■ ■ Onceden hareketli b ir havaalanı pa- zh ae rnı dn idsal eçr ,a lb ı şumg üany ı tuamn ıudtı ke db e ir n k m ö ü tü hab er/iyi hab er senaryosuyla karşı karşıya k almış durumdalar. Kötü hab er: 11 Eylül s 2k o o 0 n n 0 r u 1 a s ' , d u h e n a m a va e o a y d l d a a a n k n l l a a a r n ı g hıy e a o le la r n la ö t r n e . c r i e ö y r l i i i ks h l t i a o s b l a a e l r d r a : ı kr G ıl g a ü ü r v v ın e e d n n a l l i i n k k hk aovnauysoul lnaar ı şyi rök neet llei şr i,n iht easvias laelrai nndı eyk iedtikğiel i lreb r ü i t v ün e zs oi srtl ueymol re. rUkzomnaunsl aurn, doar t ay yean içdı ek an n dyüeşnüi dn emnetyae sarım çab aları sonucunda istihdam edilecek pb ül aynül ak mi ş ao,l at ansaak lraı mr ı yvaermat üı l ahceanğdıinsıl isk öfyi rlümyaolra. r ı n a Bununla b irlikte b u b üyük ölçekli çab alar lkeoşnmues sui nb di ar a zy az ap mı l aacna ka l aacnal ak tşı rm. Pa leakr ı çn o gk eb r ü ç y e ü k k hi yai vyaaypoı ll udnı ğuınvt ea şhı ed ırğk eı tsi cea rdi ueynud ri şuel dl eurğ, ruei kçl ai nm, ıhdaa vh aa yv oa lal al ar ınçı ayl aı şpaınl al ar rı nı ıv ey ehnai dveana l adnüı zseanhl ei pml eeryi nei zorluyor. Bu tür b ir endişenin yaşandığı pek çok örnekte, b u durum sermaye gereken geliştirme çk eatl lı eş mr i nadl aernı nk dean dmi b aül itçkeosnot rroulnülna rhı yal av ak yaor şl uı k şai rrşa ınyl aa mo lıanna hgüekl mü me ketteydei rt. kAi lyi l er ı rci naignüevlei nnel i kgleeçi lmi şek si l ii t bin im i ş r a l s e a ö re t z a hv i a e t f r r o c ilm n a l m a iş r a t o ala ls r r a a ı f n ı d nın a d a, % n k o k7 n a 5 u r ' ş y in ı l l a a in n i l a y g c e il a i r ğe çl ı e n yv a ö r e d n a l e e ir r höad recmaeml ear i ny agpeıçl aycaapk ı l ad lı ağ nı nl aı vr ekgoünvuesnulni kdl ea i al gni l i laşmaya varmanın zorlu b ir sürece dönüştüğünü bs ae ml i r ıtni yaoar l laı nr .ı r Mk e an k, ei nkei pl emr iannt vaempaemr sı oöndeel i mn me ek kaapn e l iç a d i n n il m m de a e sy y ı e y e b l r a il l i e y i o ş lg r im . i l i i hi aç irnc at me sailsai rn, öy ed en mi d ee yn et adsaahri l Yine de, k ısa süre önce çok b üyük ölçekli Lb oi r sk aAçn pg reol jeesn Ui nl ugsel ar çr ae rkal es şı tHi rai l ve ac ea ğl ai ndı u, gy üuvr uel nd l ui k. g dd e o ü ç ş la i ü r r n i le hc a r e e r s c k i a ö y n n e a n pc i l d a a e n k n d v d a e ü o zl 1 m e 1 n a y l k e ı l n ü s m z ü e e r r e s e i c t i e ç e i k s n i s b 9 i nmei ll yd eo nn ir proje hHaazvı ral aı yl oarn. ıA, thl aa nl et an ' dsaük ri mHea kr tt sef i oe ll ad nU l5u ,s4l amr ai lryaasrı •• •• dolarlık genişleme çalışmasının b ir parçası olarak 293,000 m 2'lik uluslararası b ir terminal için b ir k onsept tasarım hazırlamış b ulunuyor. 