Yangın ve Güvenlik Dergisi 40. Sayı (Eylül-Ekim 1998)

NfP4 DOSY4SI NfP4 fllt sadece, 3.000 gündüz yolcusu veya 50'den fazla yataklı yolcu taşıyan gemilere uygulanacaktır. 50'den fazla yataklık yolcusu olan gemilerin kullanım alanlarında tamamen sprinkler sistemleri kurulmalıdır. Bu durum, bazı komite üyeleri tarafından çok müsamaha!ı davranan Hurley tarafından belirtilmektedir. Hurley "Uluslararası gemileri ilgilendiren IMO standardları yeni inşa edilmiş 36'dan fazla yataklı yolcu taşıyan gemilerden sprinkler sistemlerini isteyecektir. Ayrıca NFPA 301, 50'den az yataklı yolcu taşıyan gemilerde sprinkler sistemlerini mecbur tutmamaktadır." NFPA'nın Kimya ve Gemi MühendisiŞefiGuy Coloıma'yagöre gemilerin inşaasında daha az yanıcı maddeler kullanarak otomatik sprinlder sistemlerinin yangın önlemesine katkıda bulunulmalıdır. "Belli kategorilerdeki yolcu gemileri, NFPA 301 'de bu opsiyona sahiptir." Ayrıca gemilerin bazı bölgelerinde otomatik sprinkler sistemleri olmaması NFPA 301 'de düzenlenmiştir. Colonna'ya göre NFPA 301'in düzenlemeleri için alev yavaşlatıcı, yangına dayanıklı yapı malzemelerine dayanım malzemeleri ASTM ve NFPA'nın titizlikle uygulanan alev yayılımı oranları ve yangm yavaşlatma testlerine tabi tutulur. NFPA 301 'in planlama esnekliğinden en çok yarar sağlayacak olan gemiler, balina izleme gemileridir ki, bu gemilerde geceleme alanı yoktur ve dekorasyonunda plastik sandalyeler veya döküm oturaklar kullanılır. teknelerindeki en büyük problem motor odasıdır.Bunların kendi özel yangın koruma sistemleri vardır. Bu bölgesel ve uluslararası sözleşmelerin hepsinde sabittir. Bu döki.imanın felsefesi; "gecelenen gemiler ile bu tür gemileri aynı kefeye koyarsanız gezinti teknelerinde çalışanları işsiz bırakırsınız ve otomatik sprinkler kullanmayı mecbur ederek yolcular için ekstra bir güvenlik elde edemezsiniz." Fakat, bazı yetkililer NFPA'nın prestiji açısından, sprinkler savunucusu olarak IMO düzenlemelerinden daha az titiz bir düzenlemenin kötü olacağını söylüyorlar. En son komite oylamasında Sahil Güvenlik bir daha sıkı sprinkler düzenlemeleri tarafına gelmiştir. Huriey "Biz sprinkler düzenlemeleri ile ilgili sınırlar alçaltı lsada planlamacıların Sahil Güvenlik düzenlemeleri yerine NFPA 30 l 'i tercih edeceklerine inanıyoruz" dedi. Hurley'e göre NFPA 30 l düzenlemelerinde alev almayan veya az alev alan malzemeyle yapılan gemilerde istisnalar verebilir. Diğer bir bakışla, eğer bir planlamacı gösterişli bir gezinti gemisi yapmak için ahşap malzemekullanınak isterse, sprinkl er, yolcu sayısı ne olursa olsun istenecektir. Yolcu Gemileri Birliği Teknik Danışmanı Rete Lamridsen, aynı zamanda NFPA 301 komitesi üyesi, endüstrinin NFPA 301 'i şu anki haliyle desteklediğini söylemektedir. Lamridsen "Biz sprinkler, yanmaz malzemeler, gemi planlaması ve kapasitesi hakkmdaki bilgilerimizi birleştirdik ve standardın amacma ve Bu tür gemilerde, sizin kendinizi bir misyonuna uygun bir karara vardık. otelde hissetmenizi, gecelerinizi IMO'nundüzenlemelerindenfarklıolan geçirmenizi sağlayacak bir nehir teknesinde bulunabilecek "Tabanda ağaç bölme, ağaç direk veya süslü şeyler yoktur." Colonna'ya göre bu tür gezi düzenlemeler kendini kanıtlamıştı. Beyaz bir sayfa ile başladık. NFPA 301 tam bir komite çalışmasında oluşturulan karar örneğidir. UY(iUL4ıtrl4 4PP[IC4TION Sprinkler düzenlemelerini geleneksel toplantıda gündeme alınıp alınmayacağını göreceğiz. Nasıl çözülürse çözülsün, genede NFPA 301 planlama esnekliğini sağlayacaktır." "Yapmanız Şart" demek yerine Hurley'e göre komite, "işle yapabilecekleriniz" demeyi keşfetmiştir. Gemi Güvertesi'nin limanda ve açık denizde güvenliği NFPA 301 NTSB'nin duman alarmının lokal olarak çalışması ile ilgili tavsiyelerini takip eder. Eğer NFPA 301 düzenlemelerine uyan bir gemide iseniz bir yangından, evinizdeki duman dedektörü çalışmaya başlamış gibi haberdar olursunuz. Eğer bir yolcu gemisi sahibi "Romantica" veya "Universe Explorer" gibi, gemisini ABD'de kayıt ederse ve isteyerek NFPA 30l 'e uymaya karar verirse, hem sprinkler hem de bölgesel çalan duman alarmı bulundurmak zorundadır. Bu olana kadar tüketiciler gemilerinin kullanım alanlarınm uluslararası sularda güvenliği için emin olmamalıdırlar. Ve yemek gemisi veya balina izleme teknelerindekilerde (kıyıya daha yakın) çalışanların direktiflerini iyi dinlerlerse, şansları fazladır ki, eğer parlayıcı ve yanıcı maddeler minimumda tutulmuşsa ve mürettebat iyi eğitilmişse, kimse gemiden atlamak zorunda kalmaz. ■ Kaynak: Alisa Wo!f NFPA.Journal /May-June 1998 Yangın ve Güvenlik m Sayı 40 Eylül · Ekim'98 ---------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=