Yangın ve Güvenlik Dergisi 66. Sayı (Ekim 2002)

Translation sözleşmede belirtilmelidir. Sistemi değiştirmek ya da geliştirmek için yapılacak tavsiyeler· dl liste halinde belirtilmeli ve ayrıca fiyatlan dırı imalıdır. 19. Tazminat ve sigorta (örnek) Müteahhit firma, kendi yükümlülükll· rinin bir sonucu olarak ortaya çıkan herhan gi bir yaralanma, ölüm, kayıp, zarar; ya el. bunlarla ilgili davalar, talepler, cezalar, zaraı lar, maliyetler, yükümlülükler ve masraflar konusunda hem kendini hem ele müşterisini sigorta garantisi altına almalıdır. Müteahhit fi rmanın sigorta ettirmesi gereken kalemlerde meydana gelen herhangi olumsuz bir durumda sigorta kapsamı en az 1 milyon pound ya ela ortaya çıkan durumun niteliğine göre daha fazla olmalıdı r. Tesiste montaj işlemleri başlamadan önce mLiteahhitin söz konusu sigorta kapsam ı nı şartlara uygun olarak sağladığı na dair belgeleı iletmesi gerekir. 20. Değişiklikler ve sapmalar .......... Müdürünün yazılı izni olmadan, sözleşmede taahhüt edilen sistemde hiçbir değişiklik ya ela sapma yapı lm asına izin verilemez. Sözleşmenin şartları yerine getirilirken ortaya çıkan yeni koşullar sonucunda herhangi bir değişiklik ya ela sapma yapmak gerektiği durumda, müteahhit firma hiç zaman kaybetmeden denetçi firmayı uyarmalı ve sözleşme koşullarına aykırı düşen herhangi bir değişikl ik ya da sapma yapmadan önce denetçi firmadan gelecek cevabı beklemelidir. 21. Ön montaj ve test (örnek) Ekipman müşterini n tesisine getirilmeden önce müteahhit firmanın tesislerinde deneme amaçlı kurulmalı ve test edilmelidir. Telemetri kontrolleri, çok düzeyli bi rl eş tir i c ilerin kontrolü VCR'lerin merkezi/saat ve tarih kontrolü ile ilgili ekipman önceden bir araya getirilmeli ve müşterinin temsilcisi tarafından yeterli bulunması durumunda müşterinin tesisine gönderilmelidir. 22. Test ve görevlendirme 23. Pratik tamamlama (örnek) Sözleşme şartlarının yerine getirildiğine karar verildiğinde, pratik tamamlama tatil günleri dahil takip eden on dört gün için geçerli olacaktı r, bu sürede hatasız çalışması gerekir. 24. Garanti süresi (örnek) Pratik tamamlama sertifikasında belirtilen tarihten sonraki on iki aylık süre içinde meydana gelebilecek olan herhangi bir yapısal ya da montaj sonucu ortaya çıkan kusur, müteahhit tarafından tamir edilecek, düzeltilecek ya da gerekiyorsa parça değiştirilecektir. Bu garanti süresinin dolmasına kadar çıkacak sorunların bildirilmesinden XX saat sonra müteahhit firma tesise giderek söz konusu sorunla ilgilenecektir. Hatanın ya da sorunun giderilmesi gereksiz yere ertelenemez. Garanti süresi dolana kadar müteahhit firma hızlı tamir ya da ekipman değişimi için yeterli sayıda yedek parça bulunduracaktır. İmalatçı firmanın parça değiştirmesi ya da tamir etmesi kabul edilemez. Bu tip hataların ya da kusurları n bildirilebilmesi için müteahhit firma müşteriye gerekli telefon ve faks n umaralarını verecektir. Video kayıt cihazlarının imalatçı firmanın önerileri doğrultusunda bakımının yapılması da garanti kapsamında olacaktır. Yangın ve Güvenlik m Sayı 66 Ekim 2002 Tüm servis hizmetlerinin kaydının yapılması için müteahhit firma bir form hazırlayacak ve bu formun bir örneğini müşterinin tesisinde bırakacaktır. Bu formda arızanın bild i rild iği tarih, arızanın türü, arızayı gidermek için ilk seıvis tarihi ve arızanın giderildiği tarih bu lunacaktır. 25. Bakım (örnek) Müteahhit firma, müşteriye garanti süresi boyunca ve ilgili bakım sözleşmeleri boyunca sisteme yapılacak bakımlarla ilgili ayrıntılı bir takvim verecektir. 26. Çalıştırma talimatları (örnek) Sözleşme şartlarının yerine getirilmesinden sonra, Uyumluluk Sertifikasın ın geçer.li olduğu tarihten önce, müteahhit firma tüm kullanım ve çalıştırma talimatlarını müşteriye iletmekle yükümlüdür. Sözleşmeye dahil olan tüm ekipmanın kullanım kılavuzları ve teknik el kitapları da bu kapsamda ele a l ınacaktır. Söz konusu kılavuzlarda kablo döşeme planı ve sistem şemaları da bulunacaktır. Müteahhit firma, müşteriye bir tarafında çalıştırma talimatları, diğer tarafında kamera pozisyonları ve dönme açıla rı n ı belirten bir tesis şeması olan A4 boyutlarında bir kağıt verecektir. 27. Eğitim Hangi a ral ıkla rl a ne gibi eğiti mlere ihtiyaç duyulacağın ı belirtin. 28. Müteahhit firmanın uyacağı kurallar 29. Müteahhit firmanın uyguladığı fiyatların özeti 30. Ayrıca fiyatlandırılacak olan seçenekler Böylece CCTV sistemi alırken müteahhit firmaya vereceğiniz dökümanlar için bir taslak oluşturduğumuzu sanıyoruz. Son olarak hangi müteahhit firmaları ihaleye dahil edeceğinize karar vermeniz gerekiyor. Ama, bu başka bir inceleme konusudur. 0

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=