2003 Tarzı Yeni Ekonomi Hem b üyük, hem de küçük ölçek li havaalanı tasarım ve inşaat işlerinin b aşarılı b ir şekilde toparlanab yolları endüi l msterissiiniçinin,sohner bşierkyadçenyıöl.niçciendheavnae Üçüncü b ir tarafın sorumluluğunda mıdır? Yoksa b u aktif varlık ları yönetmek hala havayolu ş i r k "eAt lyenr iınzi na ymaarnadr ıan at i cmaı roi lhaacvaak at ı lra?n" ı m o d e l i d e dF ei t ğz gi şemr ael kdt eadyi rr "ı cdai y, ee rsek ki ddeenv aUmn i teeddi y, oArmF ei t zr i gc ea rnavl de. Delta havayolları gib i çeşitli havayol u şirk etlerine tveerrmeirneakl,vbe havaalanı içindek i yerlerin k ontrolünü erab erinde b uş irketlere mali sorumGüvenlikle ilgili sorunlar havaalanlarını tüm sistemleri gözden geçirmeye zorluyor. Bu da beraberinde tasarımla ilgili gider potansiyelini getiriyor. g dlu e ö lu l n ek e n m d h a l a i y v k i ü a ra k y l oe k l o y u e n ş n t i r r a h k t e a la t v l r e a ın r a iy a la le g n ü y la v a e r p ı n ı n la d ın n ik ö u le n z r d u in e ni b e l i rt e s k i dieynork. uOl lpaenrı laasnyob inrçl aorkı nkaazpaı nl mı nab s u ı g is ü e n , pk ual zl aanrı dl ma aemk oa ns oı vme i ka yf ni yı aztal amr as nudnaa pn eykoçl co uk taşıyan hava yolu şirketinin varolab mek için daha fazla çırpınması anlamın il a h pk a a iy v d a a a s y r a od d lu a e ğ ş k i i ş a rk t la i e ğ b t i lnei r i an ni nl aumç au kş sgaeyr eı sk ı nl i ıd ai r z. aBl tüayr aü kk dirmesiyle b irlik t il e m , e b kir niçoink taudçaank laötreınkıi nyoerketaiyna yalnızca taşıma hizmeti veren daha ucuz b iletli fsi er mn aarl yaor kk aarrl şı l ıı sk lı nadr ıan ,ı yaor tl cı rud ıtl aaşr.ı mK aa rcşı lı ıl ğa rı ıennadçüısk tarni gs öi nzddeek ni gees çk ii r ml i deek r, l he ar vi şa aml aondı eylel et kr ii lni l ie ryi ei snei d teen sislere yapılacak yatırımların k orunab ilmesi için en lul es rui nn ud eykei nei dnei yni isnecçeel enme ğeikn zhoarnugn idsai ok ladludğı l uark. oParsons Brinkerhoff Aviation ine. şirketi b aşk anı JerryFitzgerald "Geniş çaplı b ir alanda hizmet veren havayolu firmalarının yeni b ir iş ş m ir o k d e e tl l e i r y i y a e ra n t i m b iar lçaar ı l ı şşma rat tmı r "o ddei yl ioar .ra"dHı ak lvaar ıyioç il nu dauk tri uf mv a rhl ıak vl aaraı nl aynöı nnıent i ms oi rduemdl ue lğuiğş mu nedk at emd i rı d. Bı r ?u Yangın ve Güvenlik 111 Sayı 76 Ocak-Şubat 2004 gelmFietzktgee.rald "iş piyasalarında yaşanan değişimler, 'kim ödüyor?' ve 'sahib i k im?' sorularına vüzeer drini kdl eeriinfaanrıkl ml ı ayzab nüıytlüakrlba, tasarım k ararları ir etkiye sahip," diyor. gerEikdoönnoümyoikr bilet satın alan yolcular Havaalanları ve hava yolu şirketlerine en b g e ö t ü m z yl e ü e y k m e yc a k ile a r r d r 2 a ım 0 r 0 v y1 e e ' r d e n e i n d k i e y s n o a lcl h d u a ır l v ı a la a rd r y s a o o nl n u g u y e c la l u iy n s o d e r a . y h B a a h a v a z a t ı yş iodldueytl al i sdeüyşaühşaütne nd ei hnayk ei şt i tsear ys iınseı n ddaö nydaüş ağ nü an nü söylüyorlar. Kork malarına rağmen yolcular, b u rek ab et ortamında sunulan indirimli uçuş avaLnetaoj ıAnd. aDnaylyaşrairrklaentıiynodrelahr.avac ı l ı k hizmetleri müdürü ve şirket b aşkan yardımcısı olan Joe
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=