Technical lnforınation NFPA 20'ye Göre Pompa Karakteristik Eğrileri %H/H 140 1 I : ·++±' ı 1 1 1 1 1 ı t d ri e n H b d i e e v r ; e a p d n o e m m v a i p r b a d a e ü s ğ ı z n e e ç r, lfearki nt öi ,r ümnoü t obresl ier rt ve ins bir metal olmalıdır. t e mBmü teü nvpeomb apsamlara, 1 . 1 izin verilen en dile karakterli basınç-debi eOrisi � /, , ; • - i--- Çalışmanoktası 100 :-� . , ., ·h- � • J ' • ,- · ... ı.;�-,....-; ı .ı,_ı-- 1 ı·. _ı...,. 1Yatık kaıakterli basınç-debi egrisi 65 50 •✓ 1 50 1 .. "-: 1 ..... . .. ı-ı-ı-.1 -1-ı-. --_,_ ı-ı- ı-ı-ı100 150 1\ ,_ı- ıHM : Anma Basıncı O, : Anma Debisi ı-_ basıncını gösteren 1- ¾Q/a, ve pompa emme- L.__ ______________________j basma flanş merkeçdaelğı şearbi nidl me ,e katnemd iar . bAansmı n ac ı ndı en bei sni nai nz %% 61 5S 0' i kadar basıncı sağlanmalıdır. Çark Tasarımının Yangın Pompalarının Karakteristik Eğrisine Etkisi: gPöorme pdaü şçüakr k, l aorr tı ;a çveeş i tyl iü kk suel l ka nbı ams ma ma ayçü lkasreı nka t gli a ğ ö s i s a n te r e ı r m gm ö ı e n re k ın t t e a d d s e a ir r b . lai nvıer. Abşaasğı nı dc ıa kniaşseı lkei l ltekri lpeodmi ğpi nai Çark Çıkış genişliği z( mi naen ommoe tnrtea, jvl aı kbuams mı neçt r eg)ödsot en ragt eı l ml ear li ı yd lı er. t Bgüötvüdnep os omğpuat lma ra, skıanpı asl aı bğ al asymaac abka s"ı ngcöı nv dd ae sdooğnuattmılma avlıadnıra.sı"yla (casing relief valve) t Pmo amnpl aa mr, oktoorrukma ap l i knai vpea kdl iağreı yr l haa rkeakpeattl iı l eml eı ş olmalıdır. Elektrik Motorları t staEnl edakrttrliakr ı mn ao tuoyrgl aurnı , oNl mEMa lAı d ı Mr. G - 1 Çark Emiş Çapı FazlaDebi @ (€0 ����:!::! Geniş il) t l a rMı n ao tgoörrl ae r,t assüarrel aknl imçı şa loı şl mm aa l ı dk oı r .ş u l Az Debi � Kaııat Sayısı Fazla ® KS aa yn aı dt a Az ® SK aa yn ıadt a Dar ® KaııatAçısı t Yoal un pg ı nN pFPoAm p2 0a l' ay reı ngdöar esaun mh ı za ı dçeobki s iönndeems ul i shi ıtzeı m3 md e/ s nb' do er un fçaazpl al aor lı mbaul ı ddı re. ğTaesr aer l agnöar ne seçilmelidir. t Moto o/o d e i ç err egnü ççlaelrı şi ;maan kmoaş udl leabr ıinsai nui nygun1 SoOl a' sr ai nki belirlenmelidir. t s Üiç a r i ğ n e l t s i d c ::ı u ı i l ğ u p ı n bo ı i m r k d a p n e a ı n n tl e ı a n m m b e a e k y l i a r ü t p z il m e e r n a e l , ı p v h e e e r f r s o o p r n m o u m a ç n p la s a ı s; eı nrıt i fgi köasdt ear ebna s bı ni rç dsee br ti ,i f imk ai l i vgeürcmü evl ied vi r e. rBi mu eğrileri bulunmalıdır. t Yhaanr igç ı)n epmoi şmypaapl aarcı a(kd übşi eç iym md ei l l iç at ül ı şrtbı ri ınl mtai p malıdır. t1 Ms t aontdoar rstel ar vr ı ni sa fga kötröer1ü .; 1 NS 'Et Me nAk-üMçGü k- olmamalıdır. t mSoutosrılçarratma ma okl aaspı al ı ğl ı ı (otol allyn yeenrclleors-edde), türde olmalıdır. t e l eYkatnr igğıin k ge süivl seenbl i ği l ei sma ğoltaonral anr ı bbiensal en ı ymeacleıdkır.biçimde enerji hattı bulunt o ye lm E dl e e a k k m t b r a i i k r s ı k b a d e y u s n l r e a u m k m e sa u le ğ n r la d in n a i m n , a g m l ü ıd u v ı t e r