Temporary şirketler arasında herbirinin uyacağı disiplin ve denetim koşullarının oluşacağı belli bir çalışma standardının ortaya atı lacağı istekleriyle 1994 yılında "GÜSOD Güvenlik Sistemleri ve Gözetim Organizasyon Derneği" adıyla bir araya gelerek sözü edilen düzeni sağlayıcı yasal çalışmanın oluşturulmasına 1995 yılından itibaren başlamışlardır. İlk olarak yasal çalışmanın temelini oluşturacak dayanakların sağlanması amacıyla 44 yabancı ülkenin güvenlik yasaları ve ilgili mevzuatının derlenmesi ve incelenmesi işlemleri başlatılmış olup bunun yanında devlet otoritesinin yetkili kurum ve kuruluşlarının teknik düzey uzmanları ve karar veren kademeleri ile danışma niteliğinde ilişkilerin oluşturulması da gündeme gelmiştir. GÜSOD dernek olarak kendi üyelerinin ideal güvenlik sektörünün yasal boyutlarının ne olması, nasıl olması ve sektöre! birlik ve dayanışma içiıi ne sağlanması gerektiği konusundaki değişik fikirlerinin ortak noktasını bularak, bunları sözü edilen devlet otoritesinin görüşüne sunmayı ve ülkenin üstün çıkarlarına ters düşmeyecek atılımların daha bu aşamalarında olurunu sağlamayı yeğ tutmuştur. Görüldüğü gibi olayın ele alınışında başlayan bu ilişki prensibi yasal çalışmanın sonuçlanacağı şu günlere gelinceye kadar hiçbir şekilde göz ardı ed i lmemiştir. Bu davranış devlet otoritesinin de güvenlik sektörüne bakış açısı yönünden olumlu karşılanmış ve GÜSOD'dan her yönde bilgi ve görüş toplama yolunda ve çalışma istenmiştir. 1 995 yılında TBMM gündeminde olan özel dedektiflik yasa tasarısının kapsamına girmek veya girmemek konusundaki görüşler söz konusu yasanın kadük olması nedeniyle doğal olarak devre dışı kalmıştır. Ayrıca GÜSOD'un güvenlik hizmetine bakışı dedektiflik kapsamının dışında daha değişik yönlü bir profesyonel kavramla bağdaşmaktadır. Bu nedenle GÜSOD bir hukuk bürosununda yardımını sağlayarak 1 996 yılında bağımsız bir özel güvenlik şirketleri yasa tasarısının oluşturulması çalışmalarını başlatmıştır. Ancak tasarının oluştuğu dönemde danıştığımız devlet otoritesi bu yasanın bu yönüyle ve bağımsız olarak bakanlar kurulunca veya parlemento üyeleri tarafından TBMM komisyon ve genel kurulunda görüşülmesi için girişimde bulunulmasının zaman ve zemin yönünden olanaksız olduğu görüşünü i letmiş ve bu yasal çalışmanın bir zaman ertelenmesi gereğini vurgulamıştır. GÜSOD bununla berabersonuca hızla ulaşabilmek arzu ve heyecanıyla değişik olasılıkları her zamanki danışma yöntemleri içinde oluşturma çabasını sürdürmüştür. Bir olasılık olarak tek maddelik bir değişikliğin 2495 sayılı yasaya uygun bir şekilde monte edilmesi girişimi de resmi başvuru haline getirilmiş ancak bu da otoritenin olumsuz görüşü ile durdurulmuştur. GÜSOD dernek içi komite çalışmalarının devamı sırasında 2495 sayılı yasa ve ilgili yönetmelikle de özel güvenlik hizmetinin kavramsal yeri olabileceği bölümlerin varlığından esinlenerek çalışmalar bu yönde ve çok fazla ısrarla yoğunlaştırıldı. Belli bir zaman dilimi içinde bu çalışmaların otoritesinin de yakın ilgisini gördüğü saptandı . Böylelikle GÜSOD ve otorite iş birliği şu anda TBMM genelkurulu gündeminde yer alan ve 2495 sayı lı yasanın değişikliği olarak adlandırılan ancak GÜSOD derneğininde belli ölçüde ideallerini gerçekleştiren konuma gelmiştir. Bu yazının yayımlandığı tarihte yasanın çıkmış olabileceği ümidini de taşımaktayız. Yangın ve Güvenlik m Sayı 50 Mayıs - Haziran 2000 � � � ( � � ıJlll ?V� ■ r Geçi korıtrôlü iste1ien h�r ıeraa, 0.262.321 65 99 www.ozakturnike.com
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=