1 1-7.1.2.2. Yangın tahliye talimi veya alıştırması yapıldıktan sonra, ilk 30 gün içinde ek bir yangın tahliye alıştırması yapılması gerekir. 11-7.1.3. Alıştırmalar, sınıf değişimi sırasında, okulda öğrencilerin bulunduğu saatlerde, teneffüste veya beden eğitimi derslerinin olduğu zamanında veya yangın tahliye talimleri ile gerçek yangın zamanı arasında ayırım gözetmeksizin diğer zamanlarda, gündüz veya akşam olarak farklı saatlerde gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin merdivenlerden inip çıktıkları, örneğin sınıf değişiminin olduğu saatlerde eğer bir yangın tahliye talimi veya alıştırma çağrısı yapılırsa, öğrenciler sıraya sokulmalı ve acilen düzenli sıralar halinde en yakındaki çıkışa yönlendirilmelidir. 1 1-7.1.4. Her alıştırmanın asıl amacı, okul yönetimindeki müdür ve öğretmenlerin tarafından yürütülen bir tahliye talimi olmasının yanı sıra, alıştırma sırasında öğretmen kendi önceliklerini hızlı ve sakince belirleme- J lidir ve olması gerektiği gibi sınıfı yönlendirmelidir veya sınıfın alacağı pozisyonu belirlemelidir. Her alıştırmadaki uygulamaların hızla yapılması hareketler, duruşlar ve düzenli davranışların sakin ve hızla gerçekleştirilmesi çok önemlidir. Koşmak yasaklanmalıdır. Uygun bir hızda, sıra halinde hareket eden öğrenciler yerlerini korumakta aciz davrandıkları takdirde, onların düzenli hareket eden sıradan bağımsız hareket etmelerini engelleyecek daha becerikli öğrencilerin kontrolü altında hareket etmeleri sağlanmalıdır. 1 1 -7.1.5. Bütün alıştırma ve talimlerin düzenli bir şekilde yürütülmesine yardımcı olmak için sınıf başkanı en olgun öğrencilerin arasından seçilmelidir. Yangının veya dumanın yayılmasının önlenmesinin gerektiği durumlarda Madde 5-2.1.8'e uygun olarak sınıf başkanları, öğrencilerin sıra halinde yürüdükleri sırada kapıları açık veya kapalı tutmaları konusunda eğitilmelidirler. Normal zamandaki sınıf başkanlarının olmadığı durumlarda uygun bir performans sağlamak için en az iki taneyedeksınıf başkanı olmalıdır. Tuvalet veya diğer odaların aranması görevi öğretmenlere veya okul kadrosundaki diğer kişilere ait olmalıdır. Eğer öğretmenler araştırma görevini yapıyorsa, bu işlem kendi sınıflarının yürüyüş sırasının başına geçtikten sonra yapılmalıdır. 1 1-7.1.6. Öğrencilerin sıraya girmeleri ve giysilerine yönelmeleri şeklinde sonuçlanacak bir karmaşa durumunda, bütün alıştırmalar gerçek yangın durumundaki gibi yapıldığından, dersanede olsalar dahi öğrencilerin alarm çaldıktan sonra giyinmelerine izin verilmemelidir. 11-7.1.7. Her sınıf veya grup bina dışındaki önceden belirlenmiş yerlerine ilerlemelidir ve herkesin orada olupolmadığının görülmesi açısından sayım sırasında bu yerlerde kalmalıdır; bu yerden ayrılış sadece binaya geriçağrı sinyali verildiğinde veya izin verildiği durumda olacaktır. Bina içindeki yangından korunmak, itfaiyeye müdahale etmemek veya farklı sınıflar veya gruplar arasında karışıklığı önlemek açısından, bina dışında olarak saptanacak bu yerler, binadan ve birbirlerinden yeterince uzak olmalıdırlar. 