Yangın ve Güvenlik Dergisi 56. Sayı (Mayıs-Haziran 2001)

ıı:...: Technical lnformation •• •• • • • • • OZEL GUVENLIK PERSONELi ve iLETiŞiM Özel güvenlik teşkilat mensupları, görev yaptık ları kurum ve kuruluşlarda; adeta firmanın vitrini ve aynası durumundadırlar. Güvenlik personeli; çevre güvenliğini sağ lamakla birlikte mensubu bulun dukları firmaların kapılarında her gün hem çalışanlarla ve hem de firmaya gelen tüm üçüncü şa hıslarla kısacası tüm sosyal ,,, paydaşlarla muhatap ol- -..,,,-A'.�"'-'ı---,"" mak durumundadırlar. Özel güvenlik perso neli; işletmeye ya da fir maya giriş-çıkış yapan tüm şahısl arı bir yandan potansiyel suç işleyebilecekmiş gibi değerlendirmeye çalışırken öte yandan gerek çalışanları ve gerekse tüm üçüncü şahısları rencide etmemek ve firma imajını zedeleme mek üzere çok dikkatli tavır ve hareket sergilemekle yükümlüdürler. Müşteriler, tedarikçiler, çalışanlar gibi tüm paydaşları memnun etmek zorunluluğunu unutmadan, şirketin güvenliğinden de taviz vermeden hizmet yapmak; özel güvenlik sektöründe başarılması son derece ağır ve zor görevlerdir.Kapılarda her gün çok çeşitli karakter, tu tum ve davranışları olan insanlarla yüzlerce kez muhatap olunurken; herkesin nabzına göre şerbet vererek şirketten memnun Private Security Staff and Communication AhmetMERİÇLİ ERDEMiR Koruma ve Güvenlik Müdürü c{ô� ,__ fc1) r--,. ı (?, hatta kesmeye başfi /��"'- lar sonuçta, firmaya /� (. .,, , . yararlı hizmet yap- /� 5fCURrrY � / tıkl arını zannedenler J �_J. / : f 1 farkına varmadan kendi- b( .: J; sine ekmek sunan kapıya . __, t �/ kötülük yapmış olurlar. /, ' :/ Peki ama tüm bu çeliş- -.......�-.-r� kiler nasıl giderilebilir? Bir olmalarını sağlamaya çalışmak; kimseyi sıkıp, rahatsız etmeden kural lara ve güvenlik tedbir lerine uymal arı konusunda bireyleri ikna etmek ve yönlendirmek fevkal ade zor görevlerdir. Kraldan Fazla Kralcı Olmak Güvenlik faaliyetleri; işin doğası gereği yasaklayıcı ve insanları kısıtlayıcı özellikleri nedeniyle pek de sempatik olarak bakılmayan görevlerdir. Bir de bunun üzerine güven lik hizmetlerini icra edenlerin; "kraldan fazla kralcı" zihniyetle, asık surat ve sert tavırlarla görev yapmal arı halinde bulundukl arı kurum ve kuruluşta yaşam hepten_çekilmez olur. Çalışanlarda iş verimi azalır, müşteri ve tedarikçiler firma ile ilişkilerini azaltmaya ve yanda güvenlikten yani yasaklayıcı icraatlar dan taviz verilme mesi gerekirken öte yandan tüm sosyal paydaşların mem nuniyeti nasıl sağl anabilir ve şirket imajı zedelenmeden nasıl yükseltilebilir? Bunun sihirli formül henüz bulunabilmiş değil ama edinilmiş tecrübelerin ışığında aşağıda sunulan bilgiler, uygulandığı takdirde; her işletmede güvenlikten taviz verilmeden uygul anan kısıtl ayıcı tedbirler nedeniyle sosyal paydaşlarda oluşan mutsuzluğun azalmasına ve müşteri memnuniyetinin artmasına mutlaka katkısı olacaktır. Seçim, Eğitim ve İletişim Demir cevherinden altın madeni üretilemez. Şayet iyi verim ve başarılı hizmet bekleniyorsa öncelikle Özel Güvenlik Personelinin altın değerinde insanlardan seçilmesi gerektiği unutulmamalıdır. - Yangın ve Güvenlik m Sayı 56 Mayıs - Haziran 2001 ----------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=