Adası'nda açıklığa oturtuldu. Oysa uluslararası sularda böyle bir olay meydana geldiği zaman, yanan tanker, suni dalgalar yaratılarak, açık denizlere götürülür ve çevreye zarar vermeden yanıp sönmesi beklenir. Oysa bizde iç denizler sözkonusu olduğu için böyle bir durum olası değil.Yakın zamanlarda Japonya'da olduğu gibi bir tankerin yanınası günlerce süm1üştü.Marmara Tankeri ise 2 günde yani en kısa zamanda söndürüldü.Şimdi ise tanker yükünü boşaltmak için yurt dışından ekipmanlarbekliyoruz.Gümrük işlemleri tamamlanır tamamlanmaz ekiprnanlaı· kullanılmaya başlanacak. Boşaltılması 10-15 gün sürebilir.Bu konuyla ilgili olarak İstanbul Teknik Üniversite'sine başvurduk ve 4 doçente teknolojik danışmanlık yapmasını önerdik. Yaııguı ve Giiveıılik:Sahil Güvenlik 'le ortak çalışmalarınız var mı? Hücum Tulgar: Sahil Güvenlik İçişleri Bakanlığına bağlı silahlı askeri bir birim. Sahilde güvenliği sağlar.Yunan hudutlarında güvenliği deniz polisi, iç sularda ise Sahil Güvenlik emniyeti sağlar. Yaııgııı ve Giiveıılik:Tankeryangıııları nasıl önlenebilir? Hücum Tulgar: Bu tamamiyle dünyayı ilgilendiren bir denizcilik sorunu.Bu konuyu halletmek için uyulması gereken bazı kurallar var. Can Güvenliği Sözleşınesi,cangüvenliği için gemilerde uyulması gereken kuralları içerir. Bu sözleşme Marpol Sözle� rnesidir. Solas Sözleşmesi, denizlerde çatışmayı önleme sözleşmesi adıyla anılır. Uluslararası Kazaları Önleme Tüzüğü de yine bu kurallar çerçevesinde deniz kazalarını önleme amacındadır. Bütün gemiler bu kaidelerle donatılmış olmalıdır. Bundan başka personel eğitimi ile ilgili sözleşmeler mevcuttur. Bunlara uyulduğu takdirde kazaların oranı azalmaktadır. Can Güvenliği Sözleşmesi,can güveııliği için gemilerde uyulması gerekeıı kuralları içerir. Bu sözleşme Marpol Sözleşmesidir. Solas Sözleşınesi, denizlerde çatışmayı önleme sözleşmesi adıyla aııılır. Uluslararası Kazaları Önleme Tüzüğü de yiııe bu kurallar çerçevesinde deniz kazalarını önleme amacındadır. Bütün gemiler bu kaidelerle donatılmış olmalıdır. Buııdaıı başka personel eğitimi ile ilgili sözleşmeler mevcuttur. Bunlara uyulduğu takdirde kazaların oranı azalmaktadır. Boğazlarmıız 1936 yılmdaki Montrö Sözleşmesi'ne bağlı. Lozan Antlaşması'yla boğazın her iki tarafı askersiz hale getiri idi. İkincisi boğazlar kurulacak bir komisyon tarafından yönetilecek. Montrö Antlaşması'yla boğazlar Ti.irk askeri kontrolü altına girdi. Boğazlarda serbest geçiş hakkı var. Ancak Türk Boğazları'ndan geçişte Türkiye Cumhuriyeti'nin koyduğu kurallara uyulması gereklidir. Trafik Kontrol Merkezleri çalışıyor. Yangın ve Güvenlik: Dünyada Deniz Kazaları ile ilgili ne tür çalışmalar söz konusu? Uygulanması gereken uluslararası mevzuatlar nelerdir? Hücum Tulgar: Uluslararast Denizcilik Teşkilatı ve benzeri kuruluşlar, deniz kazalarının önlenmesi için çeşitli standartlar geliştirmekte; dünya ülkeleri de sürekli kontrollerle denizcilikle ilgili kuruluş ve kişileri denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü, SOLAS (Denizde Can Güvenliği Sözleşmesi), MARPOL gibi standartlara uymaya zorlamaktadırlar. STCW personel eğitimi ve yeterliği; ISM (Uluslararası Güvenli Yönetim) gemi donatanlannın emniyet politikaları. konularında gerekleri belirlemektedir. Uluslararası Enmiyet Komitesi düzenli aralıklarla, ülkelerin güvenlik artmmı konularındaki tekliflerini inceleyerek, yaptırımlar için Uluslararası Denizcilik Teşkilatı'na sunmaktadır. Türkiye de bu tür uluslararası anlaşmalarda taraf olarak, üzerine düşeni yapmaktadır. Yangın ve Güvenlik m Sayı 43 Mart - Nisan '99 ----------------
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=