11-7.1.8. Alıştırma sırasındatrafiği durdurmak için trafikle kesişen noktalarda, alıştırma sıralarının yollarda7 geçtikleri yerlerde gerekli olan, "DUR! OKUL YANGIN ALIŞTIRMASI" veya benzeri ibareler taşıyan levhalar sınıf başkanları tarafından taşınmalıdır. 11-7.1 .9. Okullarda yangın çıkış alıştırmaları yangın sönôürme operasyonlarını içermez. 11-7.2. Denetleme 11-7.2.1. Bütün merdivenlerin, kapıların ve diğer dışarı çıkışların düzgün bir şekilde yapılması için müdürler ve öğretmenler her gün çıkış kapılarını kontrol etmelidirler. 11-7.2.2. Çıkış yollarının engellerden arınmış olmasını sağlamak için açık planlı binalar ek kontroller gerektirirler. 11-7.3. Mefruşat ve Dekorasyon 11-7.3.1. Eğitim alanlarında örtüler, perdeler ve diğer benzeri mefruşat ve dekorasyonlar Madde 6-6.1 'e uygun olmalıdır. 11-7.3.2. Giysiler ve kişisel eşyalar koridorlarda saklanamaz. İstisna No1: Madde 7-7'ye uygun olan otomatik su püskürtme sistemi kullanılan koridorlar. İstisna No 2: Madde 7-6'ye uygun olan duman algılama sistemiyle korunan koridor alanları. İstisna No 3: Gerekli girşi çıkış için mekan genişliği korunduğu sürece metal kilitli dolaplar. 1 1-7.4. Çocuklar için Hazırlanan Çizimler Çoçuklar için hazırlanan çizimler ve öğretim malzmelerinin doğrudan duvarlara asılmasına izin verilecektir ve bunlar duvar alanının o/o20'lik kısmını aşmamalıdır. 11-7.5. Havalandırması Olmayan Yakıtla Çalışan ısıtma Araçları Havalandırması olmayan yakıtla çalışan ısıtma araçlarının eğitim alanlarında kullanılması yasaklanmıştır. İstisna: NFPA 54, Ulusal Fuel Caz Şartnamesi'ne uygun olarak tesis edilmiş gaz ısıtıcıları. 12. BÖLÜM YENİ SAĞLIK BAKiMi MEKANLAR! BÖLÜM 12 - 1. GENEL KOŞULLAR 12-1.1. Uygulama 12-1.1.1. Genel 12-1.1.1.1. Bu bölümdeki maddeler şunlara uygulanır. (a) Sağlık bakımı mekanları olarak kullanılan yeni binalar veya onların kısımları (bkz. Kısım 1-3); ve (b) Sağlık bakımı mekanlarına yapılan ilaveler veya böyle mekanlar olarak kullanılan ilave yapılar (bkz. 1 -3.6 ve 12 - 1.1.4); ve (b)nin istisnaları: 12 -1.2.1 uyarınca sağlık bakımı mekanlarından gereğince ayrılmış olan ve 8. Bölümden 1 1 . Bölüme, 14. Bölümden de 31. Bölüme kadar belirtilen özel mekansal şartlara uygunluk arz edip sağlık bakımı dışında başka mekan olarak tasnif edilmiş ilaveler. (c) Zaten sağlık bakımıyla ilgili olup da değiştirilmiş, yenilenmiş veya iyileştirilmiş mekanlar (bkz. 1 - 3.7 ve 12 - 1 .1 .4); ve (d) Önceden mevcut olup da sağlık bakımı mekanı haline getirilen binalar veya onların kısımları 8bkz. 1 -3.12) İstisnalar: Yetkili birimlerin eşdeğer güvenliğe sahip olduğuna karar verdiği tesisler Kısım 16 uyarınca sunulmuştur. 12-1.1.1.2. Bu bölüm tüm yeni hastaneler, huzurevleri ve sınırlı bakım tesislerinin dizaynı için yaşam güvenliği koşullarını ortaya koymaktadır. Koşulların değiştiği yerde, sağlık bakımı mekanının özel alt sınıfı ilgili paragrafta anılmaktadır. Kısım 12 - 6 tüm yeni gezici sağlık bakımı mekanları için yaşam güvenliği koşularını ortaya koymaktadır, 12-1.1.1.3. Sağlık bakımı mekanları, çocuklar, nekahet döneminden geçenler ve zayıf ----------------- Yangın ve Güvenlik mı Sayı 64 Haziran 2002 ----------------
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=