Yangın ve Güvenlik Dergisi 81. Sayı (Eylül 2004)

62 !UYGULAMA Hırsız algılama sistemlerinde alarmm lıatalı çalışması sıklıkla göriileıı bir dıırı1111dıır. Bıınıı tartışııu111111 aıılaım yok çiiııkii bıı doğrııd111: Yiııe de, yanlış alarııılarııı çoğıınlıığıı gerçekçi olmak gerekirse kıırıı/1111111 yapaıı şirketten mi, cihazııı ke11disiııde11 mi yoksa üretici flrmadaıı 1111 kayııaklaıımaktadır? Yoksa bıı koııııyıı alarmı alaıı merkezin sorııııılıılıığıına 1111 bırakmak gerekir? PSI Nisan 2004 YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 81 Güvenlik Sistemlerinde Yanlış Alarmlar Yanlı ş alarmlar, hırsız alarmları sektörünü zehirleyen bir düşman gibidir. slında yıllar boyunca ol uşturulan olitikalar ve belgeleri gördükten sonra, yanlış alarmları azaltmayı hepimiz istiyoruz. Hazırlanan belge ve pol it i kaları n bazıları belli bir dereceye kadar işe yaradı, kimileri de güvenlik seviyesini düşürme pahasına çalışmaya başladı, kimileri de bu kadar gözü kapalı bir yaklaşımın nasıl tercih edildiğine akıl sır erdiremeyen sektör oyuncuları n ın oturup kafalarını kaşımalarına neden oldu. Yanlış alarmın azaltılması ile ilgili girişimin asıl nedeni polis gücü oldu. Anlaş ılacağ ı üzere çeşitli birimler ellerindeki kuvveti verimli kullanmak istiyor. Çoğunluk da bu gücü yanlış alarmların peşinde koşarak harcamaktan yana değil. Yanlış alarmları azaltmak için önlem arayışı içine girmelerini kimse yad ırgamasa da, yanlış alarmların alarm sistemlerinden kayna klandığını söyleyerek işin içinden çıkmaları kabul edilemez bir durumdur. Alarm sistemlerini tasarlayan şirketlere ve sistemdeki çeşitli parçaların üreticilerine dikkati çekerek bu konuyla ilgili asıl meseleyi gözden kaçırmış oluyorlar. Zira yanlış alarmların çoğu kullanıcı hatasından kaynaklanmaktadır. Elbette, her durumda bunun hemen ortaya çıkması mümkün değildir çünkü istatistiki bilgi toplayan kurumların çoğu kullanıcıdan kaynaklanan hataları sistem böyle bir hataya izin verdiği için sistem tasarım hatası olarak kaydetmektedir! Bu durum yaşanan bir sorunun devam ettirilmesine en iyi örneklerden biridir. Sürücü uyuya kaldığ ında, radyoyu ayarlamaya çalışırken yaşanan kazaları araç tasarım hatası olarak kaydetmiyorlar ve üretici firmaların bu tür olayların yaşanmasını engellemek için girişimde bulunması konusunda ısrar da etmiyorlar. Yine de, kullanıcıdan kaynaklanan hatalar yanlış alarm oranın ın yükselmesine katkıda Pek çok istatistiki bilgi toplayan kurum kullanıcıdan kaynaklanan hataları sistem böyle bir hataya izin verdiği için sistem tasarım hatası olarak kaydetmektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=