standa rtlarına göre araç alınmaktad ır. Bu husus hem müşterek müdahalede zorluk çıkarmaktadır, hem de gereksiz harcamalara neden olmaktadır. Yangının haber verilmesinde vatandaş nereye başvuracağını şaşırmaktadır. Anadolu'da itfaiyeye haber verildiğinde orman işletmesini araması söylenmekte, belediyede çoğu zaman kimse bulunmamaktad ır. Bunu ortadan kaldırmak için, 177 orman yangınları hattı kurulmuştur. Ülkemizde; asayiş 155, trafik 154, ambulans 112, itfaiye 110, orman yangını 177 gibi farklı numaralar kullanılmaktadır. Gelişmiş ülkelerde ve bir veya iki numara kullanılır. Bütün yangınlar ve ambulans servisi aynı olduğu gibi,_çoğu ülkede polis bile aynı numaradan aranmaktadır. Örneğin; Japonya'da 119, Almanya'da 112, Avusturya'da 121 bütün yangınların ve ambulans servisinin tek numarasıdır. Hatta, Almanya'da polis bile aynı numaradan aranmakta, konusuna göre müşterek haberleşme sisteminden ilgili birime bağlanmaktadır. Eski doğu bloku ülkelerinde de, bir numaraya geçme çalışmaları yapılmaktadır. Bunun birinci nedeni vatandaşın numarayı kolay öğrenmesidir. İkinci önemli sebep ise, müşterek malzemeden ve personelden yararlanmaktır. Her işletmeye ayrı telsiz, ayrı bina, -■-·-■-· Ülkemizde Gönüllü itfaiyecilik geliştirilmeli, orman bölgelerine yakın köylerde "Gönüllü Orman Koruyucu/arı" ve "Söndürme Müfrezeleri" oluşturulmalıdır. Bu kişilere, yılda en az bir ay süreli bir eğitim yaptırılmalı, söndürme araç-gereçleri verilmeli, yıllık bir ücret ödenmeli, kontrol ve denetimden sorumlu tutulmalıdır. -■-·-■-·- ayrı personel sadece çok zengin olan ve gereksiz harcama yapan ülkeler için uygundur. Orman işletmesi yeni sistemde 11 O numarayı kullansa ve itfaiye ile müşterek haberleşme sistemine girseydi, vatandaşın yangın numarasını öğrenmesi daha kolay olacak ve nereyi ararsa arasın, anında haber alma imkanı olacaktı. Orman yangınlarının sayısının azaltılması ve yanan alanının küçük tutulabilmesi için; halkın eğitimi, orman alanYangın ve Güvenlik m Sayı 72 Temmuz-Ağustos 2003-------------
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=