Yangın ve Güvenlik Dergisi 54. Sayı (Ocak-Şubat 2001)

News Boğaz Girişinde Gemi Battı 18 Şubat günü İstanbul Boğazı'nın Marmara girişindeki demirleme alanından aynı anda hareket eden 2 kuru yük gemisi ça rpı ştı. Kazada, Sao Tome bandıralı gemi batarken, 12 kişilik mürettebatı ise kurtarı ldı. Alınan bilgiye göre, Yedikule ile Zeytinburnu arası ndaki demirleme bölgesinden aynı anda hareket eden Sao Tome bandıralı "Robel" adlı kuru yük gemisi ile Malezya band ı ralı "Bunga Melor Satu" isimli kuru yük gemisi, saat O5.25'te çarpıştı. Çarpmanın etkisiyle burun kısmından ağır yara alan "Robel", suya battı. Burun kısmı derin olmayan suda karaya oturan geminin kaptan köşkü bölümü ise su üstünde kaldı. Batan geminin 12 kişilik mürettebatı da kurtarıldı. Malezya band ıralı geminin, batma tehlikesi geçirecek büyüklükte hasar görmediği öğrenildi. GEMİLERİN YÜKÜ Batan "Robel" adlı kuru yük gemisinin 114 metre uzunluğunda ve 2 bin 478 gros-tonluk, "Bunga Melor Satu"nun da 185 metre uzunluğunda ve 24 bin 550 grostonluk olduğu belirtildi. Ayrıca "Robel"in 3 bin 100 ton demir, "Bunga Melor Satu"nun ise 30 bin ton şeker yüklü olduğu öğrenildi. Bu arada, "Robel"in kurtarılan 12 kişilik mürettebatı, geminin acentesi tarafından gümrük işlemleri yapılmak üzere Karaköy'deki Liman Başkan lığı'na götürüldü. DOĞA SAVAŞÇILARINDAN PROTESTO Doğa Savaşçıları Çevre Örgütü, Zeytinburnu açıklarında meydana gelen ve "Robel" adlı kuru yük gemisinin batmasıyla sonuçlanan kazayı protesto etti. Zeytinburnu Sahili'nde toplanan çevreciler, buradaki bazı vatandaşlarla birlikte "Boğazda gemi istemiyoruz" şeklinde slogan atıp, alkış ve ıslıklarla kazaya tepki gösterdiler. Doğa Savaşçıları Çevre Örgütü Başkanı Zafer Murat Çetintaş, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, "Robel" ile İstanbul Boğazı ve girişi nde batan gemi sayısı nın 22'ye çıktığını söyledi. Boğazlardaki kazaların artacağı konusunda geçtiğimiz Aralık ayında uyarılarda bu lunduklarını ve geçen süre içinde de 4 gemi kazası meydana geld iğini kaydeden Çetintaş, "bugün batan gemi demir yüklü olabilir. Ancak kazaya karışan gemiler petrol ya da LPG yüklü de olabilirdi. Tehlike çok büyük..."dedi. Batan geminin diğerlerinde olduğu gibi denizden çıkarılmayacağını iddia eden Çetintaş, "doğanın maliyeti sıfır değil. Ne olursa olsun bu gemileri çıkarmak gerekiyor. Bunların içindeki petrol ve diğer kirletici türevler yayılarak, özell ikle balıklara ve dip zeminine biyolojik açıdan zarar vermektedir" diye konuştu. Boğaz Girişinde Gemi Kazası İstanbul Boğazı'nın Karadeniz gi rişinde, 7 şubat günü Türk ve Kamboçya band ı ralı 2 kuru yük gemisi çarpıştı. Gemilerden batma tehkilesi geçireni Büyükclere aç ıklarına çekileli. Çarpışma sonucu makine dairesi su alan ve bir kısmı sulara gömülen 125 metre uzunl uğundaki 6 bin 600 grostonluk Kamboçya bandıralı "Med Glory"nin 21 kişilik mürettebatı, olay yerine ulaşan tahliye botu ile kurtarıl d ı. Geminin taşıdığı yükün boşaltılacağı bildirildi. Rusya'clan aldığı üreyi İskenderun Limanı'na götüren Kamboçya bandıralı "Med Glory" ile Marmara'clan Karadeniz'e çıkan Türk bandıralı "Akaylar-2" adl ı kuru yük gemileri, saat 07.30 sıralarında, İstanbul Boğazı girişinin yaklaşık 11 mil açığında çarpıştı. Çarpışma sonucu makine dairesi su alan ve bir kısmı sulara gömülen 125 metre uzunl uğundaki 6 bin 600 grostonluk "Mecl Glory"nin 21 kişilik mürettebatı, olay yerine ulaşan tahlisiye botu ile kurtarıldı. Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü 'nclen alınan bilgiye göre, Kamboçya bandıral ı ve üre yüklü "Med Glory"nin kıç tarafı, aldığı yara nedeniyle tamamen suya battı. "Med Glory", Büyükdere'nin 200 metre açığına çekilerek, burada demirletildi. Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İ şletmeleri Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, yapılan çalışmalar sonucu batma tehlikesi önlenen Med Glory, "Kurtaran" gemisi ile "Kurtarma 1" ve "Kurtarma 2" römorkörleri tarafından Büyükdere'ye çekildi. ----------------Yangın ve Güvenlik m Sayı 54 Ocak - Şubat 2001 ----------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=