi için gerekli bir modeldir. Yangın ve Güvenlik m Sayı 40 Eylül - Ekim'98

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=