�W=/Ufotl ı:...: News Boeing'in Yeni Sistemi İlk Kez THY'de Deneni Boeing1s New System first Trial in T erikan havacılık şirketi Boeing'de çalışan Türk mühendis Aydın Ak deniz'in geliştirdiği ve uçakların gövdesinde sert inişler ile küçük çarpmalardan oluşan hasarları otomatik olarak belirleyen "Yapı- TÜRK HAVA YOLLARI© sal Direnç Kontrolü" sistemi, ilk sonucu oluşan hasarlar da 72 saate kez THY'nin Boeing 737-800 tipi varan kontrollerde belirlenirken, yeni uçağında denemeye alındı. sistem bu süreyi bir saate kadar indirer u e ç c a e Bk ğ l o a i e r k ı i n o n d m g a 'i p n g o 2 e z n 0 it i 0 ş g 8 ö k y a v p ı d lı s e n a l d i m " a 7 l p E ı o iy 7 la a " r t s a ip a k i y y k a o u s l ll c a ü u - - f ö b a n il z iy e la o m r k . l ai D a la o v c a la a n y ğ ta ı ı s j iç ı l y a in l r a , g eu e k ç t o i a ri n k yl o o a r m r . h A ik a y a v r ç a ıc ı d d a a a , i d n n a s ç a h o a n k Tn aücr ka ğmı süi shtee nmdi ni stAa nyı tdı mı n ı A, pkr od jeenyi izgteal irş t i r e a f ı nn- gd aö hz aü nsdaeğn l ı kk laı çbaebl iirl el eny ebna zcı i hhaazs aurçl aurşı dan THY Bakım Hangarı'nda yapıldı. güvenliğini artırıyor." Akdeniz, "Yapısal Direnç Kontrolü" Sistem sisteminin uçuş güvenliğini önemli ölçü- Hasarın yeri ve büyüklüğünü anında yd ee sai nr tdı red aı ğrı tnı kı vuuçragkul laarydaarkai ky, as pi sı tseaml ysı pa -- bb öe ll gi r leel ey rei nn eyyeanpi sı şi st ı tr eı l amn, sueçnasğöı nr l eh ravses ab si r dr aı şn ımn daal aor tı no tme ak nt i iks yoel anr laekr i nb er ul i t ien nkeobni tl rdoi ğl l ei nr ii ms uenr kdea zn eokl uoşnuuyl aonr . öBzue l sbi si l tgei mt o psl aa ymeas ki nudt ue r l , söyledi. uçuş halindeki uçaklarda türbülans veya ra ölçüSdisetezma min aunçavkelam atadkdıil tmaasasrı nruı nf ös aneğml a -li oy lıul dşıar ınmh çaas ar pr lma raı nsbı gü yi büi kdl üı şğeü ,t uk eç an lkedr daeh an ykoancuaşğtıun:a dikkat çeken Akdeniz, şöyle havadayken teknik merkeze ulaşan sinyaller sayesinde belirlenerek, uçağın t e s p" Ui t iç, gaek lnaerdl l i ak lkei by aa kpııms atleykı pn irsaynemn lael rai nr ıi nn çu çı kuaşr aı l ı ydoerv. Sa mi v i lehdai pvaect mı l ı ke ya el acneı nğdi oar tdaüyna triur itl iiny okro. Un tfraokl l eç rai r sp ımr aasl ıanrdı na, yg ae pr çı ey kol reuşl -- yt i pa iduaçial kkol al ar ırnadkaTdHeYn 'enni neBc oe ek i ns igs t7e3m7,- 8o0l u0 m rl rl s i nadseı nyı an rvaet t ı sğeı rht ai nsi aş lrel ar ri nı n uoçl uaşğt uı nğguöavnddea- şt oapnl ahyaascaa ka. TaHi Yl g i ml i vüeh rei l en rdi i4s l ye ırl i ,baol dy uı knl ac ar ı otomatik olarak belirl d a rutin kontro l l e r beenkmleensmiyelek, sbiazkinımylaa-r skoımnusçislatermı hiyalelihkaazrşırdılaaşktıruallraankdaıknlaalrizı byaapılabiliyor. Mevcut sistemle sert iniş pabilecek. Yangın ve Güvenlik III Sayı 77 Mart 2004
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=