İtfaiyeciler vatandaştan şikayetçi . itfaiyeciler yangınlara müdahale sırasında vatandaşların sürekli işlerine karışmasına isyan etti. İyi niyetli girişimlerin bile zaman zaman kendilerini zor durumda bıraktığını belirten itfaiye yetkilileri, vatandaşlara, 'gölge etmeyin yeter' diye seslendi. Konya Büyükşehir Belediyesi itfaiye Müdürlüğü yetkilileri, vatandaşların bir yangın sırasında yaşadıkları panikle bilinçsizce davranarak hizmetin aksamasına neden olduklarını söyledi. Müdahale sırasında çevrede toplananların kendileriyle beraber hareket ederek yangını söndürmeye çalışmalarından dert yanan yetkililer, 'Biz görevimizi koordineli bir şekilde yapıyoruz, ama vatandaş ısrarla yardım etmeye çalışarak işimize karışınca, bu koordinasyon bozulabiliyor. Vatandaşlarımız iyi niyetli olarak bize yardımcı olmak istiyorlar. Ancak, kimi zaman 'Yardım olsun' diye su hortumunun dolaşmasına, ana vanayı yanlış yöne çevirerek suyun kesilmesine neden olabiliyorlar. Paniğe kapılan vatandaşlar, istemeden de olsa yangına müdahale çalışmalarımızı aksatıyorlar' dedi. Kendilerine yardım etmeye çalışan vatandaşların 'kaş yapmak isterken, göz çıkardıklarını' öne süren yetkililer, vatandaşlardan yangına müdahale çalışmalarına 'gölge etmemelerini' istediler. Önemli telefonlar arasında en az bilinenin, 110 numaralı yangın ihbar telefonu olduğunu vurgulayan itfaiye yetkilileri 'Pek çok zaman vatandaşlar itfaiye yerine 115 Polis, 156 Jandarma ya da 112 numaralı Acil Yardım merkezini arayarak ihbarda bulunuyor. Daha sonra bize yangın ihbarları bu birimlerden geliyor. Halkımız, maalesef başına yangın felaketi geleceğini düşünmediği için 11 O'u ezberleme veya bir kenara yazma gereği duymuyor' diye konuştu. PROJE GÜVENLİK ve YANGIN SiSTEMLERİ L TD. ŞTİ. 16.03.2002 tarihi it· � riyJ�el�fon num�raı (lltz de işecektir. Tel : 0216 611 05 12 Faks : 0216 611 03 20 YENİ İSTANBUL ÇARŞISI E BLOK KAT :1 81260 ÜMRANİYE - İSTANBUL I TÜRKİYE Yangın ve Güvenlik m Sayı 61 Mart 2002
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=