Yangın ve Güvenlik Dergisi 58. Sayı (Eylül-Ekim 2001)

�titflüMm■ � Application ATATÜRK HAVALİMANI YENİ DIŞ HATLAR TERMİNALİ YANGIN İHBAR, KONTROL ve SÖNDÜRME SİSTEMLERİ Bülent Göksu (TAV Mekanik İşler Md.) / Adil Akkaya (TAV Elektrik Elektronik Sistemler Md.) Göktürk Demirok (Akın lsı & Ekin Ortak Girişimi) Hakan Özbek (BTS - Bina Teknolojik Sistemleri)/ Lütfü Tengiz (TİTAN) TÜRKİYE'nin DÜNYAYA AÇILAN KAPISI ATATÜRK HAVALİMANI DIŞ HATLARTERMİNALİ HAKKINDAGENEL BİLGİLER Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİJ'nin, YAP-İŞLET-DEVRET modeliyle yaptığı ihale sonucunda TEPE Grubu, AKFEN Grubu ve VİENA Airport firmalarının konsorsiyumu sonucu oluşturulan TAV/TepeAkfen-VI E Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş. inşaa edilen, Koordinasyonu ise Turner Steiner İnternational SA tarafından yapılan Atatürk Havalimanı Yeni Dış Hatlar Terminal Binası ve Otopark'ı, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne ve dünyaya açılan kapısı oldu. Yaklaşıkolarak306 milyon dolara mal olan Dış Hatlar Terminali, 2004 yılı Mayıs ayına kadar TAV Konsorsiyumu tarafından işletilecek ve daha sonra Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne devredilecek. Proje ile ilgili tüm iş programı ve organizasyonunu işizamanından önce bitirmek üzere tasarlayan TAV, resmi iş bitimi tarihi olan 17 Ağustos 2000'den önce projeyi sonuçlandırarak bu alanda bir rekora imza attı. 368 bin m2 kapalı alan üzerinde gerçekleştirilen çalışmalarda, her ay 33 bin m2 inşaat alanı tamamlanan proje, emsali niteliğindeki Atina Hava Limanı inşaatından bir yıl sonra başlamasına karşın, aynı inşaattan yaklaşık bir yıl önce tamamla ndı. Yaklaşık 189 bin m2'1ik Terminal binası ile yaklaşık 1 79 bin m2'likve 7076 adetaraç kapasiteli otopark ünitelerinden oluşan proje, "Design & Built" yani tasarla ve inşa et yöntemiyle yapıldı. Yalın ve geometrik mimarisiyle, genişlemeye son derece uygun olan teknolojinin en son olanaklarının kullanıldığı proje, en güncel teknolojilerle donatılmış, tam anlamıyla çağdaş ve geleceğe yönelik olarak tasarlandı. Özel sistemleriyle 8.5 büyüklüğünde depremlere dahi dayanabilen yeni terminal binasının 4 bin tonluk çatısı özel kolonlarla taşınıyor. Kolon ile çatı arasında yer alan ve "Deprem Sönümlendirici" adı verilen sistem, deprem sırasında çatı ve kolonların aralarındaki dev bilye üzerinde bağısız olarak hareket edebilmesini sağlıyor. Müellifi Yük. Mimar Ebru Kantaşı olan projenin mimari uygulaması GMW (İngiltere) firması tarafından yapıldı. Proje şantiyede oluşturulan 21 '�utocad" programının aynı anda çalıştığı Türkiye'nin en büyük mimarlık 'ofisi tarafından geliştirildi. Projenin; • Mekanik Tesisat Projesi: Gürdal Mühendislik-Ersin Gürdal, • Elektrik Tesisat projesi: Enınar Müh. Ltd.Şti., • Mekanik tesisat İşleri: Akın lsı & Ekin (Apsis & Ekin) Ortak girişimi, • Elektrik Tesisat İşleri: Anel elektrik Proje Taahhüt Tic. Ltd.Şti., *Bina Yönetim Sistemi: BTS - Bina Teknolojik Sistemleri A.Ş. • Yangın ihbar ve Kontrol Sistemleri: Titan A.Ş. Terminal binası; Gidiş Katı, Geliş Katı ve Servis Katı olmak üzere üç esas kattan oluşmakta. Gidiş Katı'nda, kara tarafında bulunan ve üzeri piramit çatılar ile örtülü check-in salonu, toplam 160 adet check-in bankosu ve bilet satış büroları yer almakta. Ayrıca bu kattan, ---------------- Yangın ve Güvenlik � Sayı 58 Eylül - Ekim 2001 ----------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=