Yangın ve Güvenlik Dergisi 60. Sayı (Ocak-Şubat 2002)

kazancı müşterilerinden geri talep eden şirketlerin sayısı oldukça azdır. Sigorta şirketleri pekçokzaman kendilerini aldatılmış hissetmekle beraber istemeyerek hasarı ödemek durumunda kalmaktadırlar. Çünkü şirketler bu tip müşterilerini mahkemeye vermekten kaçınmaktadırlar. Bazı sigortalılar geç hasar ödemelerini ve uzun hasar inceleme prosedürleri ile katı poliçe sözleşmelerini bahane göstererek hasarın ihbarı aşamasında abartılı taleplerde bulunmaktadırlar. Sigortacıların geniş çaplı araştırma yapmamalarına bağlı olarak real hasar taleplerinin kontrolü mümkün olamamaktadır. Ayrıca hasarın olay yerinde incelenmesi aşamasında; her branşta uzmanlaşmış yeterli eksperin olmaması neticesinde hatalı ekspertizler de yapılmaktadır. Şirketlerin maliyetlerini minim izeetmek için hasarlarında her konunun uzmanı olmayan eksperleri kullanıyor olmaları ise; yolsuzluk yapmaya çalışanların ekmeğine yağsürmektedir. Bazı ülkelerde ise bu yolsuzluk olaylarına bizzat sigorta şirketlerinde çalışanların katıldığı görülmüştür. Sonuç Sigorta şirketleri her ne kadar suistimal ile mücadele etmek için çok fazla uğraş vermiş olsada tamamı ile ortadan yok edilmeyecek bir tehlike ile karşı karşıya kalınmaktadır. İnsanlar çeşitli tehlikelere karşı tedbir almak zorundadırlar. Gerçi insanların tehlikelere karşı ilk aklına gelen şey tehlikelerden kaçınma duygusudur. Fakat bu her zaman mümkün olmamaktadır. Potansiyel tehlikeleri düşünmek sureti ile koruyucu tedbirleri önceden almak, en doğru yaklaşım olacaktır. Bu sebeple aynı tehlikeler altında bulunanların bir araya gelerek belli şartlar altında birbirlerine yardım etmeleri, dar anlamda sigorta fikrini ve ruhunu doğurmuştur. Sigorta müessesesi bir ülke için önemli olduğu gibi dünyadaki diğer tüm uluslar için de her yönüyle yararlı ve vazgeçilmez bir olaydır. Günümüzde milli sınırlar içinde ve sınır ötesinde Birleşmiş Milletler'in uluslararası politikada sağlayamadığı dayanışmayı, sigorta şirketleri bir başka görünümle ve daha somut z cırrıa n • 88M bir şekilde riskleri birlikte satın almakla, birbirlerine risk satmakla, dünyadaki riskleri birlikte göğüsleyerek sağlamışlardır. Sigorta kurumlarının insanlığa yaptıkları bu hizmetin yanında sigortacıların yapmış olduğu araştırmalar sonucu alınan tedbirler sayesinde birçok tehlike ve risklerin oluş ihtimali düşürülmüş veya risk olmaktan çıkarılmıştır. Nitekim, çeşitli araştırmalar sonucunda kamu ve özel kuruluşlarda çalışanlar ve diğer insanlar sigorta konusunda eğitilmiş ve eğitilmektedir. Sigorta bir kuruluşun sürekliliğini güvence altına alır. Aksi takdirde sigoıtalanmamış bir işletme herhangi bir hasar karşısında finansman yönüyle çok büyük bir darboğaza girebilir ve yok olabilir. Yani sigorta, sernıayenin yok olup gitmesini önler. Bu da küçük müteşebbislerin korkmadan, çalışma hayatına atılmasını sağlar. Buna karşın, bu kadar faydalı bir sektöre zarar vermek için çalışan ve haksız kazanç elde etmek isteyen kişiler de vardır ve onlarla mücadele de işimizin bir parçasıdır. 0 B�K rANı<!HıJtıltP0MıPASI ÜRE�UZ / f "" � Güvenilir � Dayanıklı �Az bakım gerektiren � 24 saat teknik destek QıYedek parça problemine son TO ve MIL standartlara uygun /0 Wi�ıi9<AVUZ MÜHENDiSLiK SANAYi VE TİCARET A.Ş. Konya Karayolu 38. Km PK.4 06831 Gölbaşı I ANKARA I TÜRKiYE Tel: (+90 312) 499 51 35 Fax: (+90 312) 499 51 39 e-mail : info@yavuzgroup.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=