Yangın ve Güvenlik Dergisi 80. Sayı (Temmuz-Ağustos 2004)

İkinci Kaza Çarpışma Sonucu Oldu Ankara'dan İstanbul'a giden Başkent Ekspresi, Adapazarı Ekspresi ile Tavşancıl'da 11 Ağustos tarihinde saat 16:51'de kafa kafaya çarpıştı. Kazada 8 kişi hayatını kaybetti, 85 kişi de yaralandı. Sakarya Pamukova'daki hızlandırılmış tren faciasından 20 gün sonra, bu kez Kocaeli'nde iki yolcu treninin kafa kafaya çarpışması Türkiye'nin gündemine oturdu. istanbul'dan kalkan Adapazarı Ekspresi ile Ankara'dan hareket eden Başkent Ekspresi'nin, Gebze Tavşancıl beldesinde çarpışması sonucu 8 kişi öldü, 85 kişi de yaralandı. Başbakanlık Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü kazanın Bakent Ekspresi'nin kırmızı ışıkta durmaması nedeniyle meydana geldiğini belirtti. Hızlandırılmış tren faciasının ardından duran tren seferleri, 07 Temmuz tarhinde yeniden başlamıştı. İlk vagon parçalandı İstasyondan yeni kalkan Adapazarı Ekspresi'nin 150-200 metre ileride bulunan makasa doğru 30 kilometre hızla ilerlediği, kırmızı ışıkta durmayan Başkent Eskpresi'nin de 60-80 kilometre hızla gelip çarptığı öne sürüldü. Çarpışmanın etkisiyle iki trenin lokomotifi birbirine girdi. Sezer: Eğitime önem verin Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, kazanın ardından yayımladığı mesajında bir daha böyle üzücü olaylar yaşanmaması için alınan önlemlerin uygulanması ve eğitime özen gösterilmesinin büyük önem taşıdığını bildirdi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve Kocaeli Valisi Erdal Ata'dan bilgi aldıktan sonra yazıl ı açıklama yapan Sezer, "Pamukova'daki olaydan kısa süre sonra yeni bir kaza meydana gelmesi ulusumuzu derinden etkilemiştir" dedi. GÜNDEM Dünya'da meydana gelen büyük tren kazaları Dünyada 198/'den bu yana meydana gelen büyük tren kazaları şöyle: Haziraıı 1981: Biiyük can kaybına yol açan Hindistan'daki kazada, kasırga nedeniyle rrenin nehre yuvarlanması sonucu yaklaşık 800 kişi hayatıııı kaybetti. 13 Ocak 1985: Etiyopya'da, bir geçitte raydan çıktıktan sonra devrilen trende 392 kişi öldü. 4 Haziraıı 1989: Ural Dağlarında, doğa/gaz hattındaki sızıntı nedeniyle 2 yolcu treni havaya uçtu, 575 kişi yaşamını yitirdi. 3 Ocak 1990: Pakistan'ın güneyinde meydana gelen tren kazasında 307 kişi öldü. 22 Eyliil 1994: Angola'da bir trenin raylardan çıkması sonucu yaklaşık 300 kişi öldü. 20 Ağustos 1995: Hindistan'da 2 trenin çarpışması sonucu 350 kişi öldü. 28 Ekim 1995: Azerbaycan'm başkenti Bakii'de, merıvda çıkan yangın sonucu, trendeki 300 kişi öldü. 2 Ağustos 1999: Hindistan'da 2 trenin çarpışması sonucu 285 kişi öldü. 20 Şııbat 2002: Mısır'da aşırı kalabalık bir trende çıkan yangında 361 kişi öldü. 24 Haziraıı 2002: Tanzanya'daki rren kazasında 281 kişi öldü. 18 Şııbat 2003: Güney Kore'de yeraltı treninde yangın nedeniyle 130 kişi öldü. 18 Şııbat 2004: İran'da, akaryakıt ve kimyasal madde yüklü bir rrenin raydan çıkarak infilak ermesiyle 300 kişi öldü, 450 kişi yaralandı. 22 Nisan 2004: Kuzey Kore'de bir trendeki patlayıcılann infilak ermesiyle 161 kişi öldü, yüzlerce kişi yaralandı. AWG İÜRÜNLERİYL~ rANOINLA MÜCADELEDE SÜREKLİ Y • • • Köpük Mikıeıi IMelaniör) Agır Köpük lanıı ikili Dağıtıcı Yono • ==K:tJtELI HORTUM VE YANGIN MALZEMELERİ SAN. VE TİC. A.Ş. Oıta Köpük lanıı Kumandalı lanı Turbo Hoıul Rekor Boglomo Mokinoıı Kııa Kuyruk Rekor Uzun Kuyruk Rekor İMALAT• İTHALAT• İHRACAT• MÜMESSlLLİ AWG ALMANYA• SAFEDESIGN AMERİKA• SIMARUD NORVEÇ Merkez: Çırçı r Cad. Na: 24 34860 Kartal/ lstanbul Tel (0216) 353 42 21 -38737 09 -387 3710 Faks (0216) 353 48 87 - 306 21 19 info@kulelihortum.com kuleli@kulelihortum.com Fabrika: Osmaneli/ Bilecik www. kulelihortum.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=