l . a n k ili a r t Jeneratör ile beslenme durumunda ssitsatnedma;r tNl a -FrPı nAa 3g7örve ed iNz aFyPnA e1d1i Ol mTeyl ipdei r. 1 O Dizel Motorlar t Ymaontgoı rnl a rp, ogmü vpeanl ai l irrı ,n db ai r i nkcui l l saı nn ıı fl avcea ky adni zg eı nl s o ö lm n a d l ü ıd r ı m r. e sistemleri için tasarlanmış t Hi çai nf t agdear eeknl i da zü z3e0n edkal ek i kdao çn aaltı ışl mt ı raı l laı db ıirl m. e s i t Md eont oer ng üaczü%, g1 eOr ef akzl i l amgaükcs ei msuamh i pmoi ll mg üacl ıüdnı r. t M rt v a e lıo n d t a o e r r n a ik g z ü d g c e e ü n r e s y k e ü li ç k di s m ü el z k e e li r k l i t n m v d b e e . , le k o or ş y u a a l m p la ı rlm s d ıc a ik a lı k k d a l ı ı t r ğ e . ı t P y o ap m ıl p m a- a m lıd o ı t r o . r bağlantısı esnek kaplin ile t Mm oa tkosri mduemv r i ngiü, çk akpoaş ul ı l lbaar sı nmdaa bbaisl eı n c ı 1vOe o/o amreakl ıağnı nizdmaassıaoblimt atul ıtdaırc. ak otomatik gaz t çAı nk mı l ma ads ıe vd rui nr udme u%n 2d 0a dmaohtao rfua zdl au rddeuvr ar e dc aokw"ny üdkesveikc eh )ı zbkualpuantmmaal"ı d(oı rv. erspeed s h u t t bMuolutnomr adlıdevır.rini gösteren takometre t Mgöostteorrgyeasiğbbualusnınmcıanlııdgırö.steren yağ basınç t Ms ı coatkolrı ksgoöğsuttemrgaessiubyuu l uhnamr eakl ıedtıirn. i göste r e n t Td üe ms a bmi tol et on rmei şn es tnrsütmr üamn al anr ı p, aunyogsuunn ab i tçai mk ı l ı t ot K ü u lm m m a al k n ıd a d ı b r a . l oül anri t ef as bi nrei k abda ğa l abnamğal as ın agrearke kbe inr t Ykol el mv eernmseg, raukbüu ngar utbauş ı ns amyıeşsoi nl dmea ol ı dl mı r.a l ı d ı r . t Aonlma avleıdyıre. dek olmak üzere iki akü grubu t Avkeür mg reukpilçairnı , g3edr eakkliikoal as ünrge üs icnücne 6i k idkeaf at ı mfaazrlaş t vg H ü e e ç r r t i l e m ik s i e e a s çi k i n l ü m i s g e a r li ğ u d l b a ir u y . n anu nedl ak ugme rai lnmdeanl ıi nkoe lnl e taktör bulunmalıdır. Çevre Elemanları t yE ümk ms eek mv ei l l i bt üarsdmeao l hmaat l ı dk aı r pvaemgearevkat inğai nl adreı vü an int ea l ei rzi nl eembea ğal annat hı s tı as ar lğal ar ınyml aa l kı duı rm. a n d a t Pçoamp lpaar ı nbıenmf amr kel ı fol al mn şaı yslıadeumr ummeu nb do ar ueskusnaunn t P çtr o a ik m p l p a re a r d ı n b ü ın a k s s f m iy a o a rk n f l ı l a k o n u l ş m ll ıy a a l n a sı ı l m b d a a u sl r m ı u d a m ır . b u on rduas uknounn santrik increaser kullanılmalıdır. t Yi an nggr ı en l i pe og mv apl va es ı ), , goötvodme as toi kğ uhtamv aa va at ı nma svı e( cnatsi l i (byaastıanyç agyörsıtl earbgiel i rl e gr iöyvl ed edloi npaot ıml mpaa ll aı dr ıdr.a ) v e Kaçak Giderme Pompası t Eknaaçza 1ğ ıg p1 mO kdaapka iski tae di eç vi nedi zei n kvaer rşi ıl el abyi lai rr ba ikr kbaapsaınsicteı dgeeorelmkali lıddıür.zeye get i rebi l ece k · t St i ur dl ui ğ yi aenng ı nd üsşöünkd übrams ıen çsti as tne md ai nhi na gd eürşeükk basınç değerinde olmamalıdır. 0 Yangın ve Güvenlik 72 Sayı 58 Eylül -Ekim 2001 ----------------- 1
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=