Article •• • GUVENLIK: •• GUVEN TAZELEME, ..., . SINIRLAMA DEGIL Safety: Reassurance, Not Limitation İster ofisler, fabrikalar, okullar isterse yaşadığımız evler olsun güvenlik konusu artık tüm binaların ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Ancak kısıtlama getirmeden güvenli bir ortam nasıl yaratılmalı. Tunstall Group Ltd. Yöneticisi Tony Rice, yardımcı teknolojilerin aranan çözüm olduğunu belirtiyor. Terörist saldırılar, artan şiddet ve suç oranlarıyla bağlantılı olarak güvenlik konusu gittikçe daha çok önem kazanmaya başladı. Tüm bunlara bir de devletin güvenlikle ilgili yasal düzenlemelerde durmadan yaptığı değişiklikler eklenince, ister yerleşimle ilgili yasal düzenlemeleri yapan yetkili kurumlar, isterse okul, hastane ya da ticari işletme gibi her türlü kurum ve kuruluş tüm ilgisini en sıkı güvenlik koşullarını yaratma konusuna vermek zorunda kalmıştır. Ancak malımızı, mülkümüzü, canımızı güvenli kılmaya uğraşırken, genellikle güvenlik adına önlem almak yerine kısıtlamalar yaratma eğilim i içine gireriz. Binaların çevresine çekilen çitler, katı güvenlik kuralları suçluları o mekandan uzak tutsa da, aynı zamanda binayı kullanan insanlar üstünde büyük bir güvensizlik etkisi yaratırlar. "Büyük ağabey sizi gözetliyor" atmosferi yaratmadan bu sorunu çözmenin de bir yolu var. Şirketler sınırlayıcı önlemler söz konusu bile olmadan bireylerin kendi güvenliğini sağ layabilmesi için kullanılan yardımcı teknolojilerin ne kadar faydalı olduğunu çoktan fark etmiş bulunuyor. Yazan: Tunsta/1 Group Ltd. Yöneticisi Tony Rice Kaynak: Building Engineer Birinci Örnek: Okul Güvenliği Güvenlik söz konusu olduğunda okullar birkaç temel gereksinimi bulunan, güvenlik açısından sağlam sığınaklar olarak görüldü ancak yaşanan korkunç birkaç olaydan sonra bu yaklaşım da değişti. Harekete geçerek saldırılara karşı koyabilmek, okuldaki görevlilere, öğrencilere ve mülke zarar verme amacı güden ve daha önemsiz nitelikte her gün rastlanılan olaylarla başa çıkabilmek amacıyla güvenlik önlemlerini arttıran pek çok okuldan biri de Merseyside'daki Great Meols ilkokulu oldu. Okulda uygulanan teknoloji, bir merkez ofise yerleştirilen ve tüm sistemin kontrol edilebilmesine olanak tanıyacak şekilde kurulmuş Lifeline 4000 izleme ve gözetleme sistemidir. Herhangi bir acil durum yaşandığında okulda görevli herkes, Lifeline birimini çalıştırabilecek kişisel bir tetikleyici taşımaktadır. Tetikleyici sayesinde sistem çalışmaya başladığında, ilk önce sesli bir uyarı duyuluyor, okulun her yerine asılmış olan Yangın ve Güvenlik 111 Sayı 73 Eylül 2003 mesaj panolarını kullanarak uyarı yapıyor, sistemi tetikleyen öğretmenin adı ve sınıf numarası yazılı olarak herkese duyuruluyor. Okul müdürü de bu iş için özel olarak ayrılmış bir cep telefonu hattıyla bilgilendiriliyor. Eğer okul müdürü daha önceden belirlenen bir süre içinde sistemin yaptığı uyarıya yanıt vermezse, bu konuda eğitim almış operatörlerin gerekli yardımı vermek amacıyla 24 saat çalıştıkları izleme ve gözleme birimi harekete geçiyor. Ayrıca bahçede görev yapan öğretmenler bir de düşme detektörü taşıyorlar. Çocuklardan ya da öğretmenlerden biri düşüp ciddi bir şekilde yaralanırsa detektör otomatik olarak yardım çağırabiliyor. Ayrıca odadaki görevli kişinin, bulunduğu yeri terk etmemesi gerekiyorsa, çocukları n tuvaletlerinde ve ilk yardım odasında duvarlara monte edilmiş panik düğmeleri bulunuyor. Kurulduktan sonra yardımcı teknoloji sistemi tehdit yaratan bir durum olmanın aksine, okuldaki günlük yaşamın bir parçası oluvermiş. Güvenlik planında öğrencilerin de görev almalarına çaba gösterilmiş ve panik düğmelerini nasıl kullanacakları öğretilerek çocuklara bir tür sorumluluk duygusu aşılanmaya çalışılmış.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=