Yangın ve Güvenlik Dergisi 76. Sayı (Ocak-Şubat 2004)

Aydınlatma armatürlerinde tekertek er b atarya pak etleri k ul lanmak ise daha düşük bir maliyet yaratırdı, ama anlatılan k o- laylık lar sağlanmazdı. Sadece önündek i b ilgisayar 12.47 kV 12.47 kV M�nı,ıeltı;m$feıdognı� Manue-11,ans(e,dOğmes. ekranına b ak arak ne olduğunu anlayabilecek olmasına rağmen Walker durumu şöyle açıklıyor. "Anında devreye giriyor. Işık lar göz b ile k ırpmıyor" diyorWalker. BOS her iki anahtar tertib atı hattındak i devre kesicilerin durumunu gerçek zamanlı gösterir, bir devre düştüğünde ve yeniden devreye girdiğinde raporlar. "Herkes acil durum jene ratörüne güvenir. Ama ik i elektrik : Pad.Mtd.XFMR Pad,Mtd.)(FMR P;ıd.Mıd.XfMR :.. ).0()() kVA A jr �!;�1��oıt ' .000 kVA A ),000 kVA 1247 lı:V r 1247 kV devresi sayesinde bol b ol yedek elektrik gücüne sahib iz". Doğal olarak yolcular elektrik sistemini görmüyorlar. Onlar sadece yüksek tavanları ve üst k ısımlardaki pencerelerden içeriye giren doğal ışığı ve sadece şimdilik terminalin sınırlı b ir 1 .... T1 SWCR 4f!,0/277 volt u b ölümünü görebiliyorlar. E Terminali Elektrik Dağılım Şeması Halen terminalin açık olan yedi k apısı, iç ve dış hat uçuşları için hizmetveriyor.Ancak herşey sona erdiğinde E Terminali uluslararası uçuşlara hizmet veYukarıda göriilen şemaya özdeş iki farklı enerji dağılım sistemi, termiııaliıı ıloğıı ve batı kısıııılarınafarklı şebeke alt istasyonlarıııdaıı aldıkları elektriği veriyorlar ren b ir yolcu terminali olacak . Bu nedenle, E Terminali, Continental Havayolları filosunda b ulunan her tip uçağa hizmet verecek şekilde tasarlandı. Birden fazla uçağın park edeb i leceği park alanları sayesinde, kapıların çoğunluğu b ölgesel yolculuk lar için kullanılan küçük uçaklardangenişgövdeli777'Ierek adar çeşitli uçak ların yanaşmasına olanak tanımaktadır. Böylelikle, operasyonlara b üyük bir esneklik sağlanıyor çünkü terminal ileride yoğun b ir iç hat ve uluslararası uçuş trafiğiyle k arşılaşacak . 5. Rahatlık ve güvenliğin zirvesi E Terminali ana planının son haline ka vuşması ayrıca terminal dışında yapılacak gelişme çalışmalarına da b ağlıdır. Park yerlerindeki rahatlık ve güvenlik, salt Houston'da değil, ülke çapında devam etmekte olan çok sayıdak i projelerde de özellikle odaklanılması gereken hususlardır. Yine de, terminal içindeki yaşam kalitesi müşteri tatmini açısından çok önemlidir ve Continental Havayolları, E Terminali'nde oldukçasamimi birortam yaratmayı b aşarmış. Bütün tesisin sorumluluğunu aldığı için şirket ayrıcalıklara sahip olab ilmiş. Elektrik sis temlerinin tasarımını üstlenen Carter & Burgess şirketi aynı zamanda yiyecek satan yerler, yiyecek saklama depoları, b azı lokanta ve mağazalara ayrılan mekanların inşaatı işini de üstlenmiş. "Yeni yapılan havaalanları uçakların inip kalktığı b üyük alışveriş merkezlerine b enziyor" diyor Walker. E Terminali'nde satış yapan yerler 15.000 m 2'1ik bir alana yayılmış olan "havalanı alışveriş merk ezini" oluşturmuş. Burada 30'dan fazla markanın ürününü b ulmak mümkün. Continental Havayolları yolcularının rahat etmesini istiyor. Uçuşlar arasında dinlenmek isteyen yolcuları da unutmamak gerek iyor. Devasa b üyüklüktek i terminalin tam ortasında, sadece üyelerin gireb ildiği ve Continental b inasındak i en b üyük dinlenme yeri olan üç katlı Başkanlar Kulüb ü b u amaçla inşa edilmiş. Değerli uluslararası uçuş yolcuları b urada bulunan duş k abinlerini kullanab ilecekler ve vale hizmeti alab ilecekler. Başkanlar Kulüb ü'nde ayrıcaher an k ullanılmaya hazır internet b ağ lantılı 60 adet özel b ilgisayar ve b ir de medya Yangın ve Güvenlik 111 Sayı 76 Ocak-Şubat 2004

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=