Yangın ve Güvenlik Dergisi 66. Sayı (Ekim 2002)

t?iaMU:u,ı ~ Agenda donatıların depreme karşı güçlendirilmesi ele alınmalıdır. İnşaatların denetlenmesi işinin özelleştirilmesi etkili olacaktır. Eğitmenlerin sayısını artırmak için eğitimlerin düzenlenmesi ve halka verilen eğitimin daha verimli olabilmesi için mevcut eğitim sü resin in aza ltılm as ı daha etkili olacaktır. Hasar incelemeleri için profesyonel mühendislerden yararlanılm ası, afet yönetiminde halkla ilişkiler alanında kitle iletişiminden yararlanılması ve u lus lara rası yard ımların kabulü ile ilgili hazırl ıkla rın yapıl ması gerekmektedir. 3. Afet Yönetimi İçin Sivil Toplum Örgütleri İ stanbul'da bulunan Sivil Toplum Örgütleri, özellikle de Kadıköy Belediyesi, afet yönetim organizasyonları açısından incelenmiştir. Aşağıda belirtilen farklı yapılardaki organizasyonlar için çeşi tli önerilerde bulunulmuştur: t Kar gütmeyen ku ruluşlar için basitl eştirilmiş yasal yapı kurulmalı, t Yalnızca Afet Yönetim Hizmetleri ile ilgili çalışan sivil toplum örgütlerinin uygun kaynak kullan ımı ve yapılarının devamlılığı sağlanmalı, t Devlet yetkilileri ve sivil toplum örgütleri arasında görev ve sorumluluk dağı lımı yapı lmalı, t Sivil toplum örgütleri, en önemli rollerinden biri olarak halkı, binaların takviye edilmesi ve güçlendirilmesi konusunda motive etmeleri gerekmektedir. 4. Afet Yönetimi ve Hazırlıkları Konusunda Toplum Bilinci ve Eğitimi İstanbul'da olabilecek deprem felaketi konusunda, toplumun bilinci ve eğitimi değerlendirilmiş ve aşağı daki aktiviteler öneril miştir: t Toplum seviyesinde tehlike ve risk değerlendirıneleri ile ilgili bilgi, afet haritaları oluşturulmalı, t Uygun bilgiler halka açıklanmal ı ve toplumda duyarlılığı oluşturmak açısından medya kullanımı sağlanmalı, t Vatandaş ölçeğinde katılımcı planlama süreci sağlanma lı , t Komşuluk ünitelerinde kişilerin günlük aktiviteler için toplanabilecekleri alanlar oluşturu lma lı, t Topluluk seviyesinde afet hasarını azaltmak için gerekli ekipmanlar edinilmeli, t Bi n ala rın güçlendirilmesi ve takviyesi konusunda toplum insiyatifine dayalı teşvik ve uygulamalar oluştu rulmal ı, t Mahallelerde seçimle göreve gelen kişi olan muhtarın, valilik ve ilçe belediyeleri açı sı ndan merkez görevli olması. 5. Deprem Analizi 5.1. Deprem senaryosu ilgili kurumlar/araştı rmacılar ile yapılan görüşmelere ve yakın zamanda Kuzey Anadolu Fay hattı üzerine yapılmış çok miktardaki araştırma çalışmalarına dayalı olarak, afet önleme planlaması için uygun hasar hesaplamaları gerçekleştirmek üzere Tablo 1. Deprem senaıyoları ve PGA ara/ığıııın parametreleri. Model A Model B Uzunluk (km) 11 9 1 O 8 Moment Büyüklüğü 7.5 7. 4 (Mw) iniş açısı 90 90 (derece) üst kenarın derinliği o o (km) Doğru l tu D oğrultu Tip at ım lı a tım l ı Harita ]. En yüksek zemin ivmesi dağılımı - Model C. Legend ç::J Oıatnct 8oundııry Hıgl,-y N Fııutt Modt.ıl C PGA(11!11) - 500-600 ..00 . 600 300 • 400 - 200· 300 100 • 200 Harita 2. Sıvılaşma potansiyelinin dağılımı - Model C. Legend Lı~ttk"f)()(lPotıftl\lı..tJ l,lo>Jl'I I - Vo,yHqh Rol <l<Voly H.ın - RIM,•hıı""YLıJıVı, - V9<yl<>N No Enoııqh o..ıa Model C Model D 1 74 37 7.7 6.9 90 90 o o Doğru ltu Norm al a t ımlı fay • Silivri Çatalca Yangın ve Güvenlik m Sayı 66 Ekim 2002 ---------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=