~ RWM .. ~ Agenda Ancak, ahşap binaların mahallelerin tümünde kapladığı alan %1O'dan daha azdı r, bu da yangının yayılma ve felakete dönüşme olasılığının düşük olduğunu gösterir. 7.3. Altyapı Şehir suyu hatları, kanalizasyon hatları, doğal gaz hatları, doğal gaz servis kutuları ve elektrik hatları nda meydana gelebilecek hasar aşağıda gösterildiği gibi hesa planmıştı r. (Tablo 4,5,6,7) 7.4. Köprüler Katayama yöntemi kullanılarak 480 köprü üzerinde yıkılma ihtimali ile ilgili değerlendirme yapılmıştır. Yıkılma ihtimali bulunan köprü sayısı Tablo 8'de gösterilm işti r. 7.5. Yol ve trafik Ulaşım ağının öneminin değerlendirmesi, deprem felaketi gözönünde bulundurularak, toplam yol ağının durumu ve hasarl ı köprDlerin etkisi de dikkate alınarak yapılmıştır. Tahmin edilen bina hasar sonuçları na dayanarak, binalardan düşecek enkazların kapatacağı yollar da hesaplanm ı ş ve değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmenin sonucuna göre, köprülerin depreme karş ı güçlendirilmesi ve gelecekte yapılması planlanan yol ların önceliklerinin kademelenmesi, detaylı şekilde incelenmiş ve değerlendirilmiştir. 7.6. İskele ve limanlar Acil durumlarda limanla rı n ve iskelelerin çeşitli işlevleri yDklenmesi beklenmektedir. Depreme dayanıklı performans oluşturulması ve güçlendirilmesi için metod olarak, afet önleme üssü olarak fonksiyonlar ve iskele ve liman tesisleri arasında ortak işleyiş sistemi öneri lm iştir. Bunlara ek olarak, afet önleme üssünün ve barınma amaçlı yeşil alanların bakımı konuları tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. 8. Hasar Görebilir Kentsel Yapı ve Binaların Güçlendirilmesi için Alınması Gereken Önlemler 8.1. İstanbul'daki kentsel yapı ve binaların hasar görebilirlilik analizi Kentin deprem afetine karşı hasar görebili rliği, mevcut istatistiki verilerden çal ışılarak bina ve kentsel yapını n hasar görebilirlilik analizinden yapı l mıştır. İyileştirme konuları ve bölgeleri tanımlanmış ve bina ve kentsel yapı nın hasar Tablo 7. Elektrik hatlarındaki hasaı: Kablo Uzunlugu Hasarlı Kablo Uzunlugu (km) (km) Yeraltı Y erüstü Toplam Yeraltı Y erüstü Model A 280 (1.9%) 540 (2.9%) 14.500 18.500 33.000 Model C 360 (2.5%) 710(3.8%) Tablo 8. Köpriilerde hasar hesaplaması. Yıkılma Olasılığı Yüksek Orta Olasılık Model A 18 Model C 20 Harita 5. Doğal gaz servis kutuları hasar dağılımı - Model C. <,..,.=~~ <i) - :::~ ı:.c0f? 1()() • 150 D ;! 10 K'lı,,rı-• .. r ~ = 50 • 100 ------- ·+., O- 50 Nollox □oı,- N ._, -~- '-'91f\ (lu1>) ...... c -·-~ l 4 2- l ' . 2 •·' NoC.0. / NoO.. ·ır) ,0~ .. ~ '--:+. ff~ Harita 7. Yolların kapanması sonucu ulaşılamayacak a/an/aı: L,ı,•od □ ıı,nıct Bound.,v --~ ~ y lııo&ııtıon Rı•I.. - =~l ~ ~, . . _ ~. . . . - l -H,oh l OW 3 4 Silivri . ) Toplam 820 (2.5%) 1080 (3.3%) Az Olasılık 459 456 \ Yangın ve Güvenlik il Sayı 66Ekim2002 ----------------
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=