Yangın ve Güvenlik Dergisi 45. Sayı (Temmuz-Ağustos 1999)

ALARM lZLEME MERl{EZL ERl Alarm Mottitorittg Cctttcrs ALARM HABERALMA MERKEZİ Alarm Carrespandence Center Pronet Güvenlik Günümüz gelişen elektronik teknolojisine paralel olarak gelişen elektronik güvenlik sistemleri ülkemizde de Alarm Haberalma Merkezleri ile desteklenmektedir. Alarm Haberalma Merkezleri alarm filtreleme ve servis görevi yapan bir servis merkezidir. Mevcut alarm panelleri ile telefon hattı üzerinden veya GSM tabanlı kablosuz telefon hatları ile haberleşebilen alıcılar ve bunların bağlı olduğu bilgisayarlarla birlikte kullanılırlar. Alarm Haberalma Merkezi'nde mevcut olan alarm kontrol panellerinden gelen bilgileri alan alıcılar, sistemde tanımlanan tüm dedektörlere ait alarm ve arıza bilgilerini sistem operatörlerine bilgisayar aracılığıyla iletirler. Sistem operatörleri herhangi bir olağanüstü durumda o durum için önceden tanımlanmış prosedürü işleme koyarlar. AHM operatörleri standart alarm ve arıza ihbarları dışında müşteriler tarafından istenildiğinde sistemle ilgili diğer bilgileri de anında kullanıcılara ulaştırabilirler. Örneğin; üye işyeri her gün sabah 8:30 - 9:00 arası açılıyor ve 1 9:30 - 20:00 arası kapanıyor ise ve bunun takibi istenmişse sistemin bu zamanlarda açılmaması veya kurulamaması bilgisi kullanıcı aranarak takip edilir. Sistemle ilgili tüm açma-kapama ve arıza bilgileri aylık olarak müşterilere iletilir. Böylece AHM abonesi bir müşteri, işyerinin tüm ay boyunca kim tarafından açıldığı, ne zaman kapandığı bilgilerini takip edebilir. Sistem kullanıcıları AHM'ye ulaşarak sistemlerinin devrede olup olmadığını, herhangi bir arızası olup olmadığını sorgulayabilirler. AHM operatörleri alarm anında kullanıcı tarafından daha önce belirlenen prosedürler uyarınca öncelikli olarak üye işyerini ararlar. Bu aramada telefonla karşılıklı alarm sebebi sorgulanır. Eğer telefon ile işyerine ulaşılamamışsa alarm anında uygulanması istenilen prosedür devreye sokulur. Uygun tasarlanmış bu sistemle AHM operatörleri alarm sebebini ve yerini kolaylıkla izleyebilirler. Örneğin, tatile giden bir müşterimiz sistemi kurup kurmadığını unutmuştu ve bu bilgiyi bize soruyordu. Operatörlerimiz sisteminin kurulu olduğunu ve hatta kuruluş tarih ve saati ile hangi kullanıcının sistemi kurduğu bilgisini müşterimize ulaştırmıştır. Benzer şekilde gecenin ilerleyen saatlerinde bir başka müşterimizin evini arayarak alt katta bulunan mutfakta gaz kaçağı olduğu bilgisini de olay büyümeden ulaştırmışlardır. AHM'nin rutin görevleri arasında bulunan bu hizmetlerin yanı sıra müşterilerimiz sistemin veri tabanında bulunan telefon numarası, adres, isim gibi bilgilere de ulaşabilirler. Örneğin; bir müşterimiz telefon defterini kaybetmiş gecenin ilerleyen saatlerinde mağaza müdürüne ulaşmaya çalışıyor. Aklına AHM geliyor ve hemen arayarak mağaza müdürünün ev ve cep telefonları ile ev adresini alıyor. Benzer şekilde yolda kalan bir müşterimiz cep telefonu ile ulaşamadığı 0800'Iü acil servis hizmeti numarasına AHM aracılığı ile ulaşarak acil servisin kaldığı noktaya ulaşmasını sağlıyor. � Yangın ve Güvenlik m Sayı 45 Temmuz - Ağustos '99 T

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=