Yangın ve Güvenlik Dergisi 56. Sayı (Mayıs-Haziran 2001)

Article •• • • • • •• • • YANGIN GUVENLIK iÇiN RiSKYONETiMi Risk Management for fire f ecurity M.ÜNSAL ELBEYLİ RAY Sigorta Eğitim ve Halkla İlişkiler Müdürü Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu olan Elbeyli, İstanbul Üniversitesi'nin uluslararası nitelikteki "Certificate Program of lnternational Management" yüksek lisans sahibidir. Sigorta sektörünün sorunlarını irdeleyen çeşitli makaleleri ve tüm geliri "Bizim Lösemili Çocuklar Vakfı"na bağışlanan "Sigorta ve Sigorta Pazarlaması" kitabı İstanbul, Uludağ ve Balıkesir Üniversitelerinde referans kitabı olarak değerlendirilmektedir. Elbeyli halen Ray Sigorta'da Eğitim ve Halkla İlişkiler Departmanı Müdürlüğü görevini yürütmektedir. ÖZET Sigortanın amacı tesadüfierin zararlı sonuçlarını önceden alınacak tedbirlerle ortadan kaldırmaktır. Sigortanın birinci yapıcı unsuru fertlerin hayatta karşılaşacakları rizikolar için kendilerini emniyette hissetmek istemeleridir. Bu emniyetin sağlanması, rizikolardan doğacak muhtemel zararların önceden topluma dağıtılması ile mümkün olmuştur. Ferdi tasarruf burada istenen emniyeti temine yeterli olamamaktadır. Nitekim, sigorta himayesi başladıktan sonra gerçekleşen rizikolardan doğacak zararlar sigortacı tarafından ödenir. Böylece zarar sigortalılar topluluğuna dağıtılmış olur. İşte bu şekilde rizikonun dağıtılması da sigortanın ikinci yapıcı unsurunu teşkil eder. Gelecek gerek bireyler ve gerekse işletmeler açısından belirsizlik taşımaktadır. İşletmeler ne kadar çağdaş metodlarla yönetilirse yönetilsin, beklenmeyen olaylar her zaman varlıklarını tehdit ederek işin durmasına veya aksamasına, işletmenin giderek güçsüzleşmesine yol açabilir. Risk olmadan sigorta sözleşmesinin düzenlenemeyeceği düşünülürse, riskin temel sigorta prensiplerinden olduğu anlaşılmak-tadır. Öte yandan riskin belli özellikleri taşıması da gerekmektedir. Bu yazıda işletmelerde yer alan riskler, risk ananiz safhaları ve riskyönetimi konularına değinilmiştir. ABSTRACT The aim of the insurance is to remove the damages happened by chance through taking measures. The individuals want to feel confidence when facing the risks in life; this is the first creative principle of the insurance. Ensuring this confidence is possible by distributing the probable damages among the society before it happens. lndividual savings aren't enough to illustrate the security. After insurance, the insurance agent pays af/ the expenses. According to this, the loss wi/1 be distributed to afi the insured individuals. Distributing of the risks is the second creativeprinciple. The future is ful/ ofuncertainty both far the individuals and the companies. However, the companies are managed by modern methods, unexpected events always threat the firms' existence. This treatment is an obstacle for the companies'performance; it makes the company weaker and weaker. lnsurance contract can not be arranged without taking any risk. So we can easily understand that the risk is the main principle of the insurance. On the other hand, the risk must have some definite properties. This article mentions the risks, risk analyse phases and risk management in companies. _______________ Yangın ve Güvenlik il Sayı 56 Mayıs - Haziran 2001 ---------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=