Yangın ve Güvenlik Dergisi 76. Sayı (Ocak-Şubat 2004)

,-- -� •. Havllalanlarımla uygulanan teknolojik yenilikleri bilgilerinize sunmak için �------- yayı ın la dı ğı ııı ı z bu makalede, Hoııstoıı 'daki Bush Uluslararası Hava/imanı E Terminali'nde , bina otomasyon ve elektrik sistemleriııiıı tasarımını ve \ tasarımın sağladığı imkanlar gibi konuları bulacaksmı . . � ---'- . BiNA OTOMASYON SiSTEMLERi Ye n i İ rtifa l a ra Ye I ke n BAS Soars To New Heights Hs i sotuesmt ol ne r' di na ikni Bt aussahr Uı ml uı s leaş rs ai zr ays öı nHtaevma ll ei mr l ae niış El e Tme rgmö ri nma el iy' ne d de ebvi an ma o teodmi yaosry. oUn çvae ğeal e kb ti nr iikş köprüleri ve servis taşıtlarını kontrol etmenin çok ötesinde hizmetler veriyor. 1 . Giriş Havayolu endüstrisi iki yıl önce ani b ir düşüş yAamşaa deı kvoenhoaml ai k kkeonşdui nl l iatrod pa ayr laaşmaanyaan uzğor ral uş kı y ob i r r . havaalanı projesini alt etmeyi b aşaramadı. Bu pUrl ou sj el aHr aorua ss ıt oHna,vTaeaxl aansı''dnad kai b yuel unni aGn eCoor gnet i nBe un st ahl H a vParyoojel lnairnı 'tnaasaairtl aEnTmearms ıinnaael i 'knodneokmi pi krokj eoyşudlil.a r ı n hb ae şn lüazn md üı şştüı .şTea sg ae rçı mm ce ıdl ai ğr iı n1 k9a9f0a' sI aı nr ıdna si koi nhuenddeaf vardı: Yolculara zevkli ve güvenli b ir yolculuk gaey çn ıi r mz aeml ear ni ndi as adğal a yeancgaek l ibşi kr ti ne rtme ki nnaol lyoaj i lreartimkaukl , lsaanğal ar ma ka kg ve er eb kalki ımi ş l eimmklaenrlianrıtnaı mgealimştliarmn meka. s ı n ı y a r Tdaı ms ac rı ıoml acnı l ayröı nn theemr ,i khi ahveadaelfaendl aer ıunldaaş mg eanl aerlıl ni ka le görülmedik b ir ölçüde b ms i setkeoml dl eur. i Eb l buel ut tneupyeokr dç ou k. At eni s n c is a a t k e s i e b s n i t n e a g m e ol t l e i o ş r m k in i a n i s i t z y e o le k n ­ nolojiye sahip b ir terminal tasarlamak konusunda, Yazan: Stephen Clarke, Carter & Burgess Şirketi, Proje Müdürü ve Şirket Ortağı Kaynak: Consulting-Specifying Engineer, Eylül 2003 tasarım ekib i aslında ileriye doğru b irkaç adım fazlCaoartgmaanyAı bssaoşcairadteı. s tarafından tasarlanan 55, 7k4a2pısmı eptlarenlkaanrdeılğikı,g2ib3 kapılı terminalin ilk yedi i 2003 yılı Haziran ayında pheiznmceetreelaeçrdılednı. dYıoşlacruıylaı rizüleçykeab ta kadar yükselen iliyor, Continental aHi at ve al eykot rl l iakrdı çoan laı şnaı mn l aı vr ıei si şel ebyi ni şa dd ua rkui mh eurnsui sşt ei r kmee tizinleyinetrb ailinyeotrilnadr.eki gerçek zamanlı raporlardan d e nPi el ekb çi loi rk. yBöenndzeen r ps irzo j eoyl me taüsr ıünnı ün n tteemk eö lr nneeğ i denlerinden b iri de, E Terminali gib i b ir terminale sahip olmasıdır. 2. Kendi terminaline sahip olmak ABD'de b irçok havaalanı terminali b dk iayl ae nl e rkeı sami tıt iHr .oAussltıon nd aHBa vuaschı lHı kaDv aa iar el asni 'ın' neı na ei g t l e v e e ri bTeu r mr ei sn ma l ii ' ndea igr ee l i tnacrea fdı un dr uamn di şel eğti şi l iiyyoorr.. CAonnctai nke, nE tal Havayolları şirketi, merkez ofislerinin b şdiur kğeut lşeer ihnier daei t kb ei rntdei r mi s ti neadli ği ni şöazee dl l i kelbeirl em es kau l h i u ç i n p in, kentyönetiminden b ir arazi kiraladı. Böylelikle, Cl aoş nmtai nyel an tnaol rHmaavladyeokl leanr ıt yş iör kneettii mi mi nzeaal ai tdoı ğl mı aans ı gmei nr eakl deenksi ot ür ummilşulleuykilşairnı yvae nb i ai nkşı ma ei şdleecmelğeir ti neirn sorCumonlutliunğeuntnaul dKaurüusmtlesanml EişmolaldkuŞ. irketi'nde üst ö y d d ö üz n e e e m y ti e c yd is ö e i n o n e la tti u n c t i R u v n o e b d E W a T , a e y l r k e m e r r i l n , e " a r T i l n i e p le t r e f o o m je n i s z fa in li t ğ d ui e r n a e p la , r o r t ı a j n eı bt b e e iz s l ia s s l a a o t r r v l u a e m y tu ö lu v n y a le u le n z t d " le ir d r m i i n y e o te y r m e . , " i zB h l a u iğ t t i v n a e e t r e k il r a e m d r a i ı n ş r a ı h ğ ld e ı e n rş k d e i a y s, d ı h e b h n i nadaki pek çok noktayı b ilgisayarlarımızdani izlememize olanak tanıyan b ir b ina iç i otomasyon sb iaskt eı mmyi akpuı lradcuakğ. ı Bd ai ngaö zi nöşnaü neddei l i rb kuel unn dt eusr ui sl dl eur e. " h m a o l z e Ta e i g k sl e i i s z t y i e r ö i m lm n in e i l ş t e i . r m in T i e n e i r n k m a ç d i o n a ğ a r u t li ü n gm e s t r ü e ç r s e m l k ü i t n e ç a n l a i o k tı a t s o p ı m n la d y a a a ti n n k pencerelerle b ina, doğal ışıkla aydınlatılıyor. iç mekandaki aydınlatma b irden fazla düzlemle sağlanmış ve b u düzlemler yükselip alçalab iliyor. Aydınlık b ir ortam yaratab toseller ilmek amacıyla foin kullanıldığı b ir aydınlatma kontrol lsaismteamlari yyaopluılyıylaorg. ün ışığına göre gerekli ayar­ Aynı şekilde, b inanın farklı b ölümlerindeki OH Vt oAmCa ssyiosnt eSmi s lteermi l ae ryi at ar rl aa rf ıı n, dBa On bSe lyi r al enni e nB zi naa manlama ayarlamaları sayesinde, özellikle de Yangın ve Güvenlik il Sayı 76 Ocak-Şubat 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=