~ =tMliUi;a ~ News ;ENUKTE _,,., __.....- \tf!!J!J . - • 1 =-- ışecam, TENTESOL ile "Altın Çekül" ödülünü aldı ■ Yapı Endüstrisi • ', Merkezi tarafından lstanbul Yapı Fuarı'nda verilen "Altın Çekül" ödülüne Trakya Cam Sanayii A.Ş TENTESOL ürünüyle layık görüldü. Şişecam'ın en yeni ürünü olan TENTESOL, teknolojik gelişme, rasyonalizasyon, enerji tasarrufu ve çevreye uyum sağlama özellikleri ile güneş ısısı girişine karşı iyi bir koruma sağlıyor. Şişecam'ın lstanbul Yapı 2003 Fuarı'ndaki standında TENTESOL ürününün yanı sıra; "enerji tasarrufu", "güvenlik", "gürültü kontrolü", "estetik" gibi özelliklerin tümünü veya ihtiyaca göre bir kısmını sağlayan cam çözümleri sunuldu. "Enerji tasarrufunda cam" bölümünde, ürünlerin yalıtım özellikleri ziyaretçiler tarafından birebir test edildi. "Güvenlikte cam" panosunda ise, kurşun, balta ve çeşitli darbelerle test edilmiş güvenlik camları sergilendi. "Dekorasyonda cam" bölümünde, Elit Glass Serisi'ne yeni eklenen satine dokusundaki tül deseni ile cam tuğla serisinin yeni desenleri dikkat çekiyordu. Şişecam tüm bu özelliklerin arasında belki de hepimizin en çok ihtiyaç duyduğu sessizliği, bize yine camla sağladığını "Gürültü kontrolünde cam" test ünitesinde gösterdi. 3M 2003'e hızlı girdi... ■ 3M, 2003 ilk üç aylık dönem satış ve kazanç rakamlarını açıkladı. Yapılan açıklamada geçen yılın ilk üç aylık döneminde 487 milyon Dolar gerçekleşen net gelirin, 2003 yılının ilk çeyreği nde, 560 milyon Dolar olarak gerçekleştiği belirtildi. 3M tarafından yapılan açıklamada ayrıca, 2003 yı lının ilk çeyreğinde tüm dünya üzerinde gerçekleşen satışların, bir önceki yılın aynı dönemine oranla %11 oranında bir artış göstererek, 4.318 Milyar Dolar'a ulaştığı kaydedildi. 3M'in faaliyet gösterdiği alanlarda büyüme açısından ilk sırayı %24.4'Iük bir oranla 3M Grafik Bölümü alırken, bu bölümü %5'1ik oranla 3M Güvenlik Ürünleri, %4.7'lik oranla 3M Sağlık, %3.9'Iuk oranla 3M Endüstri, %3.3'Iük oranla 3M Tüketici ve Ofis ve%1.7'1ik oranla 3M Taşımacılık bölümleri izledi. 3M'in 2003 ilk üç aylık dönem verilerine gere; satış hacmi açısından şirketin Elektro ve Telekomünikasyon Bölümü % 5.1 oranında bir düşüş gösterdi. 3M'in ABD içi satışları %1 oranında bir artış kaydederek 1.8 milyar Dolar olarak gerçekleşirken, satış hacimleri 2002 yılının ilk çeyreğine oranla % 1.4 dolayında bir artış gösterdi ve satış fiyatları % 0.4 oranında düşürüldü. 3M'in ABD dışında kalan bölgelerde gerçekleştirdiği satış rakamı 2.518 milyar Dolar olarak açıklandı. Satış hacimlerinde kaydedilen% 8.7'lik artışa etki eden önemli unsurlar arasında; satın almalar ve ABD Dolar kur oranlarının da yer aldığı belirtildi. Aygaz'a 4 ödül birden! ■ Aygaz, Petrol ve Gaz Dergisi tarafından düzenlenen "Altın Varil 2003 Petrol Sektörü Başarı Ôdülleri"nde 4 kategoride ödül almaya layık görüldü. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler tarafından verilen ödülleri Aygaz adına Genel Müdür Orhan Alkan aldı. Aygaz'a ilk ödül "Ülke Ekonomisine Katkı" dalında "ihracatta yüzde 46 büyüme ve lngiltere'ye ilk tüp ihracatı " ile geldi. ikinci ödülünü "Sektöre Katkı" dalında ODTÜ'de açılmasına destek verdiği "LPG Analiz Laboratuvarı" ile aldı. Aygaz'ın aldığı en anlamlı ödül ise "Topluma Katkı" dalında "Dikkatli Çocuk kazalara Karşı Bilinçlendirme Kampanyası" ile oldu. Nisan 2002'den beri Türkiye'nin her bölgesinden çeşitli illerde toplam 80 bin çocuğa yangın, deprem, trafik, ilk yardım ile ev ve okul kazaları konularında bilinçlendirme eğitimleri verildi. Aygaz'ın son aldığı ödül tesislerinde yaptığı "Deprem Güçlendirme Çalışmaları" ile de "Çevreye katkı" dalında oldu. Aygaz deprem riski bulunan şehirlerimizde yer alan tesislerinde b i naların ve LPG stoklama tanklarının güçlendirilmesi amacı ile 2002 yılında 1,7 trilyon harcayarak bu konuya gösterd iği önemden dolayı layık görüldü. Yangın ve Güvenlik 1111 Sayı 71 Mayıs-Haziran 2003 ---------------- J 1
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=