Yangın ve Güvenlik Dergisi 43. Sayı (Mart-Nisan 1999)

halledilemediği için de alarm geldiği zaman ne tür bir uygulamaya geçileceği sürüncemede kalmış durumda.Bununla birlikte Haziran'dan itibaren Emniyet Müdürlüklerindeki sistemlerin kaldırılması ile bu gibi sorunların bir miktar da olsa daha ivedi bir şekilde hallolabileceğine inanılıyor. Gözlem istasyonlarındaki en önemli unsurun donanım olduğuna dikkat çeken Aksel, kullandıkları donanımın PLL denen bir hardware prensibine göre işlediğini ifade ediyor.Akse! "Yazılım müşteriye iyi servis vermeniz için gerekli bir unsur. Ana sistemin çalışabilirliği, güvenilirliği tamamıyla Alp SAUL Pronet Genel Müdürü Pronet'in Alarm Gözetleme İstasyonu 1995 yılının sonlarına doğru hi zmete girmesine rağmen. ancak 1996 yılının sonuna doğru abone miktarı belli bir miktara ulaştığında, daha büyük,daha kapsamlı, uluslararası standartlara uygun bir merkez haline dönüştü. Akmerkez ' in içerisinde, yaklaşık 5060 metrekare bir alan içerisinde, dört tarafı duvar olan, çelik kapısıyla güvenli, dışarıdan bir müdahale olmayacak şekilde konuşlanan merkezde kullanılan yazılımda, alarm niteliğine göre bilgisayarda filtre ediliyor, eğer önemli bir alarm mesajı ise gerekli işlemler yapılıyor. Mesaj sinyalleri yangın, hırsı zlık ya da sabotaj için farklı f l lf donanımla alakalı bir unsur. MGİ başında yöneticisi olan ayrı bir otonom kişiliğe sahip bir gözlem istasyonudur. Diğer alarm şirketlerinin de müşterilerini rahatlıkl a bağlayabilmeleri için MGİ, MGS'den tamamıyla bağımsız tutularak, Mart '99 itibariyle şirket oluyor." şeklinde konuşuyor. İkinci kriter olarak da çalıştıkları alarm şirketlerinin, müşterisine iyi hizmet veren alarm şirketlerin olmasına dikkat ettiklerini söyleyen Aksel, cihazların bakımının da önemine değiniyor ve şöyle devam ediyor "Abone sayıları arttıkça kurulan gözlem istasyonlarının problemleri artmakta. Onun özellikler gösteriyor. Bir yanlışlığın ortadan kaldırılması için olay yeri aranıp, telefonu açan kişiden ki, bunun kullanıcı olması gerekiyor, parolası isteniyor. Bu parola geçerli ise olayın notları alınıp polise intikal ettirilmeden kapatılıyor. Ama verilen parola yanlış ise ya da olay yerine ulaşılamazsa polise haber veriliyor.Bir alarm panelinin arızası olduğunda ve merkeze bildirildiğinde, bunun profili farklı olduğu ve teknik problem olduğu için hemen ilgili firmanın teknik servisine intikal ettiriliyor. Alarm Haber Alma Merkezi Pronet'ten ayrı bir birim olarak işletiliyor, bunun sebebini Pronet Genel Müdürü Alp Saul şöyle açıklıyor: "Dışarıdan alarm sistemi kuran -------------- Yangın ve Güvenlik m Sayı 43 Mart - Nisan '99 için de çok iyi bir altyapı ve devamlı bakım isteyen bir iş." Senede 1500 abone sayısına ulaşmayı hedeflediklerini ifade eden MGS yetkilisi, gözetleme istasyonlarının kar etmeye başlaması için 1000 abonenin üzerine çıkması gerektiğine de işaret ediyor. MGİ'nin ancak 2000 aboneden sonra, 6. yılında yatırımını ödemiş ve kar eden bir müessese haline geldiğini belirten Orhan Aksel, Emniyet Güçleri ile birlikte ortak standartların oluşturularak yanlış alarmlar ve alarm durumunda kesinliği saptanana kadar ki prosedürün belirlenmesi gerektiği görüşünde odaklanıyor. firmalara hizmet verebilmek amacıyla, fiziksel olarak şirketimi zle içiçe olmadığı için de böyle bir ayrımıtercih ettik. Dışarıdan yaklaşık 50 firma alarm haber alma hi zmetimi zden faydalanıyor. Yani bu tarafsızlık ve alarm haber alma merkezi olma ilkesiyle bünyemizden ayrı bir yere kuruldu. Fakat işletme giderl eri şu an bağımsız olamayacağı için aynı bünyede faturalama, ayrı bir şirket kurmama düşüncesi vardı. 1999 yılı içerisinde Alarm Haber Alma Merkezimi z ayrı bir şirket bünyesinde faaliyet gösterecek. Yani Alarm Haber Alma Merkezi ana firma, diğer firmalar gibi Pronet de alarm haber alma merkezinin müşterisi şeklinde hizmet olacak."

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=