Yangın ve Güvenlik Dergisi 81. Sayı (Eylül 2004)

'UYGULAMA Tatil dönemleri gibi istisnai durumlarda bile ayarlamalar yapabilir. Birinci kat normal çalışma saatlerinde kullan ı lmaktadır ve otomatik kontrol sistemi her bir odadaki sıcaklığı izler. Kullanılan her odada yerel bir kapasite aşımı sınırı vardır. IBMS aracılığıyla uzaktan odadaki ayar derecelerini değiştirebilmek ve yerel kapasite aşımı düzeyini değerlendirerek değiştirebilmek mümkündür. Bazı odalar arada sırada kullanılmaktadır. Bu nedenle IBMS sayesinde günlük sistem üzerinden odadaki k oşulları değiştirmek mümkün olabilmektedir. Odaların kullanılmadığı dönemlerde dahili buzlanmanın engellenmesi de sistemin bir başka özelliğidir. 2.4 Depo Bölgesi IBMS ve otomatik kontrol sistemi konfor ve enerji tasarrufu sağlayabilmek için sıcakl ığı ayarlayabilmektedir. Ana depo alanı kapalı kanallarla doğrudan taşınan gaz yakıtlı sıcak hava sistemiyle ısıtılmaktad ır. Ana Hava işleme Ünitesi ana tesis odasında bulunmaktadır. Hava işleme Ünitesi'nin kendi brülörü ve motor tetikleme kontrol mekanizması vardır. Otomatik kontrol sistemi istenilen ayarlara göre çalışan bir sinyal sistemi vardır ve Hava işleme Ünitesindeki hataları izleyerek sinyal verebilir. Kontrol sistemi Hava işleme Ünitesi için 0-10V sıcaklık sinyali kullanmaktadır. Buna ek olarak Hava işleme Ünitesi otomatik kontrol YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 81 42 sisteminde ayarlanabilmektedir ve istenildiğinde kış/yaz kipinde çalışma olanağı sunmaktadır. Kışın %50 taze hava, %50 geri dönen hava, yazın %100 taze hava t Otomatik kontrol sistemi iki damperi de kontrol altında tutar. Yaz koşullarında depodaki sıcaklık artmaya devam ederse, otomatik kontrol sistemi ek havalandırma sağlayabilmek için duman menfezlerini açar. t Buna ek olarak gaz yakıtlı havada asılı duran hava ısıtıcıları sayesinde mekan izlenebilmekte ve kontrol edilmektedir. Ana depo bölgesi için 12 algılayı cı daha eklenmiştir. t Gaz yakıtlı havada asıl ı duran hava ısıtıcıları ile ana kapılar arasına yerleştirilen arayüz sayesinde yerel sıcaklık kontrolü yapılabilmekte, sıcaklık izlenerek hata yaşandığında alarm verilmektedir. t Duman havalandırma noktalarında yağmur detektörleri bulunmaktadır. t Depodaki Hava işleme Üniteleri'ndeki damperler kontrol edilmektedir. t Depodaki Hava işleme Ünitesi'nde bulunan brülör devreden çıkarsa ya da hata yaparsa, sistem uyarıda bulunur. t Depodaki Hava i şleme Ünitesi'nde bulunan fan hata yaparsa, sistem uyarıda bulunur. t Depodaki Hava İşleme Ünitesi'nde bulunan filtreler kirlenmişse, sistem uyarıda bulunur. 2.5 Otomatik Tren Yıkama Binası Otomatik kontrol sistemi d ışarıda bulunan bir başka istasyon sayesinde tren yıkama binasını da izleyebilmektedir. İzlenen değerler şöyle sıralanabilir: t Elektrikle ısıtma ayarlanabilir durumdadır. t Sıcaklık sensörleri, t Su sayacı, t Tekerlek torna odası, t Kompresörün çal ı ştırılmas ı/durdurulması. 3. Güvenlik Sistemlerinin Teknik Özellikleri Tesislerde tren bakım ve onarımına yepyeni bir anlayışla yaklaşılmakta ve "hızlı bakım" tarzı bir yaklaşımla Londra'nın en kalabal ı k ve yoğun toplu taşımacı lı k hatlarından birinde yolculuk edenlerin gecikme veya iptallerle karşılaşmasını engellemek için çal ı şılmaktadı r. Tesiste yirmi dört saat boyunca Class 450 ve Class 444 Desiro tipi 785 vagondan oluşan South West Taş ımacıl ık'a ait tren filosuna bakım ve onarım hizmeti verilmektedir. 3.1 Kapalı Devre Televizyon Sistemi Tren bakım ve onarım tesisleri bir buçuk kilometreden daha uzundur. Üç binadan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=