Yangın ve Güvenlik Dergisi 76. Sayı (Ocak-Şubat 2004)

Article yoğunluk olmayan zamanlarda değiştirileb iliyor. Böylelikle yolcuların rahatı b ozulmuyor, aynı zamanda da enerji tasarrufu sağlanmış oluyor. 3. Sıradışı bir B05 Bina içinde otomasyon sistemleri aydınlatma ve HVAC sistemlerini k ontrol etmek le k almıyor. Gerçekten de mekanik cihazların her b ir parçasını, asansörleri, yürüyen merdivenleri ve yürüyen zeminleri k ontrol ediyor. Tesisin b ak ım personeli ve giriş yetkisi olan diğer ilgili k işiler cihazları k endi b ilgisayarlarından izleyeb iliyorlar veya monitörlerinde çık acak uyarı mesajlarını b ekliyorlar. "Voltaja yüklenme olduğunda b unu sap tayab iliyoruz. Yürüyen zeminlerle ilgili b ir sorun yaşandığında da durumu hemen fark ediyoruz" diyor Walk er. "Cihazlar b ozulup işlemez hala gelmeden çok önce ilgili servisi çağırıyoruz". Yolcular seyahat etmeye devam ediyor, sonuç olarak da mutlu oluyorlar. Ama hava yoluyla seyahat eden insanların mutlu olab ilmesi için gidecek leri yere doğrudan taşınırk en rahat olmak dışında b aşk a gerek sinimleri de vardır. Yolcular havaalanına geldik lerinden uçağa b inecek leri ana k adar k onforlu b ir ortamda b ulunmak isterler. işte b u nedenle, sistemlerin izlenmesi ve k ontrol edilmesi işi yolcuları terminal k apısından alıp uçağın kapısına kadar taşıyan körüklü köprülere kadar uzanmaktadır. Söz konusu k örük lü k öprülerde,çok dahasınırlı b ilgi vereb ilen mekanik röleler yerine programlanab ilir lojik k ontrolörler (PLC) k ullanılarak güvenilir b ir çözüm geliştirilmiş, b öylelik le yaklaşık 400 nok tada 50 tür analog ve dijital parametrenin izleneb ilmesi olası k ılınmıştır. Asıl amaç ise, yolcuların k entle ilgili ilk izleniminin Houston'ın sıcak ve nemli havası olmamasını sağlamaktır. Hoııstoıı Hllvllalam E Termiııali'ııdeki BAS sistemleri HVAC'm da, tüm mekanik sistemlerin de ll)'dmlatmasım Sllğlllyarak önciil/eriniıı de ötesine geçiyoı: BOS tarafından derlenen gerçek zamanlı b ilgiye ek olarak , operasyon personeli uçağa b inişte k ullanılan k örüklü k öprülerin olab ildiğince düzgün b ir şekilde çalışab ilmesini sağlamak için kapalı devre yayın sistemine b ağlı kameralar k ullanmak tadır. Ancak , k apılara b ağlanan b ir uçuş olmadığı sırada b ile dış kapıların açık olup olmadığını göstermesinin yanı sıra, k öprülerin durumu, k onumuve hareketi hak k ındagerekli asıl b ilgileri sağlayan yine BOS'dir. Ayrıca, BOS sayesinde uçak inmeden önce köprü önceden soğutulab ilir ve enerji tasarrufu yapmak için k ullanılmadığı zaman k apatılab ilir. Gelişkin BOS'ların diğer b ir önemli avantajı da, personelin esk iden yerinde denetimyaparak rutin b ak ım durumuyla ilgili topladığı verileri artık sistem üzerinden alab ilmeleridir. Bu tür b ir izleme sa yesinde, operasyon departmanı uçuşların zaman ında yapılmasını k olaylık la sağlayab ilmek tedir. Carter & Burgess şirketi mühendisleri tüm b unları gerçek leştireb ilmek amacıyla, hava yolu şirketinde işlerin nasıl yürüdü ğünü k avrayab ilmek için Continental Havaalanı operasyon personeliyleyanyana çalıştı. Böylelik le, mühendisler doğru ekipmanı b elirlemekle kalmadılar, aynı zamanda da arıza tespit için doğru gereçleri ve parametreleri de b elirlediler. Terminaldek i elek trik sistemini k urma işinde yüklenici firmaolanWalkerMühendislik Grub u'ndan Ailen Clarke, "Bu b inadak i herşeyde b ir veri çıkışı var. Yani k ilometrelerce k ab lonun döşendiği b üyük b ir elektrik tesisatı alt-yapısı kuruldu" diyor. Dahası, her b ir körüklü köprüye yerleştirilen PLC'ler sayesinde, terminalin k armaşık elek trik ve iletişim altyapısında b ulunan kab lo sayısı daha da artmış durumda. Yangın veGüvenlik il Sayı 76 Ocak-Şubat 2004 �

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=