Yangın ve Güvenlik Dergisi 43. Sayı (Mart-Nisan 1999)

Yeni olarak uygulamaya geçirilen ses kayıt sistemi 24 saat bütün konuşulanları digital olarak kaydediyor. Böylece hem müşterileriyle olan ilişkilerde lıem de Emniyet ile olan ilişkiler de bir kanıt mekanizması oluşabiliyor. Bunun yanısıra oradaki operatörler de denetlenebiliyor. İşletme olarak, sürekli en az iki kişinin bulunduğu sekizer saatlik vardiya sistemi oluşturulmuş. Bu sayı gündüzleri daha yoğun olduğu için 3 kişiye çıkarılmış. Kadroyu oluşturan 12 kişi, müşterilerin, yani son kullanıcıların şikayetlerini 24 saat boyunca cevap/andırabiliyor. Alarm haber alma merkezinden telefonla teknik servis, şifre numarası, şifrenin değiştirilmesi gibi hizmetler veriliyor. Pronet Genel Müdürü Alp Saul: "Tabi böyle bir hizmete alışan kuruluşlar, firmalar, ev sahipleri büyük bir rahatlık içinde oluyorlar. Yani ilk başta soru işaretleri olsa da, zorluklarla karşılaşsak bile iş kullanma aşamasına geldikten sonra müşteri birgün alarm sistemini kulfl lf !anamayacak durumda olsa o gün bir şey olacakmış gibi bir huzursuzluğa kapılıyor" diyor. Türkiye'de, bu konunun standartlarının henüz oluşturulmamış olması, Pronet yetkililerinin en fazla endişe duydukları konu. Alp Saul firmaların denetimsiz mekanizmalarından kaynaklanan sorunlarının son kullanıcıya yansıması halinde, son kullanıcıların güveninin tamamiyle ortadan kalkmasından endişe ettiklerini dile getiriyor. Saul, bu alanda duyduğu diğer bir eksikliği ise şöyle dile getiriyor: "Yurtdışında uygulanan bu olayı geliştirici en büyük kurum sigorta şirketleridir. Türkiye'de bu maalesef sigorta sektörünün de kendi içinde çözmesi gereken bir problem olduğundan dolayı, tam olarak birlikte hareket edememelerinden dolayı, sigorta şirketleriyle ortak çalışmalar yapmak çok zor oluyor. Belki sigorta şirketleriyle direkt sigorta şirketi bazında çalışmak mümkün olabiliyor ama bu da müşteri gözünde pek itibargören bir çalışma Yangın ve Güvenlik il Sayı 43 Mart • Nisan '99 değil. Ama mesela ABD'de, Avrupa'da ve gelişmiş ülkelerin hemen hepsinde sigorta şirketleri özellikle zemin katlarda bulunan dükkan, işyeri gibi yerlerin hepsinde alarm sistemini zorunlu hale getirmiş. Alarm sisteminiz yok ise sigortalanmıyorsunuz." Türkiye'de bu alanda çalışmanın oldukça tecrübe ve oturmuş bir kadro gerektirdiğini belirten Saul, bu sektörü yüksek bir potansiyel olmasa bile gelişmeye açık bir sektör olarak değerlendiriyor Pronet Genel Müdürü şöyle devam ediyor: "Türkiye'de bu konunun gelişmesi yavaş ilerliyor. İlerisi için tabi ki ümit var. Ancak bu yeni kanunlar ne getirecek onları bekleyip görmek lazım". Abone açısından önümüzdeki 3 yıl içerisinde 10 bini hedeflediklerini belirten Alp Saul, "bu hedefimize ulaşmamız için tabi yasal düzenlemelerin ve olayın daha iyi tanıtılmasının önemi var. Yasal olarak önü açıldığı zaman tanıtımı da daha iyi yapabileceğimizi tahmin ediyorum." diyerek sözlerini tamamlıyor. �OSYR ..... 'f.,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=