Yangın ve Güvenlik Dergisi 49. Sayı (Mart-Nisan 2000)

�uanı:uımı ..:.: � Technical Information Stockware Ambar Yönetim Bilgi Sistemi Stockware Storehouse Administration lnformation System; • • ''ŞANTiYEDE KAZAN, OFiSTE KAYBET'' • • KAOSUNA SON VERiLDi "Win in Building-Site1 Lose in Office Caos Ended" Bülent ÇOBANOĞLU SENKRON Güvenl ik ve Yangın Sektörü ile tanıştığım 1984 senesinden bugüne geçen 16 yıllık çalışma hayatımda; özellikle güvenlik taahhüt işleri yapan firmalarda, yapımına başlanan iş ile ilgili cihaz ve sarf malzemenin proje bazında takibinden, fatura hazırlanmasına kadar geçen süre içerisinde, stok-şantiyemuhasebe üçgeni arasında her zaman uyumsuzluk ve sorunlar yaşandığına tanık olmuşumdur. • Özellikle; sistem kurulacak ancak inşaat halindeki projelerde inşaatın yapımına bağlı olarak montaj hizmeti verilmesi, uzun bir zaman dilimine yayılan işlerde bu problemler çığ gibi büyüyerek iş bitiminde hazırlanacak tutanaklar; güvenlik firması sahibinin, muhasebenin ve şantiye montaj mühendislerinin kabusu haline gelmektedir. • Birbirine bağlı olarak ve üst üste yapılan kontrat işlerde ise hakediş ve fatura takibinde ciddi problemler yaşayan firmalar, işlerini doğru yaparlarken kanun gereği dikkatedilmesi gereken hususları atladıklarından, lüzumsuz yere Maliye'ye cezalar ödemektedirler. • Güvenlik Sektöründe faaliyet gösteren firmaların sahipleri ve çalışanları bazı istisnalar hariç genellikle mühendislik eğitimi almış teknik insanlardan oluşmaktadır. 1 6 yıllık sektör deneyimi özellikle sahada çalışan teknik personelin, yapılan işle ilgili not alma ve tutanak hazırlama konusunda formal bir yöntemi maalesef benimsememekte ve şantiyede şartlar ne olursa olsun işlerini başarıyla yapan bu insanlar, 1 sayfalık tutanak hazırlamakta zorlanmakta, eksik ve yanlış hazırlanan formlar, daha sonra müşteriden, stokdan veya muhasebelerden geri dönmekte, şantiyede kazanılan zaman ve para ofiste kaybedilmektedir. • Satış ve montaj sonrası yaşananlar ise işin cabası, her zaman birlikte çalıştığımız personele, sistem kurduğumuz müşterimiz i le evlendiğimizi artık müşterimizin ailemizin bireyi olduğunu tahmin ediyorum ki hepimiz söylemekteyiz. Ancak sonunda yine korktuğumuz başımıza gelir. Binbir emek ve çabayla kazanılan müşteri, teknik servis alt yapı standartları olmadığından; kötü bir iletişim, eksik bir servis veya müşteriye Yangın ve Güvenlik il Sayı 49 Mart - Nisan 2000 kurulan sistem ile ilgili eksik bilgi nedeniyle bir telefon görüşmesinde kaybedilir. • Bütün bu olayları hepimiz hergün yaşıyoruz. Her sene bütün bunların düzeltilmesi için, şirket içinde sayfalar dolusu direktifler yazıyoruz. 1990 yılından bugüne kadar yazılan teknik servis ve stok programlarını özel ilgi alanıma girdiğinden detayları ile incelemiş bir kişi olarak, hiçbir programın güvenlik sektörüne özel ve uygun olmadığını tesbit etmiş bulunmaktayım. Tahmin ediyorum ki bu hususta diğer güvenlik firması sahipleri de benimle aynı fikirleri paylaşmaktadırlar. • Bugüne kadar hazırlanan teknik servis ve ambar yönetimi yazılımları birbirlerine entegre edilememiş. Programın ucuz olması önemli olduğundan, sürekli devşirme programlar kullanılmış ancak yine de kabus bitmemiştir. • 1999 yılında ismini tahmin ediyorum ki hepimizin bildiği köklü ve sahasında büyük projelere imza atmış PORCAN firmasının, yazılım kuruluşu NOVA Yazılım Sistemleri A.Ş. bu kabusu her sene yeniden yaşanmasına son

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=