derece önemli olduğu; 1, "Hiç önemli değil", 5 ise, "Çok önemli" olmak üzere beşli ölçekten yararlanılarak sorulduğunda mevcut tüm hizmetlerin kart sahipleri için öncelikli olduğu ortaya çıktı. Düşük faiz, taksitlendirme, harcamaların sonradan ödenebilmesi ve anlaşmalı mağazalarda indirimli alışveriş hizmetleri kart sahipleri için çok çok önemli. Kredi kartlarında Kredilendirmeyi sevmiyoruz Görüşülen kişilerin yüzde 60'ı kredi kartı kullanımında kredilendirme yapmadığını belirtirken, yüzde 25'i de ara sıra kredilendirdiğini söyledi. Genellikle kredilendirenlerin oranı yüzde 8. Görüşülen kişilerin yüzde 5'i kredilendirme olanağı konusunda bilgi sahibi olmadığını, yüzde 2'si ise eskiden kredilendirdiğini ama artık kredilendirmediklerini belirtti. Kredi kartı sahibi kişilere son 3 ay içerisinde kredi kartı kullanımlarında herhangi bir değişiklik olup olmadığı sorulduğunda ise, yüzde 56'sı kredi kartı kullanımının değişmediğini belirtti. Başka kredi kartlarına başvurduklarını belirtenlerin oranı yüzde 29 iken, kredi kartı kullanımının arttığını belirtenlerin oranı ise yüzde 12. Görüşülen kişilere Türkiye'nin şu andaki ekonomik durumunu nasıl değerlendirdikleri sorulduğunda yüzde 35'i daha iyiye gideceğini düşündüğünü belirtirken yüzde 38'i daha kötüye gideceğini düşündüğünü söyledL De.ğişmeyeceğini düşünenlerin oranı ise yüzde 27. Kadın & erkek ayrımında ise sonuçlar daha da ilginç. Kadınların yüzde 32'si daha iyiye gideceğini düşünürken erkeklerde bu oran yüzde 38. Daha kötüye gidecek diyen kadınların oranı yüzde 39 iken erkeklerde bu oran yüzde 36. Ekonominin gidişatından kadınlar erkeklergibi umutlu görünmüyor. Bir önceki araştırmaya göre önemli değişim var Kasım 2002 bulguları ile Mayıs 2003 bulguları karşılaştırıldığında Türkiye'nin ekonomik durumuna ilişkin düşüncelerde önemli değişiklikler olduğu dikkat çekiyor. Buna göre Kasım 2002 döneminde Türkiye'nin ekonomik durumunun daha kötüye gideceğini düşünenlerin oran ının yüzde 13'den yüzde 38'e çıktığı, buna karşılık daha iyiye gideceğini düşünenlerin oranının ise yüzde 58'den yüzde 35'e düştüğü görüldü. Ekonominin gidişatı ile ilgili Kasım 2002 bulgularında hakim olan pozitif hava Mayıs ayında tersine döndü. Masterlndex'in geleneksel sorusu fazladan 20 bin dolarınız olsa nasıl değerlendirirsiniz sorusunda 6 aylık dönemdeki değişimler ise şöyle: Söz konusu tutarı değerlendirmek için en çok tercih edilen yöntem yüzde 47 oranla yeni bir ev/daire almak. Bunu yüzde 32 ile tasarruf, yüzde 23 ile de otomobil izliyor. Otomobil satın alacağını belirtenlerin oranı Kasım 2002 dönemine göre % 5 dolayında artış gösteriyor. Kadınlar gayrimenkule erkeklerden daha sıcak Kadın ve erkek kırılı mda ise Kadınların erkeklerden daha çok sağlığa önem verdiği görülüyor. Eğitim konusunda da kadınlarımız daha duyarlı. Hisse senedi ve tahvil alırım yanıtında erkekler kadınların iki katı. Ev daire tercihinde Yangın ve Güvenlik III Sayı 73 Eylül 2003 kadınların erkeklere göre daha istekli olduğu görülüyor. Gezi eğlence tatil seçeneği yine kadınlar tarafından erkeklerden daha çok tercih edildi. Alışveriş tercihinde ise kadınların yine tercihte üstünlüğü açık farkla görülüyor. Kart alma kararını etkileyen faktörler Kart alma kararını etkileyen faktörlerin başında yüzde 41 oranla taksit avantajı geliyor. Taksit yapan mağaza sayısının fazla olması yüzde 37 ile ikinci en etkili faktör olarak dikkat çekiyor. Taksit avantajı kadın erkek ayrımında bir farklılık göstermezken mağaza sayısının fazlalığı erkeklere oranla kadınlar için çok daha önemli. Yıllık ücret ve faizlerinin uygun olması yüzde 24 oranla kart alma kararını etkileyen üçüncü en önemli kriter. Yüzde 22 oranla dördüncü sırada yer alan yüksek limit imkanı erkekler için kadınlara oranla daha önemli bir kriter olarak dikkat çekiyor. Reklamların etkinliği yüzde 16oranla beşinci önemli faktör olarak göze çarparken promosyon imkanları yüzde 11 ile bu tercihi takip ediyor. Tavsiye üzerine kart sahibi olma seçeneği ise toplamda yüzde 19'Iuk bir paya sahip. Yakın akraba tavsiyesi bu oranda en fazla yere sahip faktör olarak görülüyor. Bölgeler bazında da tercihlerde dikkat çekici farklılıkla r var Bölgeler düzeyinde yapı lan değerlendirme de ise, Ev/Daire alırım yanıtında Doğu ve Güneydoğu Anadolu başı çekiyor. Bölgeler arasında bu tercihin en düşük olduğu bölgemiz ise Karadeniz Bölgesi. Otomobil tercihinde İç Anadolu ve Akdeniz Bölgesi'nin tercihleri diğer bölgelere göre dikkat çekici oranda yüksek. Fazladan 20 bin doları en çok alışverişte kul lanmayı tercih eden bölgemiz ise Akdeniz bölgesi, aklına bile getirmeyen bölgemiz ise Karadeniz. Araştırma sonuçları Akdeniz Bölgesi insanların ın yüzde 22'sinin sağlığa harcama yapacağ ı nı gösteriyor. Beyaz eşya tercihinde dikkat çekici oranda öne çıkan bölgemiz Doğu ve Güneydoğu Anadolu. Altına yatırırım yanıtında İç Anadolu bölgesi ilk sırada.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=