Yangın ve Güvenlik Dergisi 76. Sayı (Ocak-Şubat 2004)

Article Vs aancl caar dr oa y"oTlrcaufliuk k aeçğıi sl i mı n idnai nna rbttaı ğk ıı nl dı ıgğöı nr üdyao, r ui nz " dd iüyzoer .l m" Teayme ad me veanmi yei ldeişymo re. mK oi şn ou lşstau ğduam, db ui rrçuomk hk oanvuasaulanndı ayeiytkimilissiehra"v. a yolu trafiğinin canlanacağı Bununla b irlikte Vaccaro, 1990'Iarda sek törde yn eadş ae nn iaynl epsaütrleakml i aynoılnc ual ur dk ı enddeank iviet i ctai mgübçi loe tl asna,tıinş alan yolcuların halen işlerliği olan belli b aşlı hava yg oe çl umşei rski egtei nree kht ieğni nüizd eg esröi zdlöenr i mn ee es ki liiçyi on r .zBa ümtaü nn ar ul amnllaarrıdnas ye ayşaahnaat lne ei l gk oi l in oş imr kiek t dpuor lgi tui knal ul ak r, ı nkdua bŞi irrçk oekt l edreağri şt ı ikk lçi ka lyı şaapnml aarlıanrdı naınduaczu oz rhuanvl ua kyı ol dl uı . şeti rmk eemt l eerl ei nr ii n ki , uml lüaşnt emr iavl ea rdı inğ ıe rvşei rykae t lhei rçl e yy oü zl cyuül zu ek gb aö ğr ül aşnmt ıeskı üyzeer irni nedteenl e ifl eo tni şyi ma dk au rvmi dael oa rkı noı ni sf et i ryaonrs. e n gVearci dcea rk oa l"aBneanl ac ne l, ak r edna dn i nb ii rti ,obpua sr l ea kmt öar hoı lza ıcnadk a" dg iüyço. rŞ. "i rÇküe nt l keür b eüsyk üi kk obnausmk ı aa dl t öı nndüal ,myeasnii hpaalhaaçl ıoi şk gi çei nz i lbei rr ai nzi edr at ehl ae mf ai şzdl au ryuümr üdma el ayr i. Tgaöszaer rau lfı yeot mr l aerk . Yaşanan durumla ilgili b şk ea nn dı ni cgaöyzal edme kl e ur i çmme adk a i ys taenmair e r a y t k ü e r s c ö e r y a kl l h ü e a y rd t o l i a r r . u m B m a u " n . y la a rı Güvenliğin artırılması ile birlikte artık bir bavul, ortalama altı ile sekiz işçinin elinden geçiyor. Bilete ne kadar ödendiğini bir kenara b ıraksak b ile, yolcular b ugün yapılandan daha verimli ve tutarı ı b ir yolculuk yapmak istiyorlar. Havaalanı tyeest kpii lti l eerki ikpuml l aa nnıımn ı ı gb ei rreakral i doalankuplalatlnaayb ıcı madde ilmek ve byöeknlteemmeledreanrıdyooğralanr.gecik meleri azaltmak için yeni g e r2e0k t0i r1e ny ı lkı nödt üa syoanşuaçnl aa nr dsoağl duırrdı l au rğ au nc di l açnö,zhüam vmaaadl adnel al er ır io tl aeysı pn i th eemd eenb ial erdnı,ndeannspolanstçikı kpaantlatyeıck ı ns iosltoejmi l el er lrei n di notneasni smeı dş i l ep ba itl lma yeısci ı i çmi na hd üd keü tmeestpi ni t ba el ml i rat tk i ği içsi no na tcaerlieh yi gl ee çi şi remkeodyeunl dgue. r eZkal mi öannl e kmı sl eı tr i laması yüzünden b ilet gişelerinin bulunduğu ya el arnl el aşrt, i rbi lue çb oi l ek cyeeğr ik taepk l amyea kn agnüdvıe. On l iyk seakki pi ,mgaünvıennı n z lş i a k ü l r n e t d o i e l la g n n i l gi t ü a e m ç lın g h a i e z n r m e ö k e n l t i l e b v me r ivl een gyeorlceuk llai ri şal eamy rl eı l mr yaüs ı oş alanı da b u sayede işgal etmiş oldu. Güvenlikle ilgili tasarımlar gelişiyor m da a h k Ha in a ev iy l a e i a ri b l a g ir e n nl ş a e e r l ı k b ui a l z d g u e a n j s bveavdkei ydaet gs iüsvt eemn liiyk l el eni al gsi lı il ütünleştirebilecekleri s b o i r r u b nü uynü ak çgöi rzi şüimm atrüı ymo rt.eBr mi r çi noakl daeçkı di at en s, ibsul etrüi nr yeniden tasarlanmasını gerektireb ilir. Bagaj alanları da imalat mekanları gib idir; geniş taşıyıcı b ant sistemleri ve b u sistemlerde çalışacak insanlar için gerekli b oş alana gg ee rr ee kk sei nn i mb ol eşr i mv ae rk daı rn. aYee nk i oel kairpamk a, npl laarn il ça irnı g gh ö a e r z r e e ı v r k l l l a i i le y o r a v la n e c la ş a r ü k ı pn h t e y e s l e i i n b s a i l e v e r u i k lli d a p e r m l a ua il n n g u ı i l e t ç m n a m a lı m ş e t k a ır i l ç a a i r n nı g e e l e r k e t k r i e k c e s i k s t i t r e . m B i u n i n d u g r e u r m e , k s a i ç n ı i k m ç l a e r H i n V i A b C üy v ü e k oranUdçaaekltak rilaeyteescleimktier.dilen b agajların güvenliği ak as rl ı şnı dl aaş mv earki tma ldi l ıi rk. aAçt kı si nı nsdAa mn eörni ceamn lsi eş ni r gk ee tl l i en rdl ee gh aü vv ae cn lı il ıkk öp nl al en lma ml e rai c aı sl ıı nodl aı ğnı nMdi ar an Mbaerrti ,i n y, oy el cnui dböarvtuk lal atraı nr tı ttı ğa şı nı yı ab en l ii rştçi yi osra. yBıus gı nüı nn eu çs ak iğsai nveegr öi l er en gbeirçbiyaovru. l,Aoyrtraıclaam, haaavltaı ailleanselakriız b işçinin elinden ir yandan da ydeervleaşstairmbeoyyeutuluğrayşeınyiogr.üvenlik ek ipmanlarını Mira Martin, "En büyük etkiyi altyapı yaratıyor," diyor, "Makinalar çok büyük". Martin, ayrıca yeni kurulacak ekipmanın b a te r e t m l ı i r r i a n li e b b il o i e r l c a a e n la ğ g n in e i i r ç e s in ö ks d z in e le i k m r i i n H le e V r iA e d k C e l i y v % o e r 4 . e 0 E le o l k b t ra ri n k ın s d is a ette b u ancak ek ipmanın yerleştirileceği yeterli b oş b ir mekan b ulunduğu takdirde geçerli olacak . Verilerin Ücretinde Sınır Yok Havaalanı terminallerinden lob i çık ış ok al apnı l agröı ns at edr ei şksbi zü ut üç nu şa-l ab ni l lgairma yoenri lteöşrtl ei rirlimn iinş bfa iz rk le s r ı e z g g ö i b sterdik leri veriler birbirlerinden idir. Ancak taşıyıcı hava yolu şirketinden b ağımsız olarak b ilgi leri gmeonneitlöl i rkl el er ehaakvtaa rmy oaldua şk iur kl l aetni nı l ai nn smi sütel k mi yl ee r tb i nedl i rel idb i ri .r St eosni sui çç ion l da er ayk a, yhı al mv aa yyaoyl ua şdi rak de tal he rai v tk e e ü k r ç n d ü o ik l k o l eji b r k i n i d r d o e a n , a l h a n a n ı v m d a a d a ü la ç z n a e ı n l y ı l ş e e m t m k i a e li s y le i a y ri a p k p a a m h r a a a l k r ı zorunda kalab ilmektedirler. Lamb vk oa al alya nv eı ydeea t r h k t a i - l S i l a et z . r i m L b o u a u s t r ü is a r a Uı y h l a u a r s l l e a la g m r e a a ti r l r a a e r s b ı ı i d lm a H h e a a fl k için ortak b ir uçuş-b ilgisi veri omurgası oluşturma çalışmasına b aşladılar. Çok k ullanıcılı uçuş b ilgisi görüntüleme sistemi olarak adlandırılan 8 milyon dolarlık b u sgies lteenm ,Fheadvearaal la Hn ıanvdaack ıi l kı ko nBt raokl ak nu ll ıeğsı i nvdeer in lerinin yanı sıra, uçuş b ilgileri için hava yb oal uğ l şai rnk aect i an ikn . mYeev rceult shuanvuac uysoi sl tue mş il rekr i en tei c yp e u e r r s e s u l o n dn d u e a r l u n i m d a e la l , ı r n h ı y a a a n v n a l b ı y ş il o g ol i l u a le r ş r a i k r g k y ü e a n t n i c n s e i ı n t l t l eı s ğ n u ın m n d u i a ş ­ monitörlerde gösterilen b ilgilerde değişik lik yapabilecek . Entegre Kontrol Sistemleri Utiuşa Getiiyor Tb ou gr oünnt ol e' dr daek i 4L emsi ltyeor nB .d Po el aarrl ısk o n b i r U b l uslararası Havaalanı'nda üyüme çalışması devam ediyor. Tesis yöneticilerinin öncelik li amaçlarından b iri de kontrol sn iesdt ee mn l el e, r ihnadvea aelnatneı gyr aösnyeot inmui nJ oshanğsl aonnaCb iol mn ter os li sofl imr muaşs. ı yBl au irti b ata geçerek firmanın Metasys adlı yeni ürün grub unu thealevvaiazlyaonnınydaayk ıinuıyvgeuçlaaml ı şaaynaldaar ıhni lk ei mtml iek kl eirsitnei nmbişti. Kapalı devre elirlenmesi gib i güvenlik le ilgili işlemler ayrı b ir çatı altında ele alınırken, sıcak lık ve aydınlatma k ontrolleri, aydınlatma, yangın ve can güvenliği gib i hususları içeren b ina operasyonları da entegre b ir sistem altında toplandı. Çeşitli k ontrol nok talarıyla olan iletişim ise, TCP/IP internet protokolü üzerinden k urularak sağlandı. Müşteriler artık internet üzerinden b ir alarm durumunda b elirli giriş çık ış noktalarını gösteren, videocihazlarına ulaşab ilecek ler. Kurulan sistem henüz bina sistemlerinin b irb irleriyle "k onuşmasını" sağlayamıyor. Yani örneğin ayarlanarak değişen uçuş b ilgilerine bağlı olarak programlanabilen adyed, hınalatmada gerek li değişik likleri yapamıyorveya ısı ayarlarını otomatik olarak ayarlayamıyor. Yine �aalanlarına olan talebin de artmasıyla b irlikte, b u gelişmiş entegrasyon düzeyiyle istenenlerin yapılması artık mümkündür. Yangın ve Güvenlik m Sayı 76 Ocak-Şubat